اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

انجام 195 سورتی پرواز هوانیروز برای مهار آتش جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست تیم اعزامی هوا نیروز ارتش به گچساران و کهگیلویه گفت: در پی مهار آتش سوزی‌های اخیر در جنگل‌های شهرستان گچساران و کهگیلویه تعداد 195 سورتی پرواز از سوی بالگردهای هوانیروز ارتش انجام گرفت.

انجام 195 سورتی پرواز هوانیروز برای مهار آتش جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، داریوش مرادی  اظهار کرد: در پی آتش سوزی‌های اخیر در ارتفاعات شهرستان‌های گرمسیری استان در شهرستان گچساران و کهگیلویه تعداد 195 سورتی پرواز از سوی بالگردهای هوانیروز ارتش برای مهار آتش در ارتفاعات کوه خائیز کهگیلویه و کوه دیل گچساران انجام گرفت.

 وی با بیان اینکه این تعداد پرواز در سه روز گذشته برای امداد و کمک رسانی برای مهار آتش در ارتفاعات کوه خائیز دهدشت و کوه دیل گچساران انجام گرفته است، افزود: ۲ فروند از بالگردهای ۲۱۴ هوانیروز برای کمک به اطفای حریق در جنگل‌های گچساران و  کهگیلویه در چند روز گذشته فعالیت داشتند.

سرپرست تیم اعزامی هوا نیروز ارتش به گچساران و کهگیلویه با بیان اینکه در این پروازها بیش از 700 نیروی کمکی و امدادی برای اطفا حریق به ارتفاعات صعب‌العبور کوه خائیز کهگیلویه و کوه دیل گچساران انتقال داده شد، گفت:  بالگردهای هوانیروز ارتش در چند روز گذشته تا مهار کامل آتش در این مناطق  ۶۰ ساعت پرواز را ثبت کرده است.

وی با  اشاره به مهار آتش سوزی در منطقه خنگ بنار گچساران  گفت:  همچنین برای مهار آتش در این منطقه و انتقال نیروی کمکی و امدادی تعداد 26سورتی پرواز از سوی هوانیروز ارتش برای جابه جایی ۱۷۵ نفر انجام گرفت.

مرادی خاطرنشان کرد: بالگردهای هوا نیروز ارتش در چند هفته گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد برای مهار آتش در مناطق گرمسری این استان در ارتفاعات خنگ بنار، کوه دیل گچساران و کوه خائیز کهگیلویه تعداد 220  سورتی پرواز برای جابه جایی ۸۷۵ نفر از امدادگران انجام داده است.

 به گزارش فارس، در تاریخ 2 خرداد ماه آتش سوزی وسیع در ارتفاعات کوه  خامی در منطقه  خنگ بنار و کوه گوهر نارک رخ داد که پس از 96 ساعت تلاش طاقت فرسا مهار شد.

همچنین آتش سوزی در مراتع و جنگل های منطقه دیل ساعت ۲ بامداد روز جمعه نهم خرداد و در منطقه حفاظت شده خائیز ساعت ۱۹ پنجشنبه  هشت خرداد ماه شروع شد که پس از چند روز تلاش این آتش سوزی‌ها مهار شد.

در این آتش سوزی ها تاکنون ۴۵۰هکتار از جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد طعمه حریق شده است.

درختان بلوط، ارزن و بادام کوهی از مهمترین پوشش گیاهی این منطقه است.

انتهای پیام/82031/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول