اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

علمای اهل سنت کردستان: «حاج قاسم» متعلق به جهان اسلام است/شهید سلیمانی خدمت بزرگی به اهل سنت کرد

علمای اهل سنت کردستان می‌گویند: شهید قاسم سلیمانی نه تنها متعلق به ملت ایران، بلکه متعلق به کل جهان اسلام است چرا که ایشان با از بین بردن و نابودی داعش خدمت بزرگی به اهل سنت در عراق و سوریه کرد.

علمای اهل سنت کردستان: «حاج قاسم» متعلق به جهان اسلام است/شهید سلیمانی خدمت بزرگی به اهل سنت کرد

خبرگزاری فارس استان کردستان/ شیرین مرادی: بامداد روز جمعه خبری ناخوشایند به کل جهان مخابره شد، شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جدای از ملت ایران، مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را نیز متاثر کرد چرا که خدمات ایشان در مبارزه با ظلم و استکبار و گروه‌های تکفیری و داعش بر هیچ کس پوشیده نیست.

به راستی که اگر «حاج قاسم» نبود، شاید بازهم منطقه میدان تاخت و تاز داعش و گروه‌های تکفیری بود که فجیع‌ترین جنایات را در حق مسلمانان منطقه روا داشتند و به انحای مختلف در کشتار مسلمانان از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

علمای اهل سنت کردستان می‌گویند: شهید قاسم سلیمانی نه تنها متعلق به ملت ایران، بلکه متعلق به کل جهان اسلام است چرا که ایشان با از بین بردن و نابودی داعش خدمت بزرگی به اهل سنت در عراق و سوریه کرد. 

شهادت شهید سلیمانی نمایش خوی تجاوزگری آمریکا و ایادی آنان بود  

امام جمعه سنندج گفت: خون شهید سردار قاسم سلیمانی و همراهانش موجب تقویت وحدت در جهان اسلام خواهد شد و با تکیه بر این سرمایه بزرگ، پاسخ سختی به دشمنان اسلام خواهیم داد.

ماموستا فایق رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: خوی تجاوزگری آمریکا و ایادی آنان این بار با ریختن خون شهید سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش در اقدامی تروریستی به نمایش درآمد.

وی اذعان داشت: خون سردار سلیمانی درخت مقاومت را تنومندتر می‌کند و شهادت این سردار شهید هرچند موجب ناراحتی و غم بزرگی در جهان اسلام و بین مستضعفین دنیا شد، اما دشمنان بدانند که ریخته‌شدن خون این سردار بزرگ اسلام نه تنها این حرکت جهادی برای نابودی آنان را متوقف نمی‌کند بلکه با قدرت بیشتری جلوتر خواهیم رفت.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: تمام مسلمانان جهان اسلام امروز داغدار این سردار آزاده هستند، دشمنان باید بدانند، این اقدام تروریستی آنان بی‌پاسخ نخواهد ماند و منتظر پاسخ سختی از سوی ملت ایران باشند.

وی با بیان اینکه امروز داغدار سپهبد سلیمانی هستند، افزود: شیعه و سنی همواره آگاه و قدرتمندتر از گذشته در برابر دشمنان مزدور ایستاده و راه شهیدان همچان ادامه دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: شهدا نماد مظلومیت، ایثار و شجاعت هستند و ملت ایران از آغاز پیروزی انقلاب تا به امروز در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب و پاسخگویی به ندای مظلومین جهان شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: روحیه شهادت‌طلبی و اتحاد و همبستگی بزرگترین سرمایه ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان انقلاب و اسلام است و در طول تمام این سال‌ها با تکیه بر همین دو عنصر توانسته‌اند توطئه‌های دشمنان را نقش برآب سازند.

وی امنیت و آسایش امروز کشور را مرهون خون پاک شهیدان دانست و گفت: خون شهید سلیمانی و همراهانش موجب تقویت وحدت در جهان اسلام خواهد شد و با تکیه بر این سرمایه بزرگ پاسخ سختی به دشمنان اسلام خواهیم داد.

ماموستا راستی: خون «حاج قاسم» درخت انقلاب را تنومندتر می‌کند

امام جمعه موقت سنندج گفت: امروز خون شهید سردار قاسم سلیمانی درخت تنومند انقلاب را آبیاری کرد تا ریشه‌های این انقلاب محکم‌تر و بارورتر شود.

ماموستا محمدامین راستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: شهادت حاج قاسم سلیمانی را به رهبر معظم انقلاب و تمام مردم آزادی‌خواه جهان تسلیت عرض می‌کنم.

وی تصریح کرد: حرکت استکبار جهانی، آمریکای جنایتکار نسبت به شهادت سردار مجاهد و خستگی‌ناپذیر حاج قاسم سلیمانی هیچوقت نمی‌تواند باعث آن شود که مسلمانان خط مقاومت و خط پاسداری از قرآن و حریم اسلام و انقلاب را فراموش کنند.

این عالم دینی اهل سنت اذعان داشت: «حاج قاسم» متعلق به جهان اسلام است چرا که این شهید بزرگوار با نابودی داعش خدمت بزرگی به اهل سنت در عراق و سوریه کرد.

وی افزود: امروز خون حاج قاسم سلیمانی درخت تنومند انقلاب را آبیاری کرد تا ریشه‌های این انقلاب محکم‌تر و بارورتر شود.

این عالم برجسته اهل سنت گفت: وعده خداوند حق است و انشاءالله اسلام بر استکبار پیروز می‌شود و احکام الهی اجرا و پرچم اسلام در دنیا به استهزا درخواهد آمد.

شهادت سردار سلیمانی جز با نابودی امریکا از صحنه تاریخ التیام نخواهد یافت

یک روحانی اهل سنت گفت: آمریکایی‌ها و یهودیان خبیث و هم‌قطاران آنان در منطقه و دنیا بدانند که شهادت سردار سلیمانی قهرمان جز با مرگ و نابودی آنان از صحنه تاریخ التیام نخواهد یافت.

ماموستا دکتر یدالله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: بامداد جمعه اشرار امریکایی فرزندان شیطان بزرگ(ابلیس زمان)، جگرگوشه اسلام ناب را به خون کشیدند و بار دیگر مظلومیت مسلمانان آوازه خاص و عام عالم شد.

امام جمعه سابق شهرهای قروه و دهگلان تصریح کرد:آمریکایی‌ها و یهودیان خبیث و هم‌قطاران آنان در منطقه و دنیا بدانند که شهادت سردار سلیمانی قهرمان جز با مرگ و نابودی آنان از صحنه تاریخ التیام نخواهد یافت.

وی اذعان داشت: دیروز سردار سلیمانی قهرمان یک نفر بود اما امروز همه ملت رشید ایران و جبهه مقاومت بعد از شهادت این فرزند اسلام و قرآن، قاسم سلیمانی شده‌اند.

به گفته این روحانی اهل سنت، ابرشیطان عالم، امریکا و دیگر نجاست‌زدگان عالم بدانند انتقامی سخت و بی‌محابا در انتظار آنان است که بی‌شک خون شهید سردار سلیمانی انقلابی دیگر و عظمتی دوباره خواهد آفرید.

ماموستا محمدی در پایان ضمن تسلیت این واقعه دردناک به ساحت عظمای ولایت، از مسوولان خواست جواب قاطعانه‌تر از قبل به آمریکا به عنوان ابرشیطان بدهند.

کرد و کردستان مدیون رشادت‌ها و مجاهدت‌های «حاج قاسم» است

یکی از علمای اهل سنت کردستان گفت: کرد و کردستان مدیون رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهید سردار حاج قاسم سلیمانی است که در حمله داعش و گروه‌های تکفیری و خلافت نامشروع و ناخوانده داعش تنها کسی که توانست اقلیم کردستان را از سقوط و فروپاشی نجات دهد سردار عزیز شهید قاسم سلیمانی بود.

ماموستا عبدالسلام محمدی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با تسلیت شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی از سربازان مخلص ولایت و انقلاب بود که سال‌ها در جبهه حق علیه باطل نبرد کرد.

وی تصریح کرد: این سردار شهید از سرداران جبهه مقاومت بود که در شکست داعش و گروه‌های تکفیری نقش کلیدی داشت.

این عالم اهل سنت عنوان کرد: هرچند شهادت در راه حق بزرگترین مزد مجاهدان است، اما این اقدام ناجوانمردانه حکومت منحوس آمریکای جهانخوار و نظام سلطه در ترور این سردار لشکر اسلام کمال خفت وخواری استکبار است.

ماموستا محمدی اضافه کرد: شهادت این سردار بزرگ در تمام جهان و کشورهای مسلمان و جبهه مقاومت موجب غم واندوه فراوان شد.

وی افزود: با وجود تمام این توطئه‌ها قطار انقلاب و جبهه مقاومت با خستگی‌ناپذیری و توکل به خدا و منویات رهبر فرزانه انقلاب در حال حرکت بوده و لحظه‌ای توقف نخواهد کرد.

ماموستا محمدی با بیان اینکه قطعا انتقام خون سردار عزیز اسلام توسط جبهه مقاومت و سرداران قاسم صفت گرفته می‌شود، عنوان کرد: استکبار و نظام سلطه بار دیگر ضربه شستی بزرگ از این مجاهدان بی‌ادعا خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: کرد و کردستان مدیون رشادت‌ها و مجاهدات این سردار سرافراز است که در حمله داعش و گروه‌های تکفیری و خلافت نامشروع و ناخوانده داعش تنها کسی که توانست اقلیم کردستان را از سقوط و فروپاشی نجات دهد سردار عزیز شهید قاسم سلیمانی بود.

امام جمعه شهر حسین‌آباد افزود: یاد وخاطره و رشادت‌های این سردار اسلام و انقلاب در دل و ذهن تمام دلدادگان اسلام و انقلاب بخصوص مردم شریف کردستان خواهد ماند.

ماموستا محمدی خاطرنشان کرد: شهادت سردار بزرگوار اسلام هرچند غم و اندوه فراوانی در دل دلدادگان انقلاب ایجاد کرد، اما مظلومیت این شهید پاک‌سرشت موجب ضربان قلب دلدادگان و عزم راسخ بیشتر در مواجه با استکبار و نظام سلطه را در دلمان ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: راه سردار سلیمانی ادامه دارد این ملت برای اعتلای اسلام، انقلاب و تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد  و ان شا الله وبعون توفیقات الهی و وعده نصرت مومنین شاهد فروپاشی و هیمنه پوشالی آمریکا و استکبار جهانی خواهیم بود.

شهادت سردار سلیمانی ضایعه‌ای بزرگ برای جهان اسلام است

امام جمعه سقز شهادت سردار سلیمانی را ضایعه‌ای بزرگ برای جهان اسلام، ملت بزرگ ایران اسلامی و آزادگان جهان عنوان کرد.

ماموستا سیدحسین حسینی هم با تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی، اظهار داشت: استکبار جهانی مطمئن باشد که راه سردار سلیمانی و همرزمان وی ادامه خواهد داشت.

امام جمعه سقز شهادت سردار سلیمانی را ضایعه‌ای بزرگ برای جهان اسلام، ملت بزرگ ایران اسلامی و آزادگان جهان عنوان کرد.

ماموستا حسینی افزود: دشمن به خیال خام خود با شهادت مردان بزرگ می‌تواند انقلاب اسلامی را به زانو درآورد اما با شهادت این سرداران، هزاران سردار دیگر جای وی را خواهند گرفت و داغ شکست ایران اسلامی را دل دشمنان خواهند نشاند.

شهید سلیمانی برای جهان اسلام و مردم ایران اسلامی مایه افتخار است

امام جمعه بلبان‌آباد گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی که سراسر عمر را وقف مجاهدت، حراست و پاسداری از امنیت اسلام کرده بود، امروز شهادتش برای جهان اسلام و مردم ایران اسلامی مایه افتخار است.

ماموستا عزیز امیری نیز ضمن  تسلیت این مصیبت بزرگ به جهان اسلام و مردم ایران اسلامی، گفت: رژیم منحوس و پلید امریکا باید خوب بداند که با اینگونه جنایات نمی‌تواند کوچکترین خللی در اراده آهنین مردم انقلابی ایران اسلامی وارد نماید.

 وی افزود: به شهادت رساندن سردار سرافراز قاسم سلیمانی در عراق به دست نیروهای آمریکایی جنایت‌پیشه، اقدامی هولناک است و رژیم خبیث امریکا مطمئن باشد که انتقام خون سردار سلیمانی از تمام عاملین و مرتکبین گرفته خواهد شد.

 امام جمعه بلبان‌آباد گفت: سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی که سراسر عمر را وقف مجاهدت، حراست و پاسداری از امنیت اسلام کرده بود امروز شهادتش برای جهان اسلام  و مردم ایران اسلامی مایه افتخار است که این سرباز و مجاهد فی سبیل الله و پاسدار شجاع امنیت ایران و منطقه که سالهای متمادی در راه اعتلای کلمه الله و دفاع از کیان انقلاب و سرزمین‌های اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته بود
 ماموستا امیری بیان داشت: بی‌شک این جنایت هولناک که سند محکمی بر رذالت شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار و حمایت بی‌چون و چرا از تروریست در منطقه و عراق است، به شکلی دندان‌شکن پاسخ داده می‌شود.

فریاد تظلم‌خواهی مسلمانان با شهادت سلیمانی‌ها خاموش نمی‌شود

امام جمعه موقت سنندج ضمن تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی گفت: آمریکا و صهیونیسم جهانی منتظر پاسخی کوبنده باشند و بدانند که با شهادت سلیمانی‌ها فریاد تظلم‌خواهی مسلمانان خاموش نمی‌شود.

ماموستا سیدمحسن حسینی هم با تسلیت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی به ملت ایران و مسلمانان جهان، اظهار کرد: این حادثه دلخراش توطئه علیه پیامبر(ص) و مسلمانان صدر اسلام را در یادها زنده کرد.

وی افزود: بدون شک با شهادت سرلشکر سلیمانی تزلزلی در صفوف مسلمانان ایجاد نخواهد شد و ما را متحدتر می‌کند.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام به سرکردگی کفار آمریکایی بدانند که مسلمانان و جبهه مقاومت با تمام توان در برابر آنان ایستاده‌اند.

ماموستا حسینی افزود: آمریکا و جبهه استکبار به هیچ کدام از قوانین و موازین انسانی پایبند نیستند و ترور ناجوانمردانه سرلشکر سلیمانی و همراهانش چهره خبیث آمریکا و صهیونیسم جهانی را نمایان کرد.

وی در ادامه با انتقاد از خوش‌خیالی برخی‌ها در خصوص نقش‌آفرینی نکردن نیروهای سپاه اسلام در کشورهای منطقه، اظهار کرد: این افراد نادان و خوش خیال باید بدانند که آمریکا و جبهه استکبار بلایایی را که علیه ملت سوریه و عراق آوردند اگر نیروهای برون‌مرزی سپاه قدس نبودند الان باید منتظر ناامنی در کشورمان بودیم.

ماموستا حسینی خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال تحریف واقعیت‌ها و وارونه کردن حقایق هستند لذا باید همه ما با روشنگری و بصیرت در برابر این توطئه‌های تبلیغاتی بایستیم.

وی افزود: امروز خط مقدم جبهه‌های حق در یمن و سوریه و لبنان و عراق علیه جبهه باطل مستحکم ایستاده است.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول