اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

به همت دستگاه قضا صورت گرفت/ بازگشت 12 کارخانه و 510 کارگر به چرخه تولید در کردستان

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: با تلاش و همت دستگاه قضایی استان و در راستای عملی کردن منویات مقام معظم رهبری و کمک به تولید 12 واحد تولیدی راکد در کردستان به چرخه تولید بازگشتند.

به همت دستگاه قضا صورت گرفت/ بازگشت 12 کارخانه و 510 کارگر به چرخه تولید در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طی چند سال اخیر با توجه به تشدید تحریم‌ها، نوسانات ارز، تورم و مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ و تعدادی زیادی از صاحبان کسب‌وکار با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه شدند که این موضوع چرخ تولید را در کشور دچار مشکل کرد.

با توجه به تاکیدی که مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و همچنین نامگذاری سال‌های اخیر حول محور اقتصادی و تولیدی، این موضوع به یکی از مهم‌ترین موضوعات کشور تبدیل شد.

در همین راستا بود که با هدف تامین امنیت سرمایه‌گذاری، رفع موانع حقوقی ـ قضایی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی، ستادهای استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور و استان کردستان تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز کردند.

ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری به ‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های قوه ‌قضائیه برای اجرای ابعاد حقوقی و قضایی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در چارچوب مقررات و با لحاظ وظایف و اختیارات و صلاحیت‌های قانونی تشکیل شد.

پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری، مبارزه با مفاسد اقتصادی و حمایت‌های حقوقی قضایی از فعالان اقتصادی از مهم‌ترین اهداف این ستاد در سراسر کشور و استان کردستان است.

بهادر اسدی سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در شرایط تحریم و وضعیت اقتصادی کنونی کشور، بنگاه‌های اقتصادی با مشکلات متعددی مواجه هستند.

وی افزود: یکی از  موانع سد راه فعالان اقتصادی مشکلات حقوقی از جمله اختلاف ناشی از قراردادها، تصمیم‌های دولتی، دعوای شرکا و غیره است.

وی خاطرنشان کرد: ‌در همین راستا اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری اطلاع از مشکلات حقوقی و قضایی فعالان اقتصادی و انجام اقدامات لازم به منظور رفع این مشکلات و تسهیل فعالیت آنها یکی از وظایف دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی است.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان به تاکیدات هر ساله مقام معظم رهبری در حمایت از تولید و جهش تولید گریزی زد و افزود: براساس تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، تلاش در این راستا با جدیت هرچه تمام در استان دنبال می‌شود.

اسدی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون 20 جلسه ستاد مقاومتی در استان برگزار شده است، گفت: این جلسات در مجموع 90 مصوبه داشته است.

به گفته وی، با تلاش اعضای ستاد و پیگیری‌های صورت گرفته در مجموع از ابتدای سال‌جاری تاکنون 12 کارخانه و واحد تولید راکد و نیمه‌راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان تصریح کرد: با احیای این 12 واحد تولیدی در مجموع 510 نفر کارگر به اشتغال بازگشته‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین احیای اشتغال مربوط به خط تولید «آتیلا ارتوپد» با اشتغال بالای 50 نفر و شرکت‌های اشکان‌سازه غرب بوده است.

وی تصریح کرد: کارخانه شن و ماسه سقز، شرکت آسان پوشش، سردخانه اتمسفری، شرکت نگین رفاه زاگرس، کارخانه سینا، تولید لبنیات قروه «کدخدالبن»، پرورش گاو شیرده ابراهیمی، سهند تک‌تاز، مداواگستر آبیدر و مهرپویش آوالان از دیگر واحدهای راکدی بودند که طی سال‌جاری به چرخه تولید بازگشته‌اند.

انتهای پیام/2330/71/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول