اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اشتغال ۱۲۰۰ نفر در معدن طلای ساریگونی قروه/اشتغالزایی برای ۱۰۰۰ نفر با راه‌اندازی خط تولید فولاد

معاون فرماندار قروه گفت: در معدن طلای ساریگونی یک هزار و ۲۰۰ نفر شاغل هستند و با راه‌اندازی خط تولید فولاد کردستان برای هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

اشتغال ۱۲۰۰ نفر در معدن طلای ساریگونی قروه/اشتغالزایی برای ۱۰۰۰ نفر با راه‌اندازی خط تولید فولاد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، علیرضا عبدی در نشست شورای فرهنگی شهرستان قروه اظهار داشت: کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند دانش و منابع مالی برای بر طرف کردن آن است چرا که رشد هر جامعه نیازمند توسعه و پیشرفت همه‌جانبه است.

وی تصریح کرد: بیشترین آمار بیکاری در قروه مربوط به خانواده‌های تحصیلکرده است و کنترل این شرایط نیازمند کاهش سطح توقعات و حمایت دستگاه‌های اجرایی مانند اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی و...از این قشر است.

می‌توان با بهره‌گیری از آن علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه توسعه منطقه را فراهم ساخت

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های قروه اذعان داشت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش کشاورزی و صنعت و معدن است که می‌توان با بهره‌گیری از آن علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه توسعه منطقه را فراهم ساخت.

عبدی ادامه داد: در معدن طلای ساریگونی این شهرستان یک هزار و ۲۰۰ نفر شاغل هستند همچنین با راه‌اندازی خط تولید فولاد کردستان برای هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

سال آینده ۲واحد تولیدی کنسانتره و گندله‌سازی در قروه ایجاد خواهد شد که علاوه بر کاهش خام‌فروشی مواد معدنی، اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت

 

وی در ادامه افزود: سال آینده ۲واحد تولیدی کنسانتره و گندله‌سازی در قروه ایجاد خواهد شد که علاوه بر کاهش خام‌فروشی مواد معدنی، اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه را به همراه خواهد داشت که توسعه چنین طرح‌هایی نیازمند حمایت مسئولان استانی و منابع مالی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی قروه نیز در این جلسه گفت: در یکسال اخیر یک هزار و ۴۹۵ خانوار از کارگران فصلی زیرپوشش این نهاد قرار گرفتند.

اسماعیل صادقی در ادامه اظهار داشت: در دوره ۶ ماهه خانواده‌های ۶ نفره زیرپوشش کمیته امداد ماهیانه مستمری۶۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند و علاوه بر بیمه به آنها وام کارآفرینی تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۳ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی قروه و تمام زندانیان این شهرستان زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی قرار گرفتند.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول