اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کردستان ظرفیت تبدیل به استان سرآمد در بخش قرآنی را دارد/برگزاری «مهرواره محله همدل »در استان

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: ظرفیت‌های کردستان در بخش قرآنی می‌تواند این استان را به یکی از استان‌های سرآمد تبدیل کند اما به دلیل ناهماهنگی و عدم همدلی بین فعالین این عرصه نتوانسته‌ایم به جایگاه واقعی برسیم.

کردستان ظرفیت تبدیل به استان سرآمد در بخش قرآنی  را دارد/برگزاری «مهرواره محله همدل »در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اعمال محدودیت‌ها در چنین شرایطی بخش زیادی از فعالیت‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از برنامه‌های تبلیغات اسلامی در کردستان صرفا خاص مذهب تسنن است که در این راستا برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه افزود: در مجموع 310 خانه قرآنی در استان فعال است که 60 مورد آن ثبت سازمان تبلیغات اسلامی شده و مابقی به صورت سنتی فعالیت دارند ضمن اینکه 40 موسسه قرآنی هم تحت اشرافیت اتحادیه قرآنی استان هستند.

 

حجت‌الاسلام حاتمیان عنوان کرد: در راستای ایجاد انگیزه در موسسات و خانه‌های قرآنی، مدیران و فعالین 110 خانه قرآنی در کشور تجلیل می‌شوند که سهم استان کردستان از این تعداد، 17 خانه قرآنی است.

برگزاری «افطاری وحدت و مقاومت» در چهار شهرستان

وی گفت: برنامه‌ای با عنوان «افطاری وحدت و مقاومت» در چهار شهرستان سنندج، سقز، سروآباد و مریوان در این ماه مبارک رمضان با رعایت تمام الزامات و پرتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود که برنامه شهرستان سنندج از دیگر شهرستان‌ها فراگیرتر خواهد بود.

حجت‌الاسلام حاتمیان اضافه کرد: 45 قاری قرآن برتر استان به سازمان تبلیغات اسلامی کشور معرفی می‌شوند که با 30 نفر از این قاریان مصاحبه‌های گرفته شده و در رسانه‌ها چاپ خواهد شد.

وی گفت: تهیه و تدوین دو کلیپ قرآنی در دو فضای متفاوت با حضور قاریان برجسته‌ای همچون استاد امامقلی در دستور کار تبلیغات اسلامی کردستان قرار دارد.

 

مسئله‌محوری ملاک تدوین برنامه‌های 1400 تبلیغات اسلامی 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان به برنامه‌های سال 1400 تبلیغات اسلامی در استان اشاره کرد و افزود: ما نیازمند یک نشست هم اندیشی برای شناخت بیشتر از مسائل کلان استان هستیم چرا که اگر برنامه‌های امسال براساس مسئله‌محوری تعریف و سامان داده شود قطعا خروجی بهتری را خواهیم داشت.

وی اذعان کرد: ظرفیت‌های کردستان در بخش قرآن می‌تواند این استان را به یکی از استان‌های سرآمد تبدیل کند اما به دلیل ناهماهنگی و عدم همدلی در بین فعالین این عرصه تاکنون در این حوزه نتوانسته‌ایم به جایگاه واقعی برسیم.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان، توجه به حاشیه شهر و اجرای برنامه‌های فرهنگی از دیگر اولویت‌های این اداره‌کل است که در همین راستا طی سال گذشته 15 پایگاه اجتماعی در مناطق حاشیه ایجاد شده که بیشترین درصد آن مربوط به مرکز استان است.

حجت‌الاسلام حاتمیان خاطرنشان کرد: واسپاری برنامه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های مردمی یعنی حمایت از فعالین قرآنی، سازمان‌های مردم نهاد و غیره از دیگر اولویت‌های سازمان تبلیغات در کردستان است.

بهره‌گیری از ظرفیت چهره‌های علمی، فرهنگی موثر و تاثیرگذار

وی افزود: استفاده از چهره‌های علمی، فرهنگی موثر و تاثیرگذار نیز به عنوان اصل بسیار مهمی مورد توجه قرار گرفته و به همین منظور در تدوین برنامه‌های 1400 نیز از ظرفیت این عزیزان بهره گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عدم انسجام در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و آسیب‌های ناشی از آن گریزی زد و گفت: مدیریت تعاملی با سایر نهادها به منظور انسجام بخشی به برنامه‌های فرهنگی و جلوگیری از جزیزه‌ای عمل کردن از دیگر اهداف تبلیغات اسلامی در سطح استان است.

حجت‌الاسلام حاتمیان اهتمام بر هدایت و راهبری زیست‌بوم فرهنگی و گفتمان‌سازی بر اساس ظرفیت و اقتضاهای استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم باید مشارکت جدی در نظام اجتماعی داشته باشند و حق خود را بیان کنند تا این موضوع به صورت گفتمان در بیاید.

 

وی گفت: ملاحظه بعد نوین تبلیغی، ارتباط جدی با رسانه‌ها، اولویت‌دهی به بانوان، توسعه دایره مخاطبین و...از دیگر اولویت‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان است.

برگزاری مهرواره محله همدل در کردستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه از  برگزاری «مهرواره محله همدل» در استان خبر داد و گفت: این برنامه به همت بنیاد هدایت تبلیغات اسلامی در استان اجرا می‌شود. 

وی تصریح کرد: ایجاد نشاط و تقویت خودباوری در جامعه و تقویت خودباوری برای حضور و مشارکت در حل مسائل توسط اقشار مختلف مردم از مهمترین اهداف برگزاری مهرواره محله همدل است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در هر کاری که مردم وارد شدند قطعاً گشایش در آن به وجود خواهد آمد بنابرین هدف اصلی در این برنامه ورود خود مردم به رفع مشکلات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: جامعه هدف این طرح، مبلغین، ائمه جماعات مساجد، خانه‌های قرآنی و حتی اشخاص حقیقی هستند و همه می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند.

به گفته وی، گستره جغرافیای این طرح همه کشور است و همه کنشگران فرهنگی و اجتماعی می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند.

احصا و شناسایی مسائل و مشکلات در محلات

وی افزود: مسائل و مشکلات محلات در قالب اقتصادی، اجتماعی، تربیتی، خانواده، مذهبی، زیرساختی، اخلاقی، زنان، سبک زندگی و سلامت، حقوقی و رسانه و هویت‌بخشی تقسیم می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: ایجاد تحول محله‌محور و تاکید بر محور قرار دادن مساجد برای حل مسائل، به میدان آوردن زنان برای حل مسائل خود و سایر مردم منطقه، استفاده از ظرفیت بی‌بدیل ماه رمضان در برنامه‌ها و...از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی گفت: ساکنان محلات باید از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۷۵ و مراجعه به سایت مهرواره برای آموزش نحوه حل مسائل اقدام کنند، ضمن اینکه از ظرفیت دستگاه‌ها، افراد متمکن و صاحب نفوذ در حل مسائل و مشکلات استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول