اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

طبیعت رویایی بهار در آبشار شگفت‌انگیز «کبوتر لو»+ تصاویر

آبشار «کبوتر لانه» یا «کموتر لو» در دل صخره‌های زیبا و مملو از درختان بلوط در بخش بسطام شهرستان الشتر واقع‌شده که طبیعت بکر و زیبای آن چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

طبیعت رویایی بهار در آبشار شگفت‌انگیز «کبوتر لو»+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، آبشار «کبوتر لانه» یا «کموتر لو» در دل صخره‌های رؤیایی در بخش بِسوم یا بسطام شهرستان الشتر واقع‌شده و داری طبیعت بکر و زیبایی است که در فصل بهار چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

 

در این منطقه بکر و خوش آب‌وهوا که در سالیان اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته انواع درختان کوهی از جمله مو، پسته و زالزالک وحشی به چشم می‌خورد. 

نزدیکی محل به خرم‌آباد باعث شده است که مردم از سراسر ایران به دیدن این منطقه بیایند و به سبب نزدیکی به مرکز استان حتماً سری به آبشار بزنند.

 

این منطقه یکی از مناطق مهم طبیعت و محیط‌زیست لرستان بوده که در جوار منطقه حفاظت‌شده اسبی کوه خرم‌آباد قرار دارد و از زیستگاه‌های پلنگ ایرانی به شمار می‌رود؛ همچنین تنوع زیستی این منطقه مثال‌زدنی است.

 

بسطام دارای جنگل‌های بلوط متراکم بوده و یک ذخیره‌گاه مهم جنگلی است اما متأسفانه در سالیان اخیر به دلیل گردشگری غیرمسئولانه صدمه زیادی به طبیعت منطقه وارد شده است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول