اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

افزایش شماره قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ توصیه به مردم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویر احمد از افزایش شمار قربانیان کرونا به ۴۵۰ نفر خبر داد.

افزایش شماره قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ توصیه به مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه گفت: طی 24 ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید19 جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان به 450 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم‌اکنون 147 بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 40 نفر مبتلای قطعی و 10 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اذعان داشت:  تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 25038 مورد گزارش شده است.

این مسئول اضافه کرد: از 1332 نمونه نمونه دریافت شده که حدود 8 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئی و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: با توجه به ورود کرونای انگلیسی به استان، چنانچه محدودیت ها و دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشود، جلوگیری از برگزاری هر گونه تجمعی، استفاده همگانی از  ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی انجام نگیرد بزودی شاهد افزایش مبتلایان، بستری و مرگ و میر در استان خواهیم بود.

دکتر یزدان پناه با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در مراکز و مکان های پرتردد یاد آور شد: فعالیت صنوف مختلف به عنوان محل تجمع افراد و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این مکان ها  تهدیدی برای سلامت مردم است و نیازمند همکاری صنوف و افراد مراجعه کننده به این مکان ها می باشد.

وی همچنین افزود: استفاده از ماسک سه لایه در فضاهای سربسته و شلوغ به تنهایی برای جلوگیری از انتشار ویروس کافی نمی باشد و باید از یک ماسک سه لایه با یک ماسک پارچه ای روی آن و یا از ماسک N95  به تنهایی استفاده کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول