اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

خبر خوش فرماندار دنا برای صنوف و بازاریان/تسهیلات صندوق کارآفرینی در خدمت زلزله‎‌‎زدگان

در نشست کار گروه اشتغال شهرستان دنا خبرهای خوشی به زلزله‌زدگان جهت رونق اشتغال داده شد.

خبر خوش فرماندار دنا برای صنوف و بازاریان/تسهیلات صندوق کارآفرینی در خدمت زلزله‎‌‎زدگان

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت،  جلسه کارگروه اشتغال به ریاست عبدالحمید پناهی فرماندار دنا باحضور حسن‌پور مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد و شهردار سی سخت با عنوان دستور کار حمایت صنوف و صنایع آسیب دیده از زلزله اخیر در محل فرمانداری دنا برگزار شد.

 پناهی فرماندار دنا گفت: همچون گذشته حرکت جهادی مدیران را خواستاریم تا یکبار دیگر صنوفی که معیشت آنها در زلزله آسیب دیده به وضعیت قبل از زلزله برگردند.

فرماندار دنا گفت: زمستان ۹۹ یادآور خاطره قفل شدن چرخه اقتصاد و معیشت در شهرستان دنا بود ۹۰درصد زیرساخت تولیدی اقتصادی، صنایع کوچک و بزرگ و صنوف دچار خسارت شدند که با تخریب اموال همراه بود و عملا کسب کار تعطیل شد.

پناهی با اشاره به ظرفیتهای خاص دنا گفت: این شهرستان به عنوان گلوگاه سبز کشاورزی دومین سطح زیر کشت محصولات باغی استان را داشته و در حوزه کشاورزی دارای پتانسیل بالایی است.

وی اظهار داشت: رشد و توسعه صنعت گردشگری به اشتغال کمک می کند در این حوزه ۴ روستای هدف گردشگری سادات محمودی با تولید گلیم و جاجیم  و  با داشتن اماکن تفریحی و گردشگری محلی بری کسب و کار است.

رئیس کار گروه اشتغال دنا گفت: با شروع موج کرونا علاوه بر اینکه بسیاری از مشاغل آسیب دید، زلزله به مشکلات اضافه گردید که نیاز است با تدابیر لازم و برنامه‌ریزی مدون کسب و کارهایی که دچار آسیب دیده در قالب تسهیلات حمایت گردند.

پناهی با اشاره به فشارهای اقتصادی به مردم گفت: کشور در شرایط سختی قرار گرفته که با حرکت جهادی و همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها به رونق تولید و اشتغال کمک کنیم.

وی گفت: هم اکنون که صندوق کارآفرینی امید با داشتن برنامه حمایت از توسعه طرحهای تولیدی،کسب و کارهای آسیب دیده از زلزله وارد کارزار حمایت شده نیاز است که با شناسایی مشاغل در حوزه صنعت و معدن، طرح‌های کشاورزی، شیلات، باغات برای ثبت نام به حوزه ادارات ذیربط خود مراجعه کنند.

حسن پور مدیر صندوق کارآفرینی امید استان در این نشست گفت: خوشبختانه اولویت اصلی مسوولان شهرستان حمایت از مشاغل آسیب دیده زلزله اخیر بوده و آمادگی کامل داریم که در این راستا با پرداخت تسهیلات لازم به متقاضیان کمکی به رونق اشتغال کنیم.

حسن‌پور اولویت اصلی را با مشاغلی دانست که اکثرا تک شغلی و دارای مجوز کسب و کار بوده و افراد شرط سنی کمتر از ۶۵ سال داشته ابشند.

تصمیمات اتخاذ شده در کار گروه اشتغال شهرستان دنا 

به گزارش فارس؛ در کارگروه اشتغل دنا مصوباتی به تصویب رسید از جمله تمامی افرادی که کارگاه‌ها و مشاغل خانگی و صنوف آنها دچار خسارت گردیده جهت اخذ تسهیلات ارزان قیمت ۴ درصدی به ادارات مربوطه خود مراجعه کنند.

**کسانی که از بانک کارآفرینی امید قبلا تسهیلات دریافت کرده اند بازپرداخت آنها به مدت ۶ ماه استمهال خواهد شد.

**بومی سازی واحدهای گردشگری در کریک و دیگر  نقاط شهرستان با ارائه تسهیلات ارزان از طریق صندوق کارآفرینی امید استان صورت گیرد

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول