اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پایان تاریخ مصرف نتانیاهو/عمر رژیم صهیونیست به سر رسید

امام جمعه سوق گفت: پایان عمر سیاسی نتانیاهو نشان از نزدیکی جهان بر تمام شدن عمر رژیم نحس صهیونیست‌ است.

پایان تاریخ مصرف نتانیاهو/عمر رژیم صهیونیست به سر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل امروز در خطبه‌های نماز جمعه سوق با بیان اینکه انتخابات در نظام اسلامی یکی از بسترهای نقش آفرینی در تعیین سرنوشت خود و کشور است، تأکید کرد: سعی کنیم حضور حداکثری داشته باشیم.

امام جمعه سوق اظهار داشت: حضور حداکثری باعث استحکام‌ نظام، اعتبار و امنیت کشور خواهد بود، بی رونقی انتخابات آرزوی دیرینه دشمن ما است پس سعی کنیم نقشه دشمن را نقش بر آب کنیم.

وی با بیان اینکه حکومتی که بیشترین مشارکت را در انتخابات داشته باشد نه تنها در عرصه داخلی بلکه در عرصه بین‌المللی هم از اقتدار لازم برخوردار است، ادامه داد: اما امروز بحث کاهش مشارکت را برخی مطرح می‌کنند و دامن می‌زنند.

کیانی‌اصل گفت: برخی «رای نمی دهیم» را تکرار می‌کنند من به این عزیزان عرض کنم  کاهش مشارکت به خاطر رد صلاحیت برخی افراد نیست چرا که در دوره قبل هم افراد شاخصی بودند و رد صلاحیت شدند اما مشارکت بالا بوده بنابراین دلیل عدم مشارکت یا مشارکت کم بخاطر رد صلاحیت نیست.

وی اضافه کرد: اگر  مشارکت کم باشد  به خاطر ناکارآمدی مسئولان اجرایی ،اعمال سیاست‌های غلط اقتصادی ،گلایه مندی مردم از وضعیت معیشتی، عده‌ای نامحقق دولت ،شکاف طبقاتی ،بروز و ظهور فساد در برخی دستگاه‌ها ،تعدی به بیت المال، وجود مافیای قدرت و ثروت،  نرخ بالای بیکاری، رکود تولید و تعطیلی واحدهای تولیدی ، تورم بالا و دیگر مشکلاتی است که اعتماد مردم به مسؤولان را از دست داد.

خطیب نماز جمعه سوق گفت: اما اگر یک دولت قوی ،متدین، حزب اللهی ،عدالتخواه، مبارزه با فساد، جهادی و تکیه بر نیروهای داخلی به جای تکیه بر کدخدا انتخاب کنیم قطعاً مشارکت در انتخاب‌های بعدی خیلی بالاتر خواهد رفت.

وی افزود:دانشگاهیان، فرهنگیان، متنفذین تلاش کنند برای اینکه حضور حداکثری در انتخابات محقق شود و بعد ملاک‌ها و معیارهای فرد اصلح را در اختیار عامه مردم قرار بدهند.

امام جمعه سوق همچنین در تبیین تحولات سیاسی تصریح کرد: نتانیاهو در طول 12 سال گذشته با ترفند‌های سیاسی موفق شد تا بر کرسی نخست وزیری تکیه بزند او که ابتدا سعی داشت مردم مظلوم فلسطین را به یک صلح تحمیلی وادار کند ولی مقاومت مردم فلسطین و مخصوصاً در این جنگ ۱۲ روزه نشان داد که سقوط نتانیاهو بیش از گذشته بر وخامت اوضاع رژیم صهیونیستی چیزی جز سرعت زمان و زوال او نخواهد بود.

وی گفت: گذشت تاریخ مصرف نتانیاهو نشان از نزدیکی جهان بر تمام شدن عمر رژیم نحس صهیونیست‌ است.

کیانی‌اصل سالگرد ارتحال امام را یادآور شد و افزود: امام راحل فقط به عنوان یک قدردانی و تجلیل از گذشت نیست بلکه به معنای اصرار و پافشاری بر خط و راهی است که امام بزرگوار با انقلاب خود،با قیام خود، با سیره خود، با درس‌های خود و با وصیت‌نامه خود برای ملت ایران به همه مسلمانان عالم باقی گذاشت.

وی اضافه کرد:امام به عنوان یک الگو،به عنوان یک معلم، به عنوان یک رهبر در  ذهن ما و در واقعیت جامعه ما حضور دارد فکر او هست  راه او هست درس او هست این درست همان چیزی که ملت ایران به همه مسلمانان عالم احتیاج دارند دیروز احتیاج داشتند امروز هم احتیاج دارند.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول