اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

دفاع تمام قد امام جمعه شوش از کارگران هفت تپه

امام جمعه شوش در پی مشکلات بوجود آمده در خصوص عدم پرداخت حقوق کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، تمام قد از آن‌ها دفاع و اعلام کرد که تا احقاق حقوق کارگران در کنار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

دفاع تمام قد امام جمعه شوش از کارگران هفت تپه

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، حجت الاسلام مهدی علیزاده امام جمعه شوش با اشاره به مشکلات رخ داده برای کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه از حق و حقوق آن‌ها تمام قد دفاع کرد و از مسئولان اجرایی قضایی و اجرایی کشور خواست که برای احقاق آن‌ها به میدان بیایند.

وی با بیان این‌که کارخانه نیشکر هفت تپه بیش از 6 هزار کارگر دارد، تصریح کرد: متاسفانه این شرکت در سه سال پیش به ثمن بخس فروخته شد و کسی که مدیریت این شرکت را برعهده گرفت به کارگران اجحاف زیادی کرد به گونه ای که تا چهار ماه از حقوق اولیه کارگری برخوردار نبودند، این در حالی است که مردم در وضعیت بسیار سخت اقتصادی قرار دارند و به سختی امورات روزمره خود را می گذارنند.

امام جمعه شوش با گلایه شدید در خصوص مشکلات پیش آمده در این منطقه، از مسئولان این سئوال را مطرح کرد: آیا شما حاضرید چهار ماه بدون حقوق زندگی خود را بگذارنید؟ چگونه اجازه می دهید برخی اینگونه به کارگران بی دفاع ظلم کنند و شما سکوت کنید. دفتر امام جمعه تمام قد از حق و حقوق پایمال شده کارگران نیشکر هفت تپه دفاع خواهد کرد و تا زمان تحقق این حق پای وعده خود ایستاده است.

وی با بیان اینکه بیش از 6 هزار خانواده شرکت هفت تپه در مضیقه مالی و معیشتی قرار دارند، تصریح کرد: مسئولان وظیفه دارند از کارگران این شرکت دفاع کنند و نگذارند بیش از این به حقوق آن ها ظلم شود. متاسفانه گاهی شاهد هستیم که برخی از کارگران این شرکت حتی برای 200 هزار تومان هزینه درمان در تنگنا قرار دارند و نمی توانند همسر خود را برای درمان به بیمارستان ببرند، این ظلم ها در حق این مردم جایز نیست.

حجت‌الاسلام علیزاده یادآور شد: مشکل عدم پرداخت حقوق کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مربوط به یک یا دو سال گذشته نیست بلکه بیش از یک دهه این موضوع ادامه دارد، این کارگران هر که حقوقشان پرداخت نمی شود و می بینند مدیران شرکت گوش شنوایی برای صدایشان ندارند به ناچار دست به اعتراض می زنند. اما این چند سال این مشکل دوچندان شده است. اولین اعتراض کارگران شرکت نیشکر هفت تپه به پرداخت حقوقشان طی سال‌ های 1384 و 1385 بود. 

امام جمعه شوش که کارگران را هنگام راهپیمایی در سطح شهر و بازار شوش همراهی کرده است، تاکید کرد: تعیین تکلیف شرکت و اخراج کارفرمای خلع ید شده، پرداخت حقوق معوقه کارگران، تمدید قراردادهای کارگران از جمله کارگران دفع آفات و غیرنیشکری، بازگشت به کار کارگران اخراجی، واکسیناسیون کارگران در برابر کرونا از خواسته‌های کارگران هفت تپه است.

وی افزود: دو سال پیش پس از افزایش تجمعات و اعتراضات، نمایندگان مجلس یازدهم به این مسئله ورود کردند و 3 تن از اعضای کمیسون اصل 90 برای پیگیری این مسئله با کارگران دیدار کردند. جمع بندی این کمیسون چنین مطرح شد که خریدار اهلیت این شرکت را ندارد و خلع ید از خریدار اصلی شود.

بعد از رسیدگی به موضوع کشت و به ثمر رسیدن موضوع پرداخت حقوق و دستمزدها کارگران شرکت هفت تپه، برای نخستین بار تمامی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی اعم از سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اقتصاد پذیرفتند تا پایان آبان ماه خلع ید مدیریت فعلی انجام و جایگزین تعیین شود تا وضعیت هفت تپه از شرایط نامساعدی -که از سال 94 دچار آن شده- خارج شود. اما پس از این پیگیری ها، اتفاق خاصی برای کارگران این مجموعه نیفاده است و عزیزان همچنان نسبت به این موضوع معترض هستند.

انتهای پیام/ی/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول