اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شهردار جدید مریوان: شهرداری را از وجود افراد فاسد و سودجو پاکسازی می‌کنم

شهردار مریوان گفت: شهرداری را از وجود افراد فاسد و کسانی که می‌خواهند با برخی اقدامات سودجویانه جایگاه و اعتماد به دستگاه خدمات‌رسان شهرداری را از بین ببرند، پاکسازی می‌کنیم.

شهردار جدید مریوان: شهرداری را از وجود افراد فاسد و سودجو پاکسازی می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، اواخر خردادماه امسال 8 نفر از جمله سرپرست وقت شهرداری مریوان و برادرش، 3 عضو شورای شهر مریوان، برادر یکی از اعضای شورای شهر و 2 نفر به عنوان واسطه در این تخلفات بازداشت و روانه زندان شدند ضمن اینکه برای 10 نفر از مرتبطین با این پرونده نیز حکم جلب صادر شده است.

اختلاس، دریافت و پرداخت رشوه، جعل، استفاده از سند مجعول، پولشویی و تحصیل مال از طریق نامشروع از جمله موارد اتهامی دستگیرشدگان در شهرداری و شورای شهر مریوان بود.

به دنبال وضعیت نابسامان شهرداری مریوان، سامان سعیدی معاون وقت شهردار سنندج، چهارم تیرماه جاری به عنوان شهردار مریوان انتخاب شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مریوان اظهار کرد: ظرفیت‌هایی در شهر مریوان وجود دارد که با استفاده از آن زمینه توسعه اقتصادی و اشتغال را می‌توان فراهم کرد.

وی افزود: مریوان در حوزه‌های عمرانی، ترافیکی و جمع‌آوری زباله و غیره نیاز به کار دارد و ما برای رضایتمندی شهروندان از هیچ تلاشی نخواهیم کرد.

شهردار مریوان هم‌افزایی بیشتر بین مجموعه‌های شهرداری را بسترساز خدمت بهتر و بیشتر به شهروندان دانست و گفت: معتقدیم کار در مجموعه شهرداری تیمی است و اگر این تیم کاری هم‌افزا و در کنار هم باشند خدمات‌رسانی به مردم تسهیل می‌شود.

وی ادامه داد: مردم مریوان لایق بهترین خدمات هستند و من برای کار آمده‌ام، تحقق اهداف درون‌سازمانی و سلامت کاری از مولفه‌های مهم برای بنده است و باید خدمتگزار خوبی برای شهروندان مریوان باشیم.

شهردار مریوان افزود: شهرداری مریوان پرسنل و کارکنان متخصص و دلسوزی دارد که متاسفانه از ظرفیت این افراد استفاده نشده است، در آینده تغییرات دیگری در سیستم شهرداری مریوان اتفاق می‌افتد و سیستم شهرداری را سروسامان خواهیم داد.

خط نشان شهردار مریوان برای سودجویان

سعیدی اضافه کرد: خوشبختانه به واسطه نگاه تیزبینانه و حضور تاثیرگذار دستگاه قضائی و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی افراد سودجویی که منافع شهر و شهروندان را فدای خود کرده بودند شناسایی و براساس قانون با آنها برخورد قاطع خواهد شد و منبعد هم برای برخورد با دلالان و منفعت‌طلبان با هیچ کس تعارف نداریم.

وی افزود: برای کار نیاز به حمایت شهروندان دارم، شهرداری را از وجود افراد فاسد و کسانی که می‌خواهند با برخی اقدامات سودجویانه جایگاه و اعتماد به دستگاه خدمات‌رسان شهرداری را از بین ببرند، پاکسازی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت نیروهای دلسوز و ارزشی برای ارائه خدمات شهری به شهروندان استفاده می‌کنم ضمن اینکه با هیچ فردی هم عقد اخوت نبسته‌ایم لذا هر مدیر و پرسنلی در این مجموعه بخواهد از موقعیت شغلی خود سوءاستفاده و حق‌الناسی را ضایع کند بدون مماشات با او برخورد خواهیم کرد.

شهردار مریوان ادامه داد: هرکس بخواهد از مسیر خدمت صادقانه فاصله بگیرد او را برمی‌داریم چرا که تیم مدیریتی شهرستان مریوان، یک تیم دلسوز است که مسیر خدمت را تسهیل کرده و امیدواریم با تعامل بهتر با ادارات و سایر ارگان‌ها بتوانیم مشکلات شهر را حل کنیم.

بدهی 194 میلیارد تومانی شهرداری مریوان

وی گفت: شهرداری مریوان را با 194 میلیارد تومان بدهی و موجودی 110 میلیون تومان تحویل گرفتم، متاسفانه آیتم‌های درآمدزایی شهرداری مریوان فعال نیست و نبود درآمد پایدار شهرداری را با مشکلات عدیده‌ای در مسیر اجرای پروژه‌ها و خدمات‌رسانی به شهروندان مواجه کرده است.

شهردار مریوان افزود: ایجاد درآمد پایدار مهم‌ترین اولویت ما در شهرداری مریوان خواهد بود و با تغییراتی که اعمال شده است، آیتم‌های درآمدزایی شهرداری بخصوص کمیسیون ماده 100 را فعال خواهیم کرد.

سعیدی افزود: با توجه به بلاتکلیفی شورای شهر مریوان، اقدامات شهرداری در مریوان را با کمک مدیرکل امور شهری استانداری، کمیته انطباق و مدیرکل دفتر فنی استان انجام خواهیم داد.

زریبار در راس برنامه‌های شهرداری مریوان

وی گفت: حال و روز امروز دریاچه زریبار بعنوان یکی از بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین جهان، مساعد نیست و در حال حاضر جز هزینه‌، هیچ درآمدی برای شهرداری ندارد و ما برای تحول و ایجاد درآمد در این جاذبه گردشگری، کیوسک‌ها و مکان‌های اقتصادی را ساماندهی خواهیم کرد.

سعیدی عنوان کرد:  آذرماه امسال قراداد شهرداری مریوان با محیط زیست برای دریاچه زریبار به اتمام می‌رسد و شهرداری برای سرمایه‌گذاری در این دریاچه و کمک به رونق گردشگری و درآمدزایی باید قرارداد 20 ساله داشته باشد.

خیز شهرداری مریوان در حوزه عمرانی

شهردار مریوان در ادامه به برنامه‌های در دست اقدام در حوزه عمران شهری هم گریزی زد و با اشاره به نبود طرح‌ مطالعاتی در این بخش، گفت: تدوین طرح‌های مطالعاتی در حوزه عمرانی، رفاهی، توسعه فضای سبز، رفع مشکلات پسماند و ...از اولویت‌های تیم مدیریتی جدید در شهرداری مریوان است.

سعیدی اضافه کرد: اجرای پروژه روگذر و زیرگذر میدان سرباز، احداث لاین دوچرخه سواری از میدان استادیوم تا دریاچه زریبار، لکه‌گیری محلات و روکش آسفالت معابر اصلی، ساماندهی پارک‌های سطح شهر و ارائه خدمات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی بخصوص در محلات کم برخوردار از برنامه‌های ما در این حوزه است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ساماندهی پیاده‌رو، ایجاد لاین دوچرخه و گذر ورزش هم در راستای توسعه سرانه فضای ورزشی در دستور کار قرار خواهیم داد.

شهردار مریوان افزود: 30 عملیات پیمانکاری بدون قرارداد در سطح شهر شروع و بعضا رها شده است

ساماندهی پسماند دغدغه اصلی شهروندان مریوان

وی افزود: ساماندهی پسماند مریوان از مطالبات و دغدغه‌های جدی مردم این شهر است اگرچه مسئولان قبلی شروع پروژه ساماندهی پسماند در کوتاه‌مدت را خبرسازی کرده بودند اما واقعیت این است که قرارداد مناسبی در این حوزه وجود ندارد.

سعیدی تصریح کرد: به زودی نشستی با سرمایه‌گذار در این خصوص خواهیم داشت که امیدواریم هرچه زودتر با اجرای این پروژه، مطالبات مردم و البته درآمدزایی برای شهرداری محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع ترافیک هم از معضلات جدی در شهر مریوان است، متاسفانه اجرای برخی طرح ها در این راستا انگونه که باید نتیجه نداشته و این وضعیت موجب شده که شرایط روز به روز سخت‌تر شود.

سعیدی اذعان کرد: طرح اجرایی ترافیک در شهر مریوان نیاز به اصلاح و بازنگری دارد به همین دلیل و به زودی شورای ترافیک را برگزار خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: از آنجایی که مریوان یک شهر توریستی و گردشگرپذیر است می‌طلبد یک طرح ترافیکی مطالعه‌شده و اثرگذار اجرا شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول