اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

احیای واحدهای راکد نقش موثری در تحقق شعار سال دارد/ضرورت تسهیلگری در مسیر سرمایه‌گذاری برای رشد تولید

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: احیا و راه‌اندازی واحدهای راکد، ایجاد واحدهای جدید با توجه به ظرفیت و توانایی های استان، افزایش بهره‌وری و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی از ضرورت ها تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید در کشور است.

احیای واحدهای راکد نقش موثری در تحقق شعار سال دارد/ضرورت تسهیلگری در مسیر سرمایه‌گذاری برای رشد تولید

بختیار خلیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های کشور در مسیر رفع مشکلات و بهبود وضعیت در جامعه یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: عزم همگانی و جهادی مسئولان و مردم لازمه تحقق شعار سال است، متولیان بخش‌های مختلف در کشور باید راهبردهای کاربردی در راستای تحقق شعار سال را تدوین و عملیاتی کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان نگاه به ظرفیت‌های داخلی و استفاده حداکثری از توان افراد صاحب‌نظر، نخبگان و ... را از ضرورت‌های مهم در تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: آنچه امسال مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته این است که تورم باید مهار و بسترهای لازم برای رشد تولید به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در رونق اقتصادی و اشتغالزایی فراهم شود.

خلیقی اذعان کرد: البته نباید این نکته را نادیده بگیریم که شعار سال مطالبه‌ای منحصر به یک سال خاص نیست و شعار امسال یعنی مهار تورم و رشد تولید از مطالباتی است که در طول سال‌های گذشته نیز همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و در بیانات معظم‌له بارها و بارها به صورت مستقیم و غیرمستقیم  به آن اشاره شده است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر در نام‌گذاری سال‌ها نگاه ویژه‌ای به حوزه تولید و اشتغال داشته و بر توجه به این بخش‌ها تاکیدات ویژه‌ای داشته‌اند که توجه به رهنمودهای ایشان و اهتمام در تحقق شعار سال گره‌گشای مشکلات زیادی در کشور بوده است.

ظرفیت‌های کردستان در تحقق شعار سال

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲.۵ درصد اقتصاد استان مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت است، گفت: وجود ۱۹ ناحیه و شهرک صنعتی، منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان و منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بانه از ظرفیت‌های قابل توجه این بخش در کردستان است.

به گفته وی،۹۹۶ واحد صنعتی شامل ۱۶۵ واحد صنعتی غیر فعال و ۶۵۸ واحد فعال،  ۳۵۵ واحد معدنی و همچنین وجود ۸۵ هزار واحد صنفی، ۱۰ اتاق اصناف و ۱۲۵ اتحادیه صنفی نقش این بخش را در تحقق شعار سال مهم کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با تاکید براینکه ایجاد نظا‌م‌‌بخشی هدفمند برای بازرسی‌ها به منظور تحقق  وحدت‌رویه و انسجام بیشتر با هدف مهار تورم در استان باید تحقق پیدا کند، افزود: سال گذشته با تلاش جهادی و در راستای تحقق شعار سال اتفاقات خوبی در سازمان صمت استان افتاد که خروجی آن رشد ۸ درصدی در حوزه صنعت و ۲ درصدی در حوزه معدن بود.

خلیقی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار مهار تورم، رشد تولید، باید نظارت هدفمند و هوشمندانه بر بازار و  تلاش در مسیر رونق تولید محور حرکت همه متولیان این حوزه در بخش دولتی و خصوصی قرار گیرد.

به گفته وی، احیا و راه‌اندازی واحدهای راکد، ایجاد واحدهای جدید با توجه به ظرفیت و توانایی‌های استان، افزایش بهره‌وری و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی از ضرورت‌های تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با تاکید براینکه برش استانی شعار سال در هر بخشی باید تدوین شود و از انجام کارهای مقطعی خودداری کنیم، عنوان کرد: تسهیلگری در مسیر صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران، تامین مالی حوزه تولید و ورود بخش خصوصی لازمه رونق و رشد تولید است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول