اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ساماندهی شهر سنندج بازنگری می‌شود/خط‌کشی ۱۸۰ کیلومتر از خیابان‌های سنندج

شهردار سنندج اعلام کرد: برای ساماندهی هسته مرکزی و کل سطح شهر سنندج یک کار مطالعاتی و بازنگری در حال انجام است.

ساماندهی شهر سنندج بازنگری می‌شود/خط‌کشی ۱۸۰ کیلومتر از خیابان‌های سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدانور رشیدی شهردار سنندج در جلسه کمیسیون راه‌های استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۱۸۰ کیلومتر خط‌کشی طولی در سطح شهر سنندج انجام شده است.

وی تصریح کرد: ۲ هزار مترمربع خط‌کشی دو جزئی مخصوص عابر پیاده هم انجام شده هر چند این کار در گذشته با توجه به هزینه‌بردار بودن انجام نمی‌شد.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: خط‌کشی دوجزئی در ۵ محور شهر سنندج انجام شده که نقش مهمی در کاهش تصادفات داشته است.

رشیدی خاطرنشان کرد: در ۱۲ نقطه شهر سنندج سرعتکاه‌هایی ایجاد شده و برای کاهش تصادفات هم آشکارسازی انجام شده است و این جدای از نصب ۷۹۰ عدد تابلوی راهنمایی و رانندگی در شهر سنندج است.

شهردار سنندج همچنین اعلام کرد: با نصب ۳ سامانه دوربین نظارت و کنترل تخلفات رانندگی، تعداد دوربین‌های نظارتی سنندج به ۸ مورد افزایش یافت.

وی عنوان کرد: نصب سامانه هوشمند در ۱۷ نقطه شهر سنندج ۷ میلیارد تومان هزینه دارد و این جدای از مشکلات حقوقی، پیمانکار هم تهاتری این کار را انجام نمی‌دهد.

شهردار سنندج یادآوری کرد: در گذشته مباحث ترافیکی در سنندج مطالعه نشده است اما شهرداری در این دوره با راه و شهرسازی و نیروی انتظامی تعامل بسیار خوبی دارد که امیدواریم این تعامل زمینه انجام کارهای مناسب در راستای کاهش تصادفات باشد.

رشیدی علمی‌کردن ایجاد سرعتکاه را یکی از برنامه‌های شهرداری سنندج نام برد و اضافه کرد: برای ساماندهی ورودی شهر سنندج از پلیس راه همدان تا پل قشلاق و جداره‌سازی و ترافیکی مشاور تعیین شده و مشغول کار مطالعاتی است.

شهردار سنندج در ادامه افزود: برای ساماندهی هسته مرکزی و کل سطح شهر هم یک کار مطالعاتی و بازنگری در حال انجام است.

رشیدی  ایجاد مجتمع‌های تفریحی برای ایجاد انگیزه توقف مسافرین در 30 کیلومتری ورودی مقاصد به منظور کاهش تصادفات را ضروری خواند و افزود: باید سریعا یک پویش مردمی به این منظور در سطح استان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول