اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

قوه قضائیه باید به عنوان مدعی العموم با شایعه سازان برخورد کند/ولنگاری در مواجهه با اخبار دروغ فضای مجازی وجود دارد

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت:قانون برخورد با اخباری که جامعه را ملتهب می‌کند وجود دارد اما ولنگاری موجود در قانون سبب شده نتوانیم از ابزار قانونی و قوانین موجود بهره‌ ببریم.

قوه قضائیه باید به عنوان مدعی العموم با شایعه سازان برخورد کند/ولنگاری در مواجهه با اخبار دروغ فضای مجازی وجود دارد

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی امشب در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اهواز، در رابطه با اهمیت لزوم تعیین مجازات  برای دروغ‌ و شایعه پراکنی در فضای همچنین مدیریت این فضا، اظهار کرد: در مجلس و دولت بحث مدیریت فضای مجازی به لحاظ تربیتی و امنیتی مطرح شده و هدف این است که نباید اخبار دروغ  به امنیت کشور آسیب برساند.

وی با بیان اینکه هر لایحه‌ای از سوی دولت مطرح شود قابل بررسی است، افزود: در کشور قانونی وجود دارد که  هر کس اخبار دروغ منتشر وشایعه پراکنی کندقوه قضائیه باید به عنوان مدعی العموم می‌توانند علیه آن‌ها شکایتی را مطرح کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون برای برخورد با اخباری که فضای مجازی ملتهب می‌کند داریم اما در قانون ما ولنگاری در مواجهه اخبار دروغ فضای مجازی وجود دارد دلیل این است که ما  از ابزار قانونی و قوانین موجود بهره‌ نمی‌بریم.

حسینی با تاکید بر اینکه عمده مصاحبه‌ها و شایعه‌پراکنی‌ها از سوی چهره‌های شناخته شده جامعه صورت می‌گیرد، بیان کرد: اینها اغلب سیاسیونی هستند که در برهه‌ای دچار مرگ سیاسی شده و با سواستفاده از این شرایط در صدد  ادامه حیات خود هستند.

وی افزود: مطالب منتشر شده توسط این قبیل افراد بر خلاف منافع ملی و با نظر جامعه در مورد وقایع موجود تفاوت دارد.

حسینی  با بیان اینکه در وقایع اخیر ما دیدیم چگونه اظهارات این افراد به منافع ملی و خدمات عمومی آسیب وارد کرد، عنوان کرد: اینکه فردی برای اینکه عده‌ای به آن به به و چه‌چه بگویند مطالبی را به دروغ مطرح  و ساز مخالف بزند و خلاف موج حرکت کند نباید به راحتی از کنار آن گذشت و برای مجازات آن باید از ظرفیت قانون استفاده کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول