اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کهگیلویه و بویراحمد

زندگی تلخ 400 خانوار پشت ترمینال گچساران/سندی از سوء مدیریت در بام نفتی ایران+فیلم

با دیدن این محله گمان می‌کنید اینجا گچساران بام‌نفتی ایران‌ نیست بلکه منطقه‌ای جنگ‌زده و دور افتاده و فراموش شده است.

زندگی تلخ 400 خانوار پشت ترمینال گچساران/سندی از سوء مدیریت در بام نفتی ایران+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران؛ زندگی در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد از یاسوج گرفته تا گچساران و دهدشت و سایر شهرهای کوچک که دیگر جای خود دارد برای ساکنین عذاب آور شده و متاسفانه گوش شنوایی برای رفع مشکلات و کمک به رفاه حال شهروندان نیست.

در شهری مثل گچساران که بیشترین سهم را از تولاید نفت و گاز در کشور دارد معلوم نیست که چرا باید بسیاری از شهروندان نسبت به وضعیت شهری گلایه‌مند باشند و فضاهایی در شهر دیده شود که در شان یک شهر نفت‌خیز نیست.

در این گزارش ساکنین آپارتمان های پشت ترمینال گچساران از وضعیت نامطلوب محوطه محل زندگی خود  سخت ناراضی و گلایه‌مند هستند.

این شهروندان که  خسته از تلاش های بسیار و بی نتیجه ماندن دادخواهی خود برای رفع مشکلات اطراف و اکناف زندگی خود دست به دامان اصحاب رسانه شدند تا شاید فریاد حق شهروندی آنها را به گوش مسئولان استانی و شهرستانی برسد.

ساکنین آپارتمان های پشت ترمینال در محله ای که اطراف آن مملو از زباله و نخاله و خاک است بدون داشتن یک روشنایی در کوچه خود و یا سبد زباله با ترس از مبتلا شدن به انواع بیماری و با ده‌ها مشکل دیگر به سختی زندگی می‌کنند. 

با دیدن این محله گمان می‌کنید اینجا گچساران بام‌نفتی ایران‌ نیست بلکه منطقه‌ای جنگ‌زده و دور افتاده و فراموش شده است.

همجواری پارکینگ خودروهای اسقاطی در کنار این محله مسکونی حق داشتن یک فضای سبز را برای حدود ۴۰۰ واحد مسکونی گرفته تا جائی که فرزندان ساکنین‌ جایی برای گذراندن وقت آزاد خود نداشته و در زباله‌ها و نخاله‌ها بازی‌های کودکانه خود را به سر می‌کنند.

 

متاسفانه نامه‌نگاری‌ها هم هیچ افاده‌ای نکرده و گویی که باید این خانواده‌ها همچنان در بدترین وضعیت روز و شب را سپری کنند تا روزی در این شهر نظم و قانون و انضباط شهری حاکم شود شهری که صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته و هر که نداند فکر می‌کند مردم در بام نفتی ایران در رفاه کامل به سر می‌برند در حالی که نقاط مشکل‌دار تر از این نیز در سطح شهر وجود دارد و زندگی را برای مردم سخت و تلخ کرده است.

 

==============

گزارش ندا نعمتی

==============

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول