اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بزرگترین پروژه شهری اهواز تعطیل شد

خردادماه امسال قرار بود از پروژه میدان دانشگاه شهید چمران اهواز بهره‌برداری شود اما مسوولان شهرداری اهواز با عدم پرداخت به موقع مطالبات پروژه منجر به تعطیلی آن شدند.

بزرگترین پروژه شهری اهواز تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پیمانکار پروژه تقاطع چندسطحی میدان دانشگاه شهید چمران اهواز امروز نامه تعطیلی کارگاه را زد تا عملا این پروژه هم تعطیل شود.

سال گذشته  عملیات اجرایی پروژه تقاطع چندسطحی میدان دانشگاه شهید چمران اهواز و میدان جمهوری با اعتبار 382 میلیارد تومان به عنوان  بزرگترین پروژه‌های شهری با همکاری  قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در اهواز آغاز شد.

هدف از بهره‌برداری دو پروژه میدان دانشگاه و میدان جمهوری:1- تسهیل عبور و مرور2-کاهش زمان سفرهای شهری 3-کاهش مصرف سوخت4- استفاده بهینه از پل‌های روی رودخانه از جمله پل پنجم5- بهبود خدمات‌رسانی به محلات کم برخوردار مانند لشکر آباد و شیلنگ آباد در پروژه میدان دانشگاه و محله آخر آسفالت در میدان جمهوری 6- ایجاد ارتباط موثر میان شمال و جنوب غربی اهواز در میدان دانشگاه 7- فعال شدن کریدر شمال جنوب اهواز از شوشتر تا آبادان (تقاطع غیر همسطح میدان جمهوری) بود.

پروژه میدان جمهوری به دلیل وجود معارض دکل‌های برق از ابتدا شروع نشد و همچنان درگیر رفع معارض است.

پروژه تقاطع چندسطحی میدان دانشگاه شهید چمران اهواز برای ۲۵۰ نفر به طور مستقیم و ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده بود با تعطیلی پروژه این افراد نیز بیکار شدند.

هر چند خبرگزاری فارس چندی پیش با انتشار گزارشی در این خصوص هشدار داده (اینجا بیشتر بخوانید) اما رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری  شورای شهر اهواز منکر تعطیلی پروژه شد و مدعی تکمیل یک فاز تقاطع میدان دانشگاه اهواز تا پایان سال شد(اینجا بیشتر بخوانید) 

عدم توجه شورای شهر و شهرداری اهواز برای تکمیل این دو پروژه عمرانی بزرگ شهری جای سوال دارد مشخص نیست تا کی اهوازی ها باید با رفتن به شهرهای دیگر کشور طعم تلخ عقب ماندگی اهواز را بچشند.

پروژه متروی اهواز هم جزو طرح‌های ناکامی است که طی 16 سال اخیر مثل خار در چشم و تیغ در گلو برای اهوازی‌هاست و شهروندان اهوازی تاکنون رنگ مترو را به چشم ندیده‌اند.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول