اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بهار مهراندیشان گچسارانی؛ از حمایت 3 کودک فلج افغان تا تیمار سالمندان

نویسنده و فعال حوزه اجتماعی در رسیدگی به اوضاع نیازمندان شهرستان گچساران و حومه با همسرش فعالیت خودجوش دارند که بهار هزار و چهارصد را متفاوت تر از همیشه ورق زدند.

بهار مهراندیشان گچسارانی؛ از حمایت 3 کودک فلج افغان تا تیمار سالمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران؛ مهراندیشان گچسارانی که تاکنون در حوزه خدمت به محرومان و نیازمندان اقدامات چشم‌گیری انجام داده‌‌اند فعالیت‌های خود در سه ماهه نخست امسال را تشریح کردند.

نرگس احمدپور نویسنده, خبرنگار و فعال حوزه اجتماعی در رسیدگی به اوضاع نیازمندان شهرستان گچساران و حومه با همسرش فعالیت خودجوش دارند که بهار هزار و چهارصد را متفاوت تر از همیشه ورق زدند.

نرگس احمدپور گفت: در بهار امسال با توجه به شرایط موجود در شهرستان و افزایش قیمت موارد درمانی بهداشتی شیرخشک و پزشکی در کنار همسر و دوستان پیگیر فعالیتمان روزهای خوبی را تجربه کردیم.

این بانوی نیکوکار گچسارانی ادامه داد: در اسفندماه 99 و بنا بر علاقه قلبی و ذاتی خودم و همسرم به کودکان شهرمان بخشی از هزینه مربوط به خیرات اموات و درگذشتگان خانواده را به خرید لباس زمستانه شامل بافتهای دخترانه و پسرانه، شلوار گرم، شال،کلاه، جوراب، هودی، دمپایی چرم و پاکتهای چای اختصاص دادیم.

وی افزود: مبلغ 30 میلیون تومان هم برای خرید البسه 300 کودک و نوجوان بی‌سرپرست تحت پوشش کمیته امداد شهرستان گچساران تخصیص دادیم که این موارد خریداری و با حضور رئیس کمیته امداد شهرستان تحویل مسئولین نهاد داده شد.

احمدپور اظهار داشت: یکی از نوجوانان مجموعه بنام سارینا پیام نیز در اسفندماه مورد جراحی پیوند کلیه واقع شد که تا این تاریخ یعنی تیرماه حمایت از این دختر نوجوان و مراتب درمانی در برنامه کاری قرار گرفت.

این فعال اجتماعی تاکید کرد: در بهار امسال با همیاری دوستان نزدیکمان یک دستگاه تخت بیمار، یک دستگاه تشک طبی مواج و اقلام بهداشتی مورد نیاز یک سالمند خریداری و تحویل داده شد.

فریدون پوراحمد گفت: با تماس یکی از همراهان مهراندیش گچساران یک خانواده افغان ساکن گچساران که سه فرزند فلج عضلانی دارند جهت حمایت درمانی معرفی شد که با همراهی معرف به دیدن خانواده رفتیم و لیست نیازمندی کودکان و خانواده را در حد توان خریداری ارسال و تحویل دادیم.

پوراحمد گفت: دو دستگاه تختخواب کودک، دو تشک طبی اعلا، دو ست خواب کامل کودک به ارزش پنج میلیون تومان خریداری و با حضور خودمان در منزل این خانواده جهت راحتی کودکان نصب شدند.

این نیکوکار خوشنام افزود: علاوه بر این موارد که دوستان و خانواده و گروه مهراندیش در خرید و تامین آن زحمت فراوان کشیدند یک دستگاه اجاق گاز به ارزش سه میلیون تومان ظروف مورد نیاز آشپزخانه به ارزش دو میلیون و هشتصد هزار تومان نیز تامین و تحویل داده شد.

نرگس احمدپور در ادامه مصاحبه گفت: پوشک این سه کودک بیمار برای مصرف یک ماه کامل نیز از طرف یکی از اعضا خریداری و اهدا شد.

احمدپور با اظهار خرسندی از رسیدگی به کودکان نیازمند گفت: دلگرمی من و همسرم برای ادامه این فعالیتها دعای خیر والدین این کودکان است و در زندگی من بی تاثیر نبوده است.

وی ادامه داد: در روند درمانی برخی سالمندان و یا بیماران میان سال نیز در حد توان و خرید اقلام دارویی، تشک طبی و یا ویلچر حمایت کردیم.

نرگس احمدپور در پایان گفت: در دو هفته جاری نیز با درخواست خادمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یک دستگاه ویلچر برای یک بیمار جوان خریداری و با حضور وی به بیمار تحویل داده شد.

روند درمانی تک تک کودکان معرفی شده پیگیری می شود و شیرخواران شناسایی شده شیر خشک و پوشک دریافت می کنند.

به طور مثال یک شیرخوار بی سرپرست که بدلیل اعتیاد والدین رها شده و از چهل روزگی توسط همسایه نگهداری و مراقبت می‌شود از طرف مجموعه ما شیر خشک لباس و پوشک دریافت می کند.

به گزارش فارس؛ این زوج سختکوش گچسارانی در ساماندهی نذری‌های خوراکی و رساندن آن به نیازمندان بخش عمده‌ای از آنها را دلشاد کرده اند و تمامی موارد فعالیتشان با حضور معتمدین محله ها و مساجد محله به دست نیازمندان رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول