اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

حمایت صندوق کارآفرینی امید از طرح‌های استارت‌آپی و فناورانه در کهگیلویه و بویراحمد

به منظور حمایت از طرح‌های استارتاپی تفاهم صندوق همکاری میان صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج منعقد شد.

حمایت صندوق کارآفرینی امید از طرح‌های استارت‌آپی و فناورانه در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، با هدف هم‌افزایی امکانات و منابع  تفاهم نامه‌ای مشترک به منظور حمایت از طرحهای استارتاپی و فناورانه میان صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج منعقد شد.

در این نشست اکرامی ریاست  دانشگاه آزاد گفت:دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه جهان اسلام است و گستره جغرافیایی بالا و استقلال نسبی دارد در دوره مدیریت آقای دکتر طهرانچی رویکرد دانشگاه آزاد تغییر پیدا کرده است و دنبال دانش کاربردی است یعنی از رویکرد شهریه ای خارج شده است و دنبال تامین منابع مالی از راه پژوهش های علمی و کاربردی رفته است.

وی صندوق کارآفرینی امید را در کشور نماد عینی اشتغال دانسته و از اینکه پرسنل صندوق کارآفرینی امید همراه با دانش روز حرکت می‌کنند و به دنبال شناسایی کسب و کارها نوآورانه هستند تا با حمایت مالی خود کمکی به چرخه اقتصاد کشور داشته باشند ابراز خرسندی کرد که با چنین مجموعه ای وارد تفاهم شده تا بتوانند با کمک ظرفیت‌های همدیگر گامی موثر در شکوفا شدن اقتصاد استان داشته باشند.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد واحد یاسوج ۲۵ هسته فناور،۳واحد فناور و یک شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت هستند.

در ادامه امرایی مدیر منطقه ۷ صندوق کارآفرینی امید از تشکیل این صندوق با نگاه کارشناسی به موضوع اشتغال و لایه‌های پیچیده  مرتبط با وضعیت بیکاری و اهمیت ایجاد اشتغال  قدردانی کرد و گفت: دکتر نوراله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از سال ۱۳۹۴ این تفکر و هشدار را می‌داد که اگر دنبال  استفاده از دنیای دیجیتال برای کسب درآمد نباشیم به صورت تصاعدی عقب می‌مانده‌ایم و  از این به بعد به صورت نمایی عقب می‌مانیم.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های اصل صندوق کارآفرینی امید شناسایی و حمایت از کسب و کارهای فناورانه است.

 سرکار خانم میراج مدیر تحقیق، توسعه و بین‌الملل صندوق کارآفرینی امید گفت: صندوق کارآفرینی امید با توجه به نقش موثری که استارت‌آپ‌ها در بهبود زندگی مردم و توسعه خدمات از خود نشان داده‌اند حمایت از ایده‌های خلاقانه و نو برای خلق فرصتهای کارآفرینی را در دستور کار قرار داده است.

همچنین حاجی پور مدیر صندوق استان گزارشی از عملکرد صندوق استان ارائه داد و گفت: بازدید از کلیه شهرستان و 48 روستای استان و شناسایی ظرفیت‌ها و استعداد‌های آن‌ها ،شناسایی10 روستای جهت پیاده سازی استراتژی  روستای بدون بیکار ،تشکیل  کمیته‌های اجتماعی و فرهنگی ، اجرای همایش جنبش کارآفرینی جنوب مخصوص شهرستان‌های گرمسیری ، همکاری با صدا و سیما در خصوص مدل بومی برنامه میدان از جمله این اقدامات است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد   برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرای اولین رویداد استارتاپی در حوزۀ محیط زیست و منابع طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط صندوق کارآفرینی امید ،سازمانها و دستگاه های مرتبط انجام گرفته است.

در پایان تفاهم نامه با امضا مدیر صندوق کارآفرینی امید استان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج منعقد شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول