اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۷۷ درصد مردم قروه واجد رای دادن هستند

فرماندار قروه گفت: این شهرستان دارای ۱۴۵ هزار و ۸۱۰ نفر جمعیت است که ۱۱۲ هزار و ۵۰۴ نفر معادل 77 درصد از جمعیت این شهرستان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

۷۷ درصد مردم قروه واجد رای دادن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حسین الماسی در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار داشت: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی است که امکان حضور مردم در تصمیم‌گیری‌های کشور را فراهم می‌سازد.

فرماندار قروه در ادامه افزود: هیچ مشکلی در برگزاری انتخابات پیش‌رو در قروه وجود ندارد.

وی در مورد تمهیدات برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه اذعان داشت: ۱۳۶ شعبه با ۷۹ شعبه ثابت و ۵۷ شعبه سیار آماده دریافت آرای مردمی است، همچنین نسبت به دوره قبل ۱۳ شعبه در حوزه انتخابات شهرستان قروه اضافه شده است و ۱۷ تا ۲۲ اعضا نیز در هر شعبه انتخاباتی فعالیت دارند که حدود ۳ هزار نفر در اجرای انتخابات قروه فعالیت دارند.

الماسی تصریح کرد: ۱۲۵ روستا در شهرستان قروه وجود دارد که بر اساس سرشماری جدید امکان برگزاری انتخابات در ۱۱۰ روستای آن وجود دارد، همچنین ۶۲۴ داوطلب برای انتخابات روستاهای قروه برای دستیابی به ۳۳۶ کرسی رقابت می‌کنند.

الماسی در مورد نامزدهای انتخاباتی شورای شهر قروه افزود: ۹۷ نفر برای انتخابات شورای شهر قروه شرکت کردند که ۵۷ نفر در شهرستان قروه، ۱۱نفر سریش آباد، ۱۸ نفر دلبران و ۱۱ نفر هم در شهر دزج کاندیدا شدند که برای شهر قروه 7 نفر و سایر شهرها نیز نیز هر کدام ۵ نفر به عنوان شورای آینده شهرها انتخاب خواهند شد.

فرماندار قروه افزود: این شهرستان دارای ۱۴۵ هزار و ۸۱۰ نفر جمعیت شهری و روستایی است که از این میزان حدود۹۷ هزار در شهر و ۴۷ هزار نفر در روستاها ساکن هستند که ۱۱۲ هزار و ۵۰۴ نفر معادل 77 درصد از جمعیت این شهرستان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

الماسی با اشاره به تبلیغات نامزدهای شورای شهر قروه افزود: به منظور کاهش هدررفت سرمایه به صورت مشارکتی با شهرداری، فرمانداری و خود کاندیداها چاپ انواع پوستر و...انجام شد و ۴۵ نقطه از سطح شهر برای تبلیغات آنها در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ خرداد روز حماسه ملت ایران است،گفت: ضرورت دارد مردم با آگاهی، شناخت و برنامه اعضای شورای شهر را انتخاب کنند چرا که مشکلاتی مانند سرگردانی وضعیت زباله در قروه وجود دارد که نیازمند مدیریت کارآمد و با دانش است.

وی همچنین گفت: خبرنگاران رسانه‌ها هم فضای آرامی در حوزه انتخابات در قروه ایجاد کرده‌اند و این فرآیند مشارکت مناسب در حوزه انتخابات در ۴۲ سال اخیر را تسهیل کرده است.

به گفته فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان قروه، طبق اعلام وزارت کشور الزامی برای اخذ اثر انگشت از رای دهندگان وجود ندارد، همچنین هنوز تجهیزات ثبت اثر انگشت الکترونیکی نیز برای انتخابات ۲۸ خردادماه به قروه اختصاص نیافته است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول