اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آیا کهگیلویه و بویراحمد با کمک چینی‌ها به شبکه ریلی متصل می‌شود؟

چینی‌ها سرمایه‌گذاری در خط آهن یاسوج_ گچساران را پذیرفتند و باید دید این استان سرانجام به شبکه ریلی متصل می شود یا خیر؟

آیا کهگیلویه و بویراحمد با کمک چینی‌ها به شبکه ریلی متصل می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اردیبهشت سال ۱۳۸۴ در اولین سفر دولت نهم به کهگیلویه و بویراحمد پروژه خط‌آهن یاسوج_ اقلید در دستور کار قرار گرفت تا به عنوان یکی از شاهراه‌های مهم توسعه با خارج کردن استان از بن‌بست، واژه محرومیت را از چهره کهگیلویه و بویراحمد بزداید.

احداث راه‌آهن اقلید_ یاسوج در سال ۱۳۸۹ مصوب شد اما به دلایل مختلف از جمله نداشتن توجیه اقتصادی اجرایی نشد تا اینکه در اواخر سال ۱۳۹۳ کلنگ‌زنی شد و هر سال اعتبارات قطره چکانی به آن اختصاص داده شد.

 راه‌آهن یاسوج_ اقلید به طول ۱۲۷ کیلومتر قرار بود کهگیلویه و بویراحمد را به خط راه‌آهن سراسری متصل کند، اما با روندی که این پروژه دنبال می‌کرد نیم قرن طول می‌کشید تا پروژه به سرانجام برسد.

خط آهن یاسوج_ اقلید از دستور کار خارج شده اما اتصال استان به شبکه ریلی در دستور کار مسئولان قرار دارد و حتی از مصوبات سفر دور اول آیت‌الله رئیسی هم اتصال استان به شبکه ریلی است. 

در همین خصوص سید علی احمدزاده از تلاش برای سرمایه‌گذاری خارجی در خط آهن یاسوج_ گچساران خبر داد و گفت: با چینی‌ها وارد مذاکره شدیم تا برای احداث راه آهن یاسوج _گچساران به بنادر جنوبی کشور سرمایه‌گذاری کنند.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چینی‌ها از او برای شرکت در این کشور دعوت کردند، گفت: در سفر دولت به استان موضوع سرمایه‌گذاری چینی‌ها در راه‌آهن یاسوج مطرح و تضمین لازم به شرکت چینی داده می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول