اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

178 بنای غیرمجاز مسکونی و تجاری در سنندج تخریب شد

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج گفت: با حکم مراجع قضایی و در راستای پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز178 بنای مسکونی و تجاری غیرمجاز در سنندج تخریب شد.

178 بنای غیرمجاز مسکونی و تجاری  در سنندج تخریب شد

عبدالله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از سنندج، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری، نظارت بر ساخت ‌و سازها در سطح شهر و جلوگیری از احداث بنای غیرمجاز است و در همین راستا بدون هیچگونه اغماضی با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس قوانین شهرداریها موظف هستند بناهای مسکونی و تجاری را که بدون پروانه و به صورت غیرمجاز ساخته می شوند شناسایی و برخورد نمایند.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج بیان کرد: پس از شناسایی این بناها، نسبت به تعطیلی و پلمپ و تشکیل پرونده و ارجاع آنها به کمیسیون ماده صد اقدام می‌شود و بعد از صدور رای توسط کمیسیون، حکم اصلی اجرا خواهد شد.

صالحی اظهار داشت: بروز خطرات مالی و جانی، فقدان استحکام بنای ساخته شده، تخطی از قوانین و مقررات شهرسازی، آشفتگی سیمای بصری شهری از مهم‌ترین مشکلاتی است که ساخت و ساز غیرمجاز ایجاد خواهد کرد.

وی از تخریب 178 بنای مسکونی و تجاری غیر مجاز در 6 ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و افزود: پس از رای صادره با حکم مراجع قضایی و همکاری نیروی انتظامی بناهای غیر مجاز تخریب شد.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: 444 مورد جلوگیری از  ساخت، 49 مورد برداشت مصالح، 133 مورد پلمپ و 19 مورد توقیف ماشین آلات از دیگر اقدامات انجام شده در نیمه نخست امسال است.

صالحی تصریح کرد: رفع تصرف دو هکتار زمین های اراضی ملی و مسکن در حاجی آباد و شهرک 5 آذر که به صورت باغ خصوصی تصرف شده بود و همچنین همکاری با گشت مشترک در اراضی ملی و کشاورزی در خصوص شناسایی و ارجاع پرونده آنها به مواضع ذیربط از دیگر اقدامات این شهرداری در 6 ماهه نخست سال‌جاری بود.

وی گفت: تخریب چهار مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی در اسلام آباد ( تقتقان )، تخریب 23 مورد فونداسیون و پی کنی غیرمجاز در شهرک امام رضا در زمین های کشاورزی و نصب 6 عدد نیوجرسی جهت جلوگیری از تصرف زمین های اراضی ملی و مسکن نیز  هم از دیگر اقدامات امسال بوده است.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری سنندج از شهروندان درخواست کرد: به هیچ عنوان به افراد سودجو و دلال اعتماد نکنید و نسبت به تهیه مجوز لازم برای بناهای ساختمانی خود اقدام کنید.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول