اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تولید 50 درصد طلای کشور در کردستان/تولید 1500 تن کنسانتره آهن در استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: سال گذشته 4 هزار و ۵۰۰ کیلوگرم طلا در کردستان تولید شد که بیش از ۵۰ درصد طلای کشور است.

تولید 50 درصد طلای کشور در کردستان/تولید 1500 تن کنسانتره آهن در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد دره‌وزمی پیش از ظهر امروز در جلسه مدیریت تولیدی و صنعتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار داشت: در کردستان باید جهش تولید را با زبان خودمان معنا و بومی‌سازی کنیم.

وی افزود: واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی صنفی در استان وجود دارند که باید اقداماتی صورت گیرد تا اینها را سرپا نگه داریم و رونق و جهش تولید در این واحدها صورت گیرد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، تامین ارز، تامین سرمایه در گردش، تامین تسهیلات مورد نیاز و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی از وظایف ماست که انجام آن معروف و عدم انجام آن منکر است.

وی اذعان داشت: در کردستان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی برای ایجاد واحدهای جدید وجود دارد که منجر به ایجاد اشتغال، رونق اقتصاد و تولید ثروت می‌شود که به نسبت افزایش اینها بزه کاهش خواهد یافت.

دره‌وزمی اذعان کرد: حوزه معدن را یکی از ظرفیت‌های استان شناخته‌ایم که ما در کردستان برای فراوری معادن مسیری مشخص کرده‌ایم که از خام‌فروشی جلوگیری شود.

وی گفت: گونه‌های معدنی در استان آهن و طلاست که پارسال 4 هزار و ۵۰۰ کیلوگرم طلا در کردستان تولید شده که بیش از ۵۰ درصد طلای کشور است.

زئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در معدن طلای زرکوه کردستان یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم دارند که پارسال ۵۰ میلیارد تومان ارزش‌افزوده به حساب مالیاتی واریز و بین شهرداری‌ها تقسیم شده است، سهم دولتی نیز به حساب خزانه واریز شده است و این یعنی حداکثر استفاده از ظرفیت معادن کردستان است.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی زنجیره فولاد در کردستان شروع شده و اکنون یک هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره تولید شده است، عملیات اجرایی گندله و آهن اسفنجی و ورق نیز شروع شده که در آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

دره‌وزمی این کارها را معروف خواند چرا که به اعتقاد او، موجب تقویت سفره و معیشت مردم می‌شود.

وی یادآوری کرد: بانه در گذشته تنها واردکننده بود اما در دو سال گذشته به قطب اقتصادی تبدیل شده است که قطب تولید لامپ‌های کم مصرف است و در حال تبدیل به قطب تولید لوازم خانگی است.

دره‌وزمی گفت: هر کس مسوولیتی برعهده دارد اکنون می‌تواند در لحظه مانعی سر راه تولید بردارد و تسهیل‌گری کند کار معروف انجام داده و اگر توانست و نکرد، زشت‌ترین کار انجام داده است.

دره‌وزمی گفت: معتقدم هیچ واحد تولیدی در کردستان دارای بازار و توجیه اقتصادی راکد نیست، ۷۵ واحد تولیدی راکد در سنندج بررسی کرده‌ایم که تنها ۱۲ واحد آن امکان راه‌اندازی مجدد دارند.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول