اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

اهمیت و فواید داخلی و بین المللی رأی بالا در انتخاب رئیس مجلس

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب رئیس مجلس با رای بالا اهمیت داخلی و خارجی دارد؛ در مجامع بین المللی مورد توجه بیشتری است و در بُعد داخلی نیز قطعاً مفید خواهد بود.

اهمیت و فواید داخلی و بین المللی رأی بالا در انتخاب  رئیس مجلس

یحیی ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با اشاره به پیش رو بودن انتخاب رئیس و هیئت رئیسه مجلس یازدهم اظهار داشت: کسی که در راس مجلس قرار دارد باید وِجهه و مقبولیت اجتماعی داشته باشد و بتواند مجلس را اداره کند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرد منتخب باید نیرویی انقلابی باشد، تصریح کرد: عملکرد و رفتار نمایندگان مجلس به ویژه هیئت رئیسه و رئیس مجلس نیز باید انقلابی باشد و نگاهش در راستای محرومیت زدایی باشد.

نماینده منتخب مردم سلسله و دلفان درمجلس یازدهم خاطر نشان کرد: دور افتادن لرستان از توسعه، وجود مشکلات زیادی در زمینه‌های آب، گاز، جاده، کشاورزی و... عمدتاً به دلیل ضعف در مجلس بوده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: سابقه مدیریتی به ویژه سابقه حضور در مجلس را می‌توان به عنوان یک معیار برای ریاست مجلس نام برد چرا که سبب بالا رفتن تجربه و نتیجه‌بخش شدن تصمیم‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه همه فاکتورهای مورد نظر برای انتخاب رییس مجلس باید کنار هم گذاشته شود تا بر اساس آن بهترین انتخاب صورت بگیرد، گفت: سابقه اجرایی قوی، بالا بودن تراز علمی فرد، سابقه و تجربه نمایندگی،سابقه عضو هیئت رئیسه بودن هر کدام معیارهایی هستند که می‌تواند برای انتخاب هیئت رئیسه و رئیس مجلس تاثیر به‌سزایی داشته باشند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: رئیس مجلس باید عنوان جایگاهی که از بازوی نظارتی خود استفاده می‌کند در زمینه توزیع عادلانه بودجه و... نظارت درستی داشته باشد، تا هیچ‌گاه شاهد چپاول و غارت بیت المال نباشیم و بتوانیم جایگاه مجلس را به جایگاه واقعی خود برگردانیم. 

نماینده منتخب مردم سلسله و دلفان درمجلس یازدهم بیان کرد: کسی که کار اجرایی قوی داشته باشد قطعا می‌تواند کمک بسیاری در راستای پیشبرد مجلس داشته باشد و قدرت مدیریت در مجلس باید به‌گونه‌ای باشد که تصمیم‌گیری‌ها بین ریاست مجلس و اعضای مجلس صورت گرفته شود، نه همانند دوره قبل که خیلی از نمایندگان از موضوع گران‌شدن بنزین اطلاع نداشتند و فقط رئیس مجلس وقت مطلع بود.

ابراهیمی افزود: رئیس مجلس با نمایندگان باید تعامل داشته باشد تا با مشورت و نظرخواهی کل نمایندگان در رابطه با مسائل ریز و درشت مملکت تصمیم‌گیری شود و تمام نمایندگان برای پیش‌برد بهتر امور ملت اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مجلس بعد از بیانیه گام دوم انقلاب اولین مجلسی است که پایه‌گذاری شده و در سال آینده نیز انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم که نشان از اهمیت این مجلس دارد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب رئیس مجلس با رای بالا اهمیت داخلی و خارجی دارد؛ در بعد خارجی وقتی یک نماینده با پشتوانه رای بالا منتخب می‌شود در مجامع بین المللی مورد توجه بیشتری است و در بُعد داخلی نیز قطعاً مفید خواهد بود تا اینکه کسی با رای پایین انتخاب شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول