اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فرماندار سقز:

سنته شهرستان سقز به شهر ارتقا یافت

فرماندار شهرستان سقز گفت: با پیشنهاد استانداری کردستان و موافقت وزارت کشور، سنته، از روستا به شهر ارتقا یافت.

سنته شهرستان سقز به شهر ارتقا یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامیل کریمیان عصر امروز در سفر به سنته، اظهار داشت: سنته، مرکز بخش امام شهرستان سقز است و این بخش دارای ۱۳ هزار نفر جمعیت است و بخش امام در سال ۹۱ از بخش زیویه انتزاع یافت و امروز روستای سنته به شهر تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بخش امام سقز دارای ۷۴ روستا و دهستان‌های تیلکو، خورخوره و امام است و در تلاش هستیم که این بخش را را آبادتر کنیم و زمینه اشتغال مردم را در آن فراهم نماییم.

کریمیان با اشاره به اینکه شهر سقز در سال ۱۳۲۵ به عنوان شهرستان معرفی شد و فرمانداری در آن استقرار یافت، هم اکنون دارای سه شهر است.

وی افزود: شهر صاحب این شهرستان هم سال ۷۹ بر اساس مصوبه هیات وزیران به عنوان دومین شهر معرفی شد و شهر صاحب در سال ۸۰ با سرپرستی اداره و در سال ۸۱ شهردار آن معرفی شد.

فرماندار ویژه شهرستان سقز، تبدیل روستای سنته به شهر را به مردم تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد، در این شهر ادارات به مرور نمایندگی تاسیس کنند تا خدمات به مردم تسهیل شود.

وی این اقدام که از خواسته‌های مردم بخش و مسوولان بود با عنایات هیات دولت، وزیر کشور، پیگیری استاندار کردستان و نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی به سرانجام رسید.

فرماندار ویژه شهرستان سقز افزود: امید است که با تعامل و همفکری اعضای شورای اسلامی و مشارکت مردم شهر سنته، شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این شهر باشیم.

وی گفت: بی‌تردید در آغاز به کار تاسیس شهرهای کوچک، مشارکت مردم در ساخت شهر، توجه به شاخص‌های فرهنگ شهروندی و نقش دستگاه‌های اجرایی برای استقرار ادارات و تعامل جهت آغاز به کار مدیریت شهری، بسیار با اهمیت و انتظار داریم مردم و ادارات و به ویژه مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، همگام همراه باشند.

کریمیان گفت: تبدیل سنته به شهر، نویدبخش افزایش سطح خدمات به مردم و روستاهای این منطقه خواهد بود و نقش مردم و مشارکت آنان در توسعه پایدار را بسیار حائز اهمیت برشمرد.

کریمیان از استاندار کردستان، نماینده فعلی مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران قبلی که در جهت تبدیل شده روستای سنته به شهر تلاش های زیادی را متحمل شدند، تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه بخش امام دارای ۷۴ روستاست، از روستاییان خواست از ظرفیت‌های تسهیلات بانکی برای افزایش تولید و درآمد در روستاها استفاده کنند.

کریمیان ادامه داد: بایستی از ظرفیت‌های گردشگری و بوم‌گردی شهر سنته و روستاهای بخش امام استفاده کرد و وظیفه دولت، آماده‌سازی زیر ساخت‌ها در این راستا است.

احمد مهرپرور، بخشدار امام هم در این مراسم گفت: بخش امام در سال ۹۱ از بخش زیویه انتزاع یافت و از 74 روستای آن ۴۷ روستا دارای دهیاری می باشند و در سال جاری نیز حدود یک میلیارد تومان طرح عمرانی در این بخشاجرا شده است.

مردم روستای سنته هم در سخنانی از ارتقای این روستا به شهر اظهار خوشحالی کردند و خواستار تسریع در آبادانی این شهر و روستاهای آن شدند.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول