اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سکونت ۵۰ درصد جمعیت کردستان در مناطق کم برخوردار شهری/تعریف ۶۳پروژه باز آفرینی

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان گفت: ۵۰.۹۶ درصد از جمعیت شهرهای کردستان در محدوده با تراکم بالا و کم برخوردار از استانداردهای زندگی شهری ساکن‌اند که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

سکونت ۵۰ درصد جمعیت کردستان در مناطق کم برخوردار شهری/تعریف ۶۳پروژه باز آفرینی

عرفان مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: ۵۰.۹۶ درصد از جمعیت شهرهای کردستان در محدوده با تراکم بالا و کم برخوردار از استانداردهای زندگی شهری ساکن‌اند که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

مرادی خاطرنشان کرد: وزارت راه وشهرسازی برای بازآفرینی در این مناطق با نگاه ویژه ۶۳ پروژه را با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان در شهرهای سنندج، سقز، مریوان، قروه، بیجار، دهگلان، کامیاران و بانه تعریف کرده است.

وی افزود: از سال‌های گذشته عملیات اجرایی این پروژه‌ها شروع شده که تعداد۱۱ پروژه به بهره‌برداری رسیده، پنج پروژه در آستانه تکمیل و بهره‌برداری وبقیه پروژه‌ها نیز باسرعت مناسب در حال انجام است.

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به وضعیت نامناسب نواحی منفصل شهری در سنندج، کمبود فضای آموزشی، فضای سبز، اماکن تفریحی ومعبر گذرگاهی را از اهم مشکلات مردم این مناطق برشمرد.

به گفته مرادی، اداره کل راه وشهرسازی کردستان، احداث خیابان گاز، خیابان حاج فیضه وساخت مدرسه ۹ کلاسه، هم چنین مرکز خدماتی، فرهنگی، ورزشی در محله نایسر واحداث خیابان امیر اردلان در محله حسن آباد، ساخت مدرسه در ننله را در دستور کار قرار داد تا از بار مشکلات و کمبودهای نواحی منفصل شهری کاسته شود.

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان اتمام احداث منبع آب شرب بهداشتی، مدرسه ۶ کلاسه و یک باب مدرسه ۹ کلاسه، احداث شبکه فاضلاب را از دیگر خدمات راه وشهرسازی در نایسر ذکر کرد و از احداث یک مجموعه چند منظوره خدماتی، ورزشی وفرهنگی (مرکز محله ) با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت در نایسر خبر داد.

وی احداث خیابان ۸۵۰ متری ماموستا هیمن با اعتباری بالغ بر۲ میلیارد تومان و خیابان ۱۶ متری امیر اردلان با اعتبار ۴/۲میلیارد تومان در ناحیه منفصل شهری سنندج را از دستاوردهای طرح بازآفرینی شهری دانست.

وی گفت: با احیای منطقه آغه زمان وانبار غله متروکه، اقتصاد راکد این محله ها نیززنده خواهد شد. مرادی خاطر نشان کرد:ارتقای استانداردهای لازم برای زندگی، حفظ جان ومال شهروندان، آزادسازی معابر، کاهش بار ترافیکی، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی وسلامت شهروندان از اهم اهداف ومزایای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول