اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شرکت در انتخابات پایبندی به قانون و دستورات اسلام است/مردم به تعهد و توانمندی کاندیداها رای می‌دهند

امام جمعه سنندج گفت: شرکت در انتخابات پایبندی به قانون و دستورات اسلام و مشارکت حداکثری مردم در این عرصه سیاسی، رأی دادن به آزادی و حریت و وحدت ملت و مشروعیت نظام است.

شرکت در انتخابات پایبندی به قانون و دستورات اسلام است/مردم به تعهد و توانمندی کاندیداها رای می‌دهند

ماموستا فایق رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات رأی دادن به آزادی و حریت و وحدت ملت و مشروعیت نظام است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات رأی دادن به رونق تولید، رفع مشکلات اقتصادی، خروج از تنگناها، توسعه و غیره است.

وی افزود: انتخابات و انتخاب مسئولان به دست مردم نمود دموکراسی و نشان‌دهنده این اصل مهم است که حاکمیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی در دست مردم است به همین دلیل از تمام مردم به ویژه مردم کردستان می‌خواهم مشارکت حداکثری و آگاهانه در انتخابات فردا داشته باشند.

امام جمعه سنندج گفت: مشارکت حداکثری مردم کردستان در انتخابات نشان‌دهنده پایبندی جدی مردم این استان به قانون و دستورات دین اسلام است.

وی در ادامه به شاخص‌های فرد اصلح از دیدگاه آیات قرآن پرداخت و گفت: خداوند در قرآن پیامبر مکرم اسلام را مورد خطاب قرار می‌دهد و می‌فرماید "ای پیامبر مردم را با درایت و عقلانیت و سخنان زیبا به سوی خداوند خویش دعوت کن!کاری کنید مردم پای کار بیایند".

امام جمعه سنندج اضافه کرد: این آیه نشان می‌دهد که در طول تاریخ اسلام همواره مناظره وجود داشته و دین اسلام بر آن تاکید کرده است.

وی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید مجادله و مناظره کنید اما این مناظره و مجادله در عین عقلانیت باشد و از کلمات زیبا در این مناظره‌ها استفاده کنید.

مردم ایران نسبت به امورات داخلی و خارج از کشور آگاه هستند

وی عنوان کرد: مردم ایران آگاهند و دید بازی نسبت به امورات داخلی و خارج از کشور دارند، وقتی یک نامزد انتخاباتی در مناظره با رقبای خود با عصبانیت و تعصب و خشونت صحبت می‌کند چگونه می‌تواند مورد اعتماد مردم باشد.

امام جمعه سنندج اذعان کرد: مردم کسی را انتخاب می‌کنند که در عین متانت و رعایت اصول اخلاقی برنامه‌های خود را که با توجه به نیاز امروز جامعه و براساس واقعیت‌ها تدوین کند هر چند مردم از رجوع به کارنامه افراد و سنجش توانمندی مدیریتی آنان غافل نمی‌شوند.

ماموستا رستمی افزود: مردم در مناظره‌ها نحوه برخورد هر یک از افرادی که می‌خواهند زمام امور 80 میلیون جمعیت ایرانی را در دست بگیرند دیدند و براساس آن 28 خرداد پای صندوق‌ها حاضر خواهند شد.

معیشت و اقتصاد مردم دچار چالش جدی شده است

وی گفت: مردم دنبال این نیستند که ببینند که کدام کاندیدا بهتر دیگری را تخریب و تمسخر می‌کند مردم از وضعیت موجود خسته هستند جامعه ما نیاز به تغییر اساسی در بدنه مدیریتی دارد و این موضوعی است که کاندیداهای عزیز باید به آن توجه کنند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه معیشت و اقتصاد مردم دچار چالش جدی شده است، گفت: مردم منتظر هستند ببیند دولت آینده برای رفع مشکلات و جبران آسیب‌هایی که به پیکر جامعه و اعتماد آنها خورده است می‌خواهند چکار کنند.

وی افزود: مردم نیاز به دولتی دارند که بتواند بیکاری، تبعیض، تعصب و غیره را برطرف کنند، موضوعی که متاسفانه در دولت‌های گذشته چندان مورد توجه قرار نگرفتند.

ماموستا رستمی تصریح کرد: بیانات امام راحل و امام حاضر باید ملاک مشارکت در انتخابات باشد در این صورت است که می‌توانیم شاهد تغییرات اساسی در کشور با روی کار آمدن دولت جوان و توانمند باشیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول