اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سنت وقف گامی برای کم کردن چهره محرومیت/ وجود ۱۵ موقوفه منفعتی در گچساران


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: در هر جامعه ای که وقف بیشتر شود چهره محرومیت در آن کمتر است.

سنت وقف گامی برای کم کردن چهره محرومیت/ وجود ۱۵ موقوفه منفعتی در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران نجیمی در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: با ارزش ترین وقف که در طول نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام شده نثار جان شهدا در دفاع ایران اسلامی و اهدای عضو بدندایثارگران برای پایداری نظام بوده است.

وی بیان کرد: امسال دهه دقف با هفتع دفاع مقدس تقارن پیدا کرده است، باید بتوانیم اثرات وقف را در راستای ترویج فرهنگ آن به خوبی اطلاع رسانی کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران تصریح کرد: ماموریت این‌نهاد نگهداری از حسینیه ها، تولیت بقاع متبرکه، نگهداری و اجرای موقوفات،نوسازی ساختمانهای قدیمی بقاع و تبدیل آنها به مکان های فرهنگی و تبدیل آنها به مکان های به روز است.

نجیمی عنوان کرد: در همین راستا از ابتدا تا کنون در راستای ثبت، ضبط و حفظ موقوفات و نظارت بر بقاع متبرکه و دیگر مسئولیت های محوله فعالیت کرده است.

وی گفت: در گچساران ۱۵ موقوفه منفعتی وجود دارد که از این تعداد ۸ موقوفه املاک و مستقلاتی دارند که متعلق به مساجد است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران خاطرنشان کرد: در هر جامعه ای که وقف بیشتر باشد، چهره محرومیت در آنجا کمتر وفاصله اغنیا با متوسط کمتر است.

نجیمی بیان کرد: موقوفه اعظم دیل واقعه در کارکنان زمینی را وقف و در دوطبقه ساختمان را احداث و با همکاری بهزیستی زنان و دختران بی سرپرست در آنجا نگهداری می شوند.

وی افزود: از محل وقف حاج فریدون کرمی در گچساران برای کلیه دانش آموزان ماهور باشت خرید البسه انجام می شود و از این منبع نیز قسمتی از بخش فرهنگی مسجد آن منطقه ایجاد شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران ادامه داد: در این شهرستان۱۲۳ مسجد وجود دارد که از این تعداد ۴۴ باب شهری و ۳۵ مورد دارای ساختمان و ۹ مورد دارای زمین جهت پیگیری به ساختمان است.

نجیمی اضافه کرد: در گچساران ۴۱ بقعه متبرکه وجود دارد که ۱۵ مورد آنها در امور مالی سامانه جامع اوقاف ثبت شده است.

وی گفت: بقعه بی بی حکیمه س هر ساله پذیرای مسافران و زائران بسیاری از اقصی تقاط کشور بوده و بقعه امام زاده جعفر معبر کاروان های راهیان نور و زائران است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد بقاع متبرکه در این شهرستان ساختمان های قدیمی آنها نوسازی شده است، پایان کاری برای بقعه وجود ندارد، از این این ۹۰ درصد بیش از ۳۰ الی ۸۰ درصد پیشرفت کاری دارند.

نجیمی اظهار کرد: در بخش موقوفات ۱۵ سال پیش تا کنون وقفی در گچساران صورت نگرفته است، مردم بدانند محل تنظیم وقف و اهدای آن سازمان اوقاف و امور خیریه بوده و تنها جایی که موقوفه ماندگار خواهد شد و اثر آن همیشه جاری خواهد بود اوقاف است.

وی اظهار کرد: در هفته وقت برنامه های متعددی اعم از همایش یاوران وقف، اعزام کاروان زیارتی به بی بی حکیمه، ایستگاه صلواتی در بی بی حکیمه، جلسه با امام جمعه شهرستان، ایستگاه هنه واقف باشیم در سطح شهر و مصلا، عیادت واقف بیمار، غبار روبی گلزار شهدادر امام زاده جعفر و نشست خبری با خبرنگاران و واقعین و خیرین گچساران، توزیع بسته های معیشتی برگزار می شود.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول