اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

حجم ذخیره آب سد سیازاخ دیواندره 5 برابر افزایش یافت

مدیرعمال شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سد سیازاخ دیواندره در حال حاضر حدود 22 میلیون مترمکعب حجم ذخیره آب دارد که همین عدد در مدت مشابه سال گذشته 4.6 میلیون مترمکعب بود.

حجم ذخیره آب سد سیازاخ  دیواندره 5 برابر افزایش یافت

آرش آریانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: عملیات آبگیری در سد سیازاخ  آغاز شده است.

وی افزود: براساس تکلیف وزارت نیرو، پیگیری‌های مجموعه این شرکت و نیز تأکید استاندار کردستان مبنی بر آبگیری این سد، در صورت تأمین منابع مالی لازم و پایان عملیات پل بزرگ کاقلی، آبگیری کامل این سد در سال جاری دور از ذهن نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: حجم نرمال سد سیازاخ 230 میلیون مترمکعب است که در حال حاضر حدود 22 میلیون مترمکعب ذخیره آب دارد که همین عدد در مدت مشابه سال گذشته 4.6 میلیون مترمکعب بود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های جهادی کارکنان شرکت، پیمانکاران و مشاور طرح، افزود: عملیات سازه‌ای و هیدرومکانیکال جهت تغییر مجرای تخلیه سیلاب از تخلیه عمقی به مجرای شرب و کشاورزی منتهی به خروجی نیروگاه اتاق شیرآلات، انجام شده که نتیجه آن افزایش ذخیر آب تا حجم 22 میلیون مترمکعب یعنی حدود 5 برابر سال گذشته است.

آریانژاد در خصوص این افزایش حجم و تبعات احتمالی آن، گفت: با توجه به اینکه این افزایش حجم مخزن در بالادست، سبب افزایش حجم رودخانه در پائین دست سد می‌شود، لذا می‌طلبد تا کشاورزان و شهروندان شریف دیواندره، تمهیدات لازم را در اراضی خود جهت پیشگیری از بروز حوادث احتمالی ناشی از این افزایش، بعمل آورند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول