اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

روز دوم سفر دولت به خوزستان| اشتغال و امنیت، مطالبات اصلی مردم شادگان از رئیس‌جمهور/ نوید جمع‌آوری تمامی گازهای مشعل تا پایان دولت

دومین روز از سفر دولت به استان خوزستان با استقبال مردم شادگان از رئیس‌جمهور همراه بود و پس از ضرب‌‌الاجل یک ماهه آیت‌الله رئیسی برای تدوین سند توسعه تالاب شادگان، فاز نخست شرکت پالایش گاز هویزه خلیج‌فارس با افزوده‌شدن ۲۵۰ میلیون فوت‌مکعب گاز به شبکه سراسری افتتاح شد.

روز دوم سفر دولت به خوزستان| اشتغال و امنیت، مطالبات اصلی مردم شادگان از رئیس‌جمهور/ نوید جمع‌آوری تمامی گازهای مشعل تا پایان دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور کشورمان روز دوم سفر خود به استان خوزستان را از شهرستان شادگان آغاز کرد و در سالن شهدای پتروشیمی این شهرستان با مردم دیدار کرد.

مردم شادگان با سردادن شعارهای "لبیک یا خامنه ای و لبیک یا علی" از رئیس‌جمهور استقبال کردند و نشان دادند که همانند همیشه در میدان حمایت از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند.

حل معضل اشتغال جوانان، استفاده از ظرفیت‌های شهرستان شادگان به نفع مردم و تامین امنیت در این شهرستان از عمده‌ی مطالبات امروز مردم شادگان در دیدار با رئیس دولت سیزدهم بود.

دهه هشتاد و نودی‌ها نیز امروز دشمن را به خوبی می‌شناسند

رئیس جمهور در جمع خیل عظیم مردم شادگان اظهار کرد: امروز و پس از گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب و پشت سر گذاشتن توطئه‌های مختلف دشمنان خوشحالیم که در میان مردم عزیز و صبور شادگان هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز نسل بعد از انقلاب دوست و دشمن را می‌شناسد، گفت: علی رغم تلاش دشمن در انتشار ناامیدی در جامعه اما مردم ما راه را می‌دانند و از نیرنگ دشمن با خبر هستند و بصیرت دارند و این آگاهی مختص دهه ۶۰ نیست امروز شاهدیم دهه ۸۰ و ۹۰ هم دشمن را به خوبی می‌شناسند.

رئیسی همچنین گفت: تلاش دولت آن است که با کمک مردم وضع موجود را با وضع مطلوب جابجا و به طرف وضع مطلوب حرکت کند که البته کارهای بسیاری در این راستا انجام شده است اما نیازمند اقدامات بیشتری هستیم.

 

روز گذشته و همزمان با سخنرانی رئیس جمهور در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز هزاران زن و مرد خوزستانی با حضور باشکوه خود در مصلای بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی بیعت کردند.

وزرا و معاونین ۱۵ وزارتخانه و ۶ تن از معاونین رئیس جمهور آیت الله رئیسی را در سفر دو روزه به خوزستان همراهی می‌کنند.

رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به خوزستان، عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای این استان را به صورت رسمی افتتاح کرد. همچنین تصفیه‌خانه اضطراری آب شرب شوشتر با ظرفیت تامین ۲۵ هزار مترمکعب آب شرب در شبانه‌روز با دستور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

رئیسی همچنین پروژه تامین آب، توسعه شبکه، ایستگاه پمپاژ بنه‌باشت و عملیات احداث خط انتقال برق به طول ۱۱ کیلومتر را افتتاح کرد. در عین حال طرح تامین و انتقال آب به ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت لالی و تصفیه‌خانه آب شرب شیبان نیز با حضور رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

با حضور رئیس جمهور ۷۰ کیلومتر از خط دوم راه آهن اهواز – اندیمشک حدفاصل ایستگاههای شوش تا بامدژ با تخصیص اعتباری بالغ بر ۳۱۸ میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری رسید که ارزش به روز شده این پروژه در حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

ضرب‌الاجل یک ماهه رئیسی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در دومین روز از برنامه‌های سفر استانی دولت مردمی به استان خوزستان در بازدید از تالاب شادگان در جمع مردم این منطقه و در پاسخ به مطالبات آنها مبنی بر توجه بیشتر مسئولان به این منطقه گردشگری گفت: حفظ و نگهداری و همچنین استفاده از این سرمایه طبیعی در جهت رونق اقتصاد گردشگری و دریایی ساکنان این منطقه از جمله مسائل مد نظر دولت مردمی در سفر به استان خوزستان بوده است.

رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت طراحی راهبرد توسعه گردشگری و اقتصاد دریایی این منطقه به مسئولان استانی برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بومی این منطقه فرصت یک ماهه داد و از مسئولان محیط زیست استان خواست با متخلفین و صیادان غیر مجاز ماهی در این تالاب قاطعانه برخورد کنند.

 

افتتاح فاز یک شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس با حضور رئیس‌جمهور

فاز یک شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور راه اندازی شد.

پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس با اعتبار ارزی یک میلیون و ۳۳۸ هزار یورو و ۲۲ هزار میلیارد اعتبار ریالی بهره برداری شد. در این پالایشگاه روزانه، ۹۷ هزار بشکه گاز طبیعی، ۶ هزار و ۶۴۹ تن گاز شیرین و ۴۱ تن گوگرد جامد تولید می‌شود.

محصول این پالایشگاه علاوه بر تزریق روزانه ۳۴۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی به شبکه گاز سراسری، روزانه ۹۷ هزار بشکه (سه هزار و ۹۹۰ تن) ان ‌جی ‌ال است که به‌عنوان خوراک با یک خط لوله به پتروشیمی بندرامام ارسال خواهد شد، این پالایشگاه روزانه ۴۱ تن گوگرد گرانول‌شده برای مصارف صنعتی و کشاورزی نیز تولید خواهد کرد.

 

این خبر در حال به روز رسانی است...

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول