اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نمایشگاه آثار خوشنویسی «نقش خیال» در بیجار افتتاح شد

نمایشگاه آثار خوشنویسی با عنوان «نقش خیال» با حضور ۱۲ هنرمند و با ۵۰ اثر فاخر در بیجار افتتاح شد.

نمایشگاه آثار خوشنویسی «نقش خیال» در بیجار افتتاح شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، نمایشگاه آثار خوشنویسی باعنوان «نقش خیال» به یاد زنده یاد علی‌اکبر فریدونی هنرمند برجسته خوشنویسی دیار گروس در نگارخانه هنر مجتمع امیرنظام گروسی بیجار دایر شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و فرهنگ اسلامی بیجار در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: نمایشگاه «نقش خیال» با حضور ۱۲ خطاط برجسته بیجار با همکاری انجمن خوشنویسان و اداره ارشاد برپا شده است.

مهدی سلطانی با بیان اینکه این نمایشگاه به یاد استاد علی‌اکبر فریدونی خطاط برجسته و‌نامی دیار گروس دایر شده است، گفت: بخش زیادی از بدنه فرهنگی و هنری این شهرستان افتخار شاگردی این هنرمند ارجمند را دارند.

وی از برگزاری همایش امیرنظام گروسی در بخش فرهنگی و‌ هنری خبر داد و گفت: این ‌ همایش در بخش خوشنویسی سالانه و در دوره‌های مختلف استانی و منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

به گفته سلطانی، این‌ همایش مقدمه‌ای است برای اینکه بدنه و‌ شاکله بیجار معرفی و برای برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی بزرگتر برنامه‌ریزی شود.

وی‌ گفت: هنر نماینده و زاییده احساس در انسان است و با بیان اینکه هنر خوشنویسی از هنرهای ماندگار و همیشگی است، افزود: از زیباترین خط‌های دنیا خط پارسی و‌ هنر خوشنویسی از ماندگارترین هنرها است.

رئیس انجمن خوشنویسان بیجار نیز به خبرنگار فارس گفت: مایه مباهات است که از هنرمندان کل استان در این نمایشگاه حضور دارند.

مصطفی کریم‌نژاد گفت: این نمایشگاه بعد از چند سال در بیجار برگزار شده است و‌هنرمندان آثار برجسته خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند.

وی بیان کرد: بسیاری از آثار در نمایشگاه مورد تشویق اساتید برجسته استانی که در این‌ نمایشگاه حضور داشتند قرار گرفت.

کریم‌نژاد گفت: این نمایشگاه از کیفیت بسیاری برخوردار است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و‌خاطره زنده یاد علی‌اکبر فریدونی هنرمند نامی خوشنویسی بیجار، گفت: مرگ پایان کار یک‌ هنرمند نیست چرا که هنرمندان با خلق آثار برجسته تا ابد در بین مردم ماندگار خواهد بود. لازم به ذکر است این نمایشگاه از تاریخ ۶ خردادماه لغایت ۱۳ خرداد در نگارخانه مجتمع امیرنظام گروسی دایر است.

انتهای پیام /۲۳۳۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول