اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آینده‌ای روشن پیش روی سیمان کردستان/زیان انباشته 650 میلیارد ریالی کارخانه سیمان کردستان

مدیر عامل سیمان کردستان با بیان اینکه آینده ای روشن در انتظار سیمان کردستان است به علت گرانی سیمان به دلیل وجود سودجویان و دلالان در بازار مصرف گفت: با ورود سیمان کردستان به بورس کالا از واریز سود به جیب سودجویان و دلالان جلوگیری می‌شود.

آینده‌ای روشن پیش روی سیمان کردستان/زیان انباشته 650 میلیارد ریالی کارخانه سیمان کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، رضا نیک‌پور در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه صنعت سیمان در راستای سیاست‌های دولت در تلاش است از دغدغه‌های مردم بکاهد و با حداکثر توان نسبت به عرضه سیمان در بازار در این حیطه نقش‌آفرینی کند.

 وی شفافیت اطلاع‌رسانی به مردم را از مهم‌ترین نکات برای صنعت سیمان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه تمامی صنایع در ایران دارای سوبسید انرژی هستند، سیمان از ارزان‌ترین کالاها در کشور محسوب می‌شود، چرا که سیمان با نرخ کیلویی 6 هزار ریال از هر کالایی ارزان‌تر به دست مردم می‌رسد.

نیک‌پور در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در راستای دلیل گرانی سیمان و کمبود سیمان عنوان کرد: وجود سودجویان و دلالان در بازار از دلایل گرانی سیمان است.

به گفته وی، با تدابیر انجمن صنفی سیمان و بورس کالا کل سیمان تولیدی در کشور بدون هیچ واسطه‌ای به دست مصرف کننده برسد.

نیک‌پور قیمت نهایی سیمان را قبل از وارد شدن سیمان به بورس کالا در درب کارخانه برای هر پاکت 200 هزار ریال عنوان کرد و گفت: متأسفانه توسط سودجویان و دلالان در بازار مصرف برای هر پاکت تا قیمت یک میلیون ریال نیز به فروش می‌رسید.

مدیرعامل شرکت سیمان کردستان اظهار کرد: انتظار می‌رود تمامی شرکت‌های سیمان کشور در کوتاه‌ترین زمان نسبت به عرضه محصولات خود در بازار بورس اقدام کنند که ورود به بورس کالا از واریز سود به جیب سودجویان و دلالان جلوگیری می‌کند.

نیک‌پور با عنوان این مهم که وارد شدن  شرکت‌ها به بازار بورس کالا، بالا رفتن شفافیت قیمت کالا در بازار مصرف و ایجاد رقابتی سالم و آزاد گفت: با توجه به داشتن حساب صیاد توسط خریداران، از فرار مالیاتی دلالان و سودجویان جلوگیری خواهد شد.

وی به معضلات بازار واسطه‌ای اشاره و بیان کرد: کارخانه‌هایی همچون سیمان کردستان به سرمایه‌گذاری‌های چندهزار میلیارد تومانی بیش از 650 میلیارد ریال زیان انباشه داشته‌اند و از دیگر سود خالص دریافتی دلالان بیش از 100 هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت سیمان کردستان در پایان سخنان خود آینده تولید شرکت سیمان کردستان را آینده‌ای روشن و مثبت بیان کرد.

انتهای پیام/75/2330

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول