اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بویراحمد در وضعیت زرد بیماری کرونا/ مثبت شدن تست کرونای ۱۸۰ دانش‌آموز

رئیس مرکز بهداشت بویراحمد با اشاره به ابتلاء دانش‌آموزان به بیماری کرونا خواستار تعطیلی بوفه‌های مدارس شد.

بویراحمد در وضعیت زرد بیماری کرونا/ مثبت شدن تست کرونای ۱۸۰ دانش‌آموز

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد یزدان‌پناه در نشست ستاد کرونای شهرستان بویراحمد به اشاره به شیوع سوش جدید بیماری کرونا از ادامه طرح شهید سلیمانی در بویراحمد خبر داد و گفت: یکی از شهرستان‌هایی بودیم که طرح شهید سلیمانی را به خوبی اجرا کردیم و هم اکنون هم ادامه دارد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد بر انجام تست‌های کرونا و اعمال محدودیت‌ها تاکید کرد و گفت: در واکسیناسیون فرهنگیان رتبه اول استان را داریم اما همچنان استقبال از طرف دانش‌آموزان به دلیل واکسن هراسی ضعیف است، لازم است دانش‌آموزان با یک برنامه‌ریزی مناسب برای تزریق واکسن پای کار بیایند.

وی ضمن قدردانی از همکاری مدیران مدارس و آموزش و پرورش گفت: زنگ‌های تفریحی یک چالش شده دانش‌آموزان در زنگ‌های تفریحی ماسک خود را برمی‌دارند و پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند. همه بوفه‌های مدارس باید تعطیل شوند و از ورود اولیاء به مدارس مگر در مواقع ضروری خودداری شود.

یزدان‌پناه با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مدارس شهرستان بازدید شدند که رعایت پروتکل‌ها به خوبی انجام شده افزود: ماهانه تست ۱۸۰ دانش‌آموز در بویراحمد مثبت می‌شود که با رعایت پروتکل‌ها و انجام واکسیناسیون زنجیره بیماری  قطع شود.

رئیس مرکز بهداشت بویراحمد از نحوه اعزام مشمولان سربازی و ازدحام آنها انتقاد کرد و گفت: اعزام مشمولان به شیوه الکترونیکی انجام شود تا شاهد ازدحام مشمولان و خانواده‌ آنان نباشیم.

وی بیان کرد: وضعیت رعایت پروتکل‌ها در پاساژها، موبایل‌فروشی‌ها و صنوف بلوار عدل مناسب نیست. در حال حاضر وضعیت شهرستان بویراحمد زرد است با تشویق و ترغیب جوانان به ماسک زدن و رعایت پروتکل‌ها رنگ‌بندی شهرستان به سمت قرمز شدن نبود.

وی با اشاره به افزایش مرگ و میرهای کرونایی گفت: مردم دز سوم و دُز یادآور واکسن را حتما تزریق کنند، چنانچه دز سوم یا یادآور تزریق نشود احتمال ابتلا و مرگ و میر وجود دارد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول