اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پیگیر مشکلات کارخانه کربنات استرانسیوم و سلستین بهمئی هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیگیرمشکلات کارخانه کربنات استرانسیوم و سلستین هستیم با ایجاد واحدهای فرآوری در جوار معادن می‌توان از خروج ماده معدنی جلوگیری کرد.

پیگیر  مشکلات کارخانه کربنات استرانسیوم و سلستین بهمئی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پروژه‌های اقتصادی بهمئی اظهار کرد: در بازدید از طرح‌های صنعتی در شهرستان بهمئی ،پیگیر مسائل مربوط به کارخانه کربنات استرانسیوم و سلستین هستیم و سالهای زیادی است که معادن به صورت خام استخراج و از استان خارج می‌شود.

سید احسان عسکری  ادامه داد: اقتصاد استان نیازمند تحول اساسی است و با ایجاد واحدهای فرآوری در جوار معادن می‌توان از خروج ماده معدنی جلوگیری کرد.

وی در ادامه گفت: به صورت ویژه برنامه احداث کارخانه کربنات استرانسیوم در شهرستان بهمئی در دستور کار قرار خواهد گرفت و در این راستا از محل احداث این طرح در شهرک صنعتی خلیج فارس در این شهرستان بازدید به عمل آمد.

عسکری در خصوص مشکلات شهرک دامداری و دامپروری در شهرستان بهمئی گفت: ابعاد مختلفی از مسائل و مشکلات چه در حوزه بانکی و چه در حوزه زیرساختی و مدیریت شهرک ها وجود دارد که با دسته بندی اطلاعات بدست آمده و جلساتی که در استان برگزار خواهد شد به بانک‌ها و سایر موارد ذی‌ربط ،مشکلات در چهارچوب قوانین حل و فصل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص راه‌اندازی کارخانه آب معدنی در شهرستان بهمئی گفت : در شهرستان بهمئی ظرفیت خوبی برای راه اندازی کارخانه آب معدنی دارد و این مسئله می‌تواند زمینه ساز اشتغال در این شهرستان باشد.

عسکری در پایان ادامه داد: در خصوص برنامه‌ها و اهداف برای توسعه استان گفت :در ابعاد مختلف در حال هماهنگی آن هم در چهارچوب یک برنامه مدون طی ۳سال آینده، برای توسعه و ارتقای استان بویژه  شهرستان بهمئی هستیم و امیدوار هستیم با تلاش شبانه روزی به این مهم برسیم.


سرپرست اداره کل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : با همراهی معاون اقتصادی استاندار و استانی و شهرستانی به شهرستان لنده و بهمئی از ظرفیت های اقتصادی به ویژه معادن این دو شهرستان بازدید به عمل آمد


کریم روزبهان ادامه داد : از واحد های صنعتی و طرح های در دست اجرا در شهرستان بهمئی به صورت ویژه برسی و بازدید به عمل آمد.


وی در خصوص معدن فعال در شهرستان بهمئی گفت : معدن سایت روستای قبر قیصر فعال است و محصولات این معدن صادر می شودو ارز آوری خوبی برای کشور و استان دارد.


سرپرست اداره کل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بریواحمد در خصوص اشتغال زایی این معدن گفت : معدن روستای قبر قیصر لیکک اشتغال زایی خوبی را ایجاد کرده و امیدوار هستیم این روند به همین شکل ادامه دار باشد و قطعا ما از این کارخانه معدن حمایت خواهیم کرد.

روزبهان در پایان گفت : شهرستان بهمئی داری ۳ معدن بسیار خوب است که زمینه ی فعال سازی ۲معدن دیگر در دستور کار و راه اندازی قرار دارد و امیدوار هستیم با تعامل خوب بزودی شاهد فعال سازی آنها و ایجاد اشتغال در شهرستان بهمئی باشیم.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول