اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آتش به اختیار در خدمت سلامت مردم/ جهاد بانوی دهدشتی در سنگر مبارزه با کرونا + فیلم

بانوی دهدشتی که روزی آرزوی پرستار شدن داشت تا به بیماران خدمت کند امروز در خاکریز دفاع از سلامت به شیوه دیگری در حال خدمت‌رسانی است.

آتش به اختیار در خدمت سلامت مردم/ جهاد بانوی دهدشتی در سنگر مبارزه با کرونا + فیلم

خبرگزاری فارس کهگیلویه-طیبه‌سادات سعادتی‌نیک-  شیوع تلخ ویروس کرونا هر چند موجبات درد و رنج مردم را فراهم اورد اما با شکل گرفتن جهاد در جبهه سلامت صحنه‌هایی زیبا از ایثار و امیدآفرینی در پس این بیماری به نمایش درآمد و بار دیگر حس انسان دوستانه ملت ایران را به رخ کشید.

جبهه‌های جهادی بسیاری طی این مدت تشکیل شده تا در هر سنگری بخشی از نیاز این روزها فراهم شود.

سپر دفاعی در برابر حمله دشمن نانشاخته‌ای که بی‌رحمانه در حال تاخت و تاز است رعایت بهداشت فردی و جمعی است.یک راه مراقبت بهداشتی استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتقال ویروس است اما با توجه به افزایش تقاضا این روزها تعادل بازار این کالا به هم خورده و از سوی نیز عده‌ای سودجو با احتکار آن داغ دل مردم را نمک می‌پاشند.

رهبر انقلاب در آیین بزرگداشت درختکاری با تأکید بر رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های مسئولان در خصوص پیشگیری و جلوگیری از آلودگی فرمودند: از این دستور‌ها نباید تخطی شود چراکه خداوند ما را موظف کرده است در قبال سلامت خود و دیگران احساس مسئولیت کنیم، بنابراین هر چه به سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع این بیماری کمک کند، حسنه و هر چه به شیوع آن کمک کند، سیئه است.»

تلاش مجاهدانه کادر درمانی، پزشکی و پرستارانی که با وجود کمبود امکانات و تجهیزات و حتی وسایل حفاظتی عرصه سلامت را ترک نکرده‌اند ستودنی‌ست. در پشت جبهه اما خاکریزهای مبارزه دیگری شکل گرفته که فعالیت جهادی آن‌ها گمنام مانده‌ است.

صحبت از زنان و مردانی است که آتش به اختیار کارگاه‌های کوچک خانگی راه انداخته تا بخشی از نیاز همشهریان به ماسک را تأمین کنند.

 

عشق خدمت به همنوع در دل کارگاه‌های خانگی خود را نمایان ساخته و تداعی صحنه‌هایی دوباره از جهاد با حال و هوای همان رزمندگانی است که هشت سال دفاع مقدس به نبرد با دشمن مشغول بودند.

 

این بار اما خاکریزها به کوچه و پس کوچه‌ها منتقل شده و هر کس به هر شیوه‌ای با ارده‌ای پولادین سعی دارد به مردم خدمت و میهمان شوم و ناخوانده را از شهر به در کند.  

بهرام عزیزی نمونه دیگری از جهادگران گمنامی است که این روزها برای جهاد در عرصه سلامت آتش به اختیار وارد عمل شده و خانواده خود را وقف این امر خداپسندانه کرده است.

 

منزل مسکونی این شهروند دهدشتی در خیابان جمهوری این روزها کارگاه کوچک تولید ماسک شده و همسرش با تلاش جهادی برای تولید این محصول ضروری مقابله با کرونا با عشق خدمت می‌کند؛ حتی دیسک گردن مانع مجاهدت این بانوی دهدشتی نشده و شبانه‌روز برای تهیه و تحویل ماسک فعالیت می‌کند.

 

 

خانواده عزیزی علاوه بر کار تولید ماسک زمینه آموزش و در اختیار قرار دادن مواد اولیه از قبیل پارچه و کش عرصه جهاد و همدلی را برای همه بانوان علاقمند فراهم کرده‌اند.

زینب آرام بانوی صبور و دلسوز دهدشتی ساعاتی از شبانه‌روز که باید به استراحت بپردازد اما پای چرخ خیاطی می‌نشیند و صفر تا صد تولید ماسک‌ها را انجام می‌دهد تا صبح هر روز به دست نیازمندان برسد.

 

 

این خانم خانه‌دار روزگاری به پرستاری می‌اندیشید و عشق خدمت بر بالین بیمار داشت اما به توصیه پدر راه آموزش فنی در پیش گرفت و با مدرک طراحی دوخت امروز مسیر دیگری از خدمت حسنه را عاشقانه و مخلصانه طی می‌کند و در ردیف جهادگران سلامت جای گرفته است.

 

وی با بیان اینکه شبانه‌روز 12 ساعت به تولید ماسک اختصاص می‌دهم و حداقل 300 عدد آماده می‌کنم، گفت: همه سعی ما بر این است بتوانیم سهم کوچکی در کمک به مردم داشته باشیم.

خانم آرام با یادآوری خاطرات دم عید در سال گذشته افزود: امسال ذهن و فکر ما درگیر مقابله با کروناست. دورهمی، سفره عید، دید و بازدیدها را بعد از شکست کرونا با شادی بیشتری خواهیم داشت.

بهرام عزیزی در گفت‌وگو با فارس از دغدغه و انگیزه خود می‌گوید«شرایط موجود ایجاب می‌کند همه ما به هر طریق ممکن کمک کنیم تا حداقل بتوانیم بار روانی و استرس ناشی از نبود ماسک را کاهش دهیم.»

 

 

حمایت این مرد نیک اندیش در تولید ماسک دلگرمی همسر می‌شود و با تقبل امورات رسیدگی به فرزندان طی این مدت زمان بیشتری برای خدمت بیشتر به همنوعان ایجاد کرده است.

عزیزی که شغل آزاد دارد، افزود: با همکاری برادر خانمم که وکیل دادگستری است(عسکر آرام) ماسک‌های تولیدی را در روستاهایی که دسترسی به ماسک ندارند، مددجویان بهزیستی، کارگران شهرداری و ادارات توزیع می‌کنیم.

به گزارش فارس؛ لذت خدمت در سنگر دفاع از سلامت محدودیت ندارد هر کس به نوعی می‌تواند از این خدمت مقدس سهمی داشته باشد؛ به امید اینکه قبای سلامت و عافیت بار دیگر بر تن میهن عزیزمان پوشانده شود.

#کرونا_را_باهم_شکست_می‌دهیم

انتهای پیام/82016/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول