اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تحلیل جالب توجه «طهرانچی» از دلیل محرومیت در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در یاسوج تحلیلی جالب و واقعی از دلیل محرومیت استان‌هایی مثل کهگیلویه و بویراحمد داشت.

تحلیل جالب توجه «طهرانچی» از دلیل محرومیت در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ استان کهگیلویه و بویراحمد اگر چه ۲۵ درصد نفت و گاز کشور ۱۰ درصد روان آب‌های ایران و ۵۰ درصد گیاهان دارویی و دهها و صدها ظرفیت بزرگ دیگر از جمله چهل قله بالای ۴۰۰۰ متر و دو منطقه کاملاً متفاوت آب و هوایی سردسیر و گرمسیر و پایتخت طبیعت ایران و همه و همه را در خود دارد اما به دلایلی همچون سیاسی‌کاری و خط بازی و قوم گرایی تاکنون در توسعه جز استان‌های آخر ایران محسوب می‌شود.

استانی که از برکات و نعمات نظام جمهوری اسلامی به خوبی بهره نگرفته و اگر این همه بودجه و اعتبارات را به خوبی مدیریت کرده بود با وجود چنین ظرفیت‌هایی اکنون در شاخص‌ها وضعیت بهتری داشت.

استانی که هم اکنون یکی از بالاترین نرخ های بیکاری در کشور و بالاترین نرخ‌ آسیب‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده و هر روز و هر هفته خبرهای ناگواری از طلاق و اعتیاد و خودکشی به گوش می رسد.

در ۸ سال اخیر وضعیت بسیار بدتر از گذشته شده و حکمرانی و ترکتازی فرد و افراد خاص در استان موجب هدر رفت وقت و اعتبارات شد.

دانشگاههای استان که باید نقش محوری در توسعه داشته باشند بر عکس از مسیر خود خارج شدند و همگی به چشم دیدیم که دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر به دست چه کسانی افتاد و چه کسانی در آن دانشگاه حکمرانی می‌کردند و پایگاه تبلیغاتی و انتخاباتی چه کسانی شده بود.

به گزارش فارس طی نشستی که چندی پیش محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان داشت به نکات مهمی اشاره کرد که نشان دهنده نقش کمرنگ دانشگاه‌های استان در توسعه بوده است.

طهرانچی به خوبی اشاره کرد که ۲۵ درصد نفت و گاز ایران از گچساران سرچشمه می گیرد پس چرا نباید ۲۵ درصد از مسئولان نفت و گاز ایران از این شهرستان باشند.

اگر خوب بنگریم حتی دو درصد از مسئولان صنعت نفت و گاز ایران از این شهرستان و استان نیستند.

یقیناً دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد در پرورش نیروی انسانی کارآمد قصور داشته‌اند.

در همین خصوص طهرانچی گفت: وقتی استان‌های کشور را رصد می کنیم جاهایی که زیر پای مردم نعمت است اما در آنجا توجه درست حسابی به پرورش نیرو  نمی‌شود فقر بیش از سایر نقاط به چشم می خورد در حالی زیر پای استان یزد هیچ چیز نیست اما وقتی به نیروی انسانی توجه می شود فقر و محرومیت کمترمی‌شود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول