اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

امامان جماعت نیازمند حمایت هستند/نقش هیات‌های مذهبی در فرهنگ‌سازی در جامعه

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر روی ظرفیت فرهنگی هیات‌ها حتی در سطح کلاسیک و دانشگاهی کار شود.

امامان جماعت نیازمند حمایت هستند/نقش هیات‌های مذهبی در فرهنگ‌سازی در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله سید نصیر حسینی در دیدار معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت :  جمعیت استان ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و همه شیعه هستند ضمن اینکه یک سوم سادات و قریب هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود : بسیار خوشحال هستیم که متولیان حوزه فرهنگ دغدغه و برنامه دارند و تلاش‌های زیادی انجام می دهند و به خوبی ظرفیت ها را می‌شناسند .

وی ادامه داد : هیات های مذهبی یک ظرفیت حوزه فرهنگ و قدرت در حوزه و انقلاب و مدیریت کشور است که گاهی احساس می شود به اندازه کافی به این ظرفیت ها توجه نشده است.

آیت الله حسینی افزود : استفاده از ظرفیت تجمعات فرهنگی خیلی از برنامه‌های طراحی شده از طرف دشمن را خنثی می کند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت : باید بر ظرفیت فرهنگی هیات‌ها کار شود و حتی در سطح کلاسیک و دانشگاهی روی آن کار شود چون به نظر  می رسد ، نوع مدیریت فرهنگی در این زمینه هنوز سنتی است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی محصول هیات‌های مذهبی و مسجد بود و خواهد بود و ما باید این ظرفیت را به خوبی بشناسیم از آن استفاده کنیم.

آیت‌الله حسینی گفت : درست است که در بحث هیات‌های مذهبی اعتقاد بر مردمی بودن است اما احساس می شود در سطح حاکمیتی به درستی توجه نمی شود در حالی که باید برنامه‌ای برای تقویت این ظرفیت‌ها و استفاده از آن ها وجود وجود داشته باشد.

وی افزود : هیات‌داری ظرفیت انحصاری برای تشیع است که باید از آن به نحو بسیار مطلوب استفاده شود.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : سازمان تبلیغات اسلامی حوزه‌های کاری شاخصی دارد که نقش بسیار مهم و موثری در فرهنگ سازی جامعه ایجاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این نکته که نزدیک ۵۰۰ مسجد و مراکز دینی فعال داریم و استان در این زمینه رتبه خوبی دارد، اظهار داشت : به مساجد باید توجه بیشتری شود چون یکی از پایگاه های اساسی فرهنگی ، معنوی و سیاسی ما است.

وی ادامه داد : گاهی مسائل و مشکلات معیشتی امامان جماعت در برخی مناطق محروم وجود دارد که انتظار می رود در جهت کمک به بهبود معیشت آن‌ها حمایت‌های بیشتری صورت گیرد ضمن اینکه برای توسعه کارهای فرهنگی خود در روستاها نیازمند حمایت جدی هستند.

آیت الله حسینی به موضوع مدارس صدرا اشاره کرد و افزود : این مدارس باید کیفی سازی شوند و حتما نیازهای جامعه و شان و منزلت نظام و انقلاب و هجمه‌های وارده بر نظام در این برنامه ها متناسب سازی شود.

وی به لزوم توجه به فضای مجازی اشاره کرد و گفت : محتوا سازی برای فضای مجازی باید متناسب با نیازها باشد و حتما مخاطب در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد : با وجود برخی مشکلات ، یکی از شاخص‌های موفقیت‌های نظام علی‌رغم همه فشارها این است که دشمن با همه تلاش‌ها و هزینه‌هایی که انجام داد، نتوانست نظام را شکست دهد در حالی که وضعیت به عکس شده و ما دشمن را در زمینه های مختلف شکست دادیم.

وی گفت : نظام اسلامی علی‌رغم همه فشارهای دشمن با قدرت  ایستاده و با اقتدار جلو می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول