اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

شبی با یادگاران هشت سال دفاع مقدس/ از خبر فتح خرمشهر تا استمداد از سرداران برای مهار آتش در گچساران

یادگار هشت سال دفاع مقدس گفت: خواهش دارم از سرداران حاتمی، سردار سلامی و و فرمانده ارتش ما همان بچه‌های دوران دفاع مقدس هستیم و امروز دور تا دور ما را آتش گرفته و جنگل‌هایمان در حال نابودی است اگر از هواپیما یا بالگرد ویژه ای برخوردار هستید به کمک ما بیایید.

شبی با یادگاران هشت سال دفاع مقدس/ از خبر فتح خرمشهر تا استمداد از سرداران برای مهار آتش در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران آزادسازی خرمشهر از اهداف اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (به فرماندهی سپهبد علی صیاد شیرازی) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به فرماندهی محسن رضایی) انجام گرفت.

بعد از این نبرد، شهر خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال توسط نیروهای ارتش عراق در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ توسط نیروهای مسلح ایران باز پس گرفته شد.

به مناسبت گرامی‌داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر مراسمی با عنوان شب خاطره با یادگاران دفاع مقدس  و حماسه‌سازان فتح خرمشهر در مسجد شهیدان گچساران برگزار شد که خاطرات آن روزها از زبان راویان و فرماندهان دفاع مقدس شنیدنی است.

 ابوالحسن غلامی یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در خصوص آن روزها بیان کرد: یادم هست بچه بودیم رفتیم در منطقه عملیاتی تا بعد از مدت‌ها پدرم را ببینم که پدر به عملیات دیگری رفته بود.

وی در ادامه با اشاره به رشادت‌‌های رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس گفت:  امشب شب خوبی بود که صدای حاج غلام  صادقی را شنیدم و همان صدای حاج غلام سال ۶۴ و سال ۶۵ بود و ما را به همان فضای آن سالها برد.

 غلامی افزود: من در آن دوران نوجوانی حاج غلام صادقی را در هفت تپه دیدم اما حاج غلام صادقی من را نمی‌شناختید  و اما من شما را می شناختم و به شما افتخار می‌کردم و امروز نیز ما شرمنده‌ایم که بزرگی چون حاج غلام صادقی را در شهرمان داریم اما سالهاست او را به فراموشی سپرده‌ایم و نقش او را  در دوران دفاع مقدس فراموش کرده‌ایم.

 وی گفت: هنوز یادم هست آن بادگیر آبی را که به تن داشتید و هرگز آن صحنه را فراموش نخواهم کرد.

 این یادگار هشت سال دوران دفاع مقدس ادامه داد: روزی در نفت بودم که آقای پاکدل گفت بیا ببینمت من رفتم و به من گفت خبری از سردار غلام صادقی داری اما او با شوق و ذوق می‌گفت من امروز دیدمشان.

غلامی گفت: ‌خیلی‌ها بدل کار هستند اما من وقتی که  اسم شما به میان می آید یاد اطلاعات عملیات می افتم، مثل امروز وقتی دورتادور شهر را آتش گرفته اما هر کس دنبال کار خودش هست.

این جانباز عنوان کرد: من در روز آزادسازی خرمشهر 11سال و 10ماه داشتم اما رشادت های شما را به یاد دارم وهنوز یادم هست چگونه تلویزیون خبر آزادسازی خرمشهر را داد و یک هو گریه کردم.

 غلامی در ادامه به آتش سوزی‌های چند روز اخیردر مناطق گچساران اشاره  کرد و افزود: خواهش دارم  از سرداران حاتمی وزیر دفاع و سردار سلامی فرمانده سپاه و فرمانده ارتش ما همان بچه‌های دوران دفاع مقدس هستیم و امروز دور تا دور ما را آتش گرفته و جنگل‌هایمان  در حال نابودی است اگر از هواپیما یا بالگرد ویژه ای برخوردار هستید به کمک ما بیایید.

وی خاطرنشان کرد: درختانی این روزها سوخته‌اند که شاید هزاران سال عمر داشته و توقع داشتیم ما را صدا بزنند تا پای کار بیاییم  چنان که روزی نسل ما  پای کار آمد و امروز نیز آماده‌ایم اما هیچ کس صدایمان نکرده است.

 انتهای پیام/82031
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول