اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پلمپ 6 واحد صنفی متخلف در کردستان/انجام 564 مورد تست کرونا در سنندج

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی چهار روز گذشته در قالب گشت‌های مشترک ستادی و محیطی ۵۲۶ واحد صنفی مختلف در شهر سنندج مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته است که 6 واحد به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمپ شدند.

پلمپ 6 واحد صنفی متخلف در کردستان/انجام 564 مورد تست کرونا در سنندج

آرزو فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به اقدامات نظارتی دانشگاه علوم پزشکی از واحدهای صنفی، اظهار کرد: طی چهار روز گذشته 18 اکیپ در قالب گشت مشترک ستادی از 6 اداره 4 دفتر خدماتی و 164 صنف مختلف و در قالب بازدید کارشناسان محیطی 362 واحد صنفی مختلف در شهر سنندج بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: 6 مرکز خاطی به دلیل عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی طی نظارت‌های به عمل آمده پلمپ شدند.

کشف و ضبط 103 کیلوگرم مواد غذایی فاسد 

وی از صدور اخطاریه برای 24 واحد صنفی متخلف دیگر در بازه زمانی اعلام شده خبر داد و گفت:  103 کیلو گرم انواع مواد غذائی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف در جریان این بازدیدها کشف و ضبط شده است.

فلاحی اضافه کرد: 19 مورد اخطاریه که در گذشته صادر شده بود طی چهار روز گذشته پیگیری، 6 مورد شکایات مردمی نیز در سامانه 190 ثبت شده است.

وی به اقدامات نظارتی بر فعالیت‌های بهبود کیفیت آب شرب شهری سنندج هم گریزی زد و گفت: کارشناسان بهداشت محیط 23 مورد نمونه آب و 204 مورد کلرسنجی را در نقاط مختلف شهر و روستاهای سنندج در راستای تایید سلامت آب شرب در مدت زمان یادشده به انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: بازرسین این مرکز از منابع تأمین کننده و مخازن ذخیره روستاهای لنگریز، شویشه و نصب کلریناتور توسط اداره آبفا بازدید کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به بازدیدهای صورت گفته از مراکز عرضه غذای آماده، فست فودها و رستوران‌ها اشاره کرد و گفت: تعداد 158 مورد بازدید از مراکز یاد شده در راستای تایید سلامت مواد غذائی آماده عرضه به انجام رسیده است.

فلاحی به اقدامات کنترلی در راستای نظارت بر سلامت نان گریزی زد کرد و ادامه داد: نمونه‌برداری 8 مورد نان خبازی‌ها از نظر عدم استفاده از جوش شیرین و تعیین میزان نمک مصرفی در نان از فعالیت بازرسین بهداشت محیط در زمینه نظارت بر سلامت نان بوده که در 4 روز گذشته به انجام رسیده است.

وی به بازدیدهای مستمر از مطب پزشکان در سطح شهر اشاره کرد و افزود: بازدید از مطب پزشکان در راستای رعایت مقررات بهداشتی در زمان اپیدمی کرونا و جلوگیری از تجمع مراجعین در مراکز یاد شده با حساسیت خاص دنبال می‌شود و انتظار می‌رود پزشکان و مردم نیز در این زمینه اصول و قوانین بهداشتی را بیشتر مد نظر قرار دهند.

دکتر فلاحی در خصوص نظارت بر برگزاری مناسبات مذهبی در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اینکه در این ماه مبارک انجام اعمال مذهبی در مساجد بیشتر خواهد شد و به طبع حضور مؤمنان در مساجد هم امری اجتناب ناپذیر است لذا بازرسین این مرکز ضمن مراجعه مستمر به مساجد سطح شهر در شب‌های ماه مبارک نسبت به حضور حداقلی همشهریان در تعدادی از مساجد با حفظ و رعایت صد درصدی پروتکل‌های بهداشتی مبادرت ورزیده‌ و اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

وی بر لزوم محدودیت زمان حضور هیأت امناء، امامان جماعت و خادمین مساجد تأکید کرد و اظهار داشت: کارشناسان و بازرسین مربوطه در نوبت‌های متوالی آموزش و تذکرات لازم در این رابطه را به متوالیان امر ارایه داده‌اند.

انجام 564 مورد تست کرونا در سنندج

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به فعالیت مراکز 16 ساعته سرپائی تست کرونا اظهار کرد: در بازه زمانی یادشده 564 مورد آزمایش و تست کرونا از شهروندان سنندجی در خصوص ابتلا به بیماری کرونا در این به انجام رسیده است.

 فلاحی با بیان اینکه متأسفانه در موج چهارم بیماری تعداد مبتلایان افزایش زیادی داشته است، گفت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی انتشار این بیماری را چندین برابر افزایش می‌دهد لذا از مردم فهیم شهرمان انتظار می‌رود بیش از گذشته خطر این بیماری را جدی بکیرند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول