اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مختصرگویی و محتوای موثر لازمه سخنرانی‌ اثرگذار در ایام محرم است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مختصرگویی با وقت مناسب و محتوای موثر در سخنرانی‌ها لازمه سخنرانی اثرگذار در ایام محرم است.

مختصرگویی و محتوای موثر لازمه سخنرانی‌ اثرگذار در ایام محرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان هیئات مذهبی شهرستان سنندج، اظهار کرد: اهل سنت در سراسر کشور چه در هرمزگان، چه در سیستان و بلوچستان و چه در کردستان ارادت ویژه‌ای به امام حسین(ع) دارند و در برنامه‌های ایام محرم مشارکت اثربخشی داشته‌اند.

وی با تقدیر از گرداندگان مراسم ایام محرم و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) افزود: هیئات مذهبی و مداحان و همچنین سخنرانان استان باید در برنامه‌ها و مجالس ایام محرم زمینه‌ساز جذب مردم به سمت برنامه‌های این ایام باشند و برنامه‌های اثرگذاری اجرا کنند.

وی اخلاص را شاکله اصلی پیشبرد برنامه‌های ایام محرم دانست و گفت: کار مخلصانه برای اباعبدالله الحسین(ع)  می‌تواند، مردم را بیشتر با ویژگی‌های بارز امام حسین و قیام ایشان آشنا کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: مدرسه امام حسین(ع) در صورتی تاثیرگذاری خواهد داشت که با کلمات، گفته‌ها و شعائر در فضاسازی محیطی بهره ببرد.حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا سخنرانی‌هایی داشته‌اند که باید سخنرانی‌های ایشان تبیین و برای مردم بازگو شود.

وی با اشاره به اینکه سخنرانان باید سخنرانی خود را با احکام و فقه شرعی آغاز کنند، تصریح: بیان موارد تکراری برای مردم جذاب نیست و می‌توان از مواردی از جمله ارث، ازدواج، عقد، مهریه، احکام معامله و مواردی اینچنینی را در محتوای سخنرانی‌ها بکاربرد تا مردم بهره ببرند.

وی مختصرگویی با وقت مناسب و محتوای موثر در سخنرانی‌ها را لازمه سخنرانی اثرگذار دانست و گفت: سخنران باید بتواند در زمانی کوتاه مطالب موثر را برای مردم بازگو کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: مجالس امام حسین(ع) باید مردمی اداره شود و انتظار کمک‌های دولتی باید پایین باشد چرا که پرچم امام حسین(ع) باید توسط مردم بالا بماند.

تقویت هیئات بانوان در کردستان 

حجت‌الاسلام پورذهبی همچنین بر تقویت هیئات بانوان در استان تاکید کرد و گفت: هیئات بانوان باید با استفاده از ظرفیت سخنرانان خوب و همچنین برگزاری مشاوره‌های خانوادکی در هیئات تحول آفرین باشند.

وی در پایان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیئات مذهبی در برنامه‌های ایام محرم تاکید کرد و گفت: حفظ سلامت مردم اولویت همه ماست و باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول