اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

افزایش تعداد وکلا زمینه انحصار و فسادگری را از بین می‌برد/ حمایت مجلس از حقوق مردم

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: در مسائل اجتماعی، قوانین به‌گونه‌ای باید باشد که زمینه را برای انحصار و فسادگری افراد ایجاد نکند.

افزایش تعداد وکلا زمینه انحصار و فسادگری را از بین می‌برد/ حمایت مجلس از حقوق مردم

مهرداد ویسکرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به لزوم رقابتی کردن فضای پذیرش وکیل در کشور، اظهار داشت: در اموری همچون وکالت که مربوط به حق و حقوق مردم است، بایستی فضای رقابتی ایجاد شده تا افراد شایسته بتوانند در این عرصه حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی به واسطه برخی انحصارها، افرادی روی کار می‌آیند که موجب ضایع شدن حقوق مردم می‌شود، حال اینکه بایستی با ایجاد فضای رقابتی محدودیت در پذیرش وکیل را اصلاح نمود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انحصار در هر زمینه‌ای، گسترش فساد را به همراه دارد، گفت: در آیات قرآن نیز این موضوع بیان شده که وقتی انسان به قدرتی می‌رسد زمینه طغیان در وی فراهم می‌شود.

ویسکرمی تصریح کرد: در مسائل اجتماعی نیز قوانین به‌گونه‌ای باید باشد که زمینه برای انحصار و فسادگری افراد ایجاد نشود، و بنابراین اصلاح قانون پذیرش وکلا چنانچه زمینه انحصار را ایجاد کند، امری ضروری است و مجلس قطعا از آن حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هر کسی که حقوق خوانده، صرفا وکیل خوبی نیست، گفت: معتقدم اینکه نماینده مجلسی را که حقوق خوانده، به عنوان وکیل بپذیریم امری نادرست است، چرا که هر کسی که حقوق خوانده به این معنی نیست که می‌تواند به خوبی از حق و حقوق مردم دفاع کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافق افزایش تعداد وکیل در کشور هستم، گفت: تعداد وکلا با توجه به تعداد پرونده‌های دادرسی‌ بایستی افزایش یابد تا ضمن رفع انحصار، زمینه بروز استعدادها در افراد نیز ایجاد شود.

ویسکرمی اظهار داشت: قانون اصلاح پذیرش وکلا ابتدا بایستی در کمیسیون تخصصی مورد طرح و بررسی قرار گیرد و چنانچه به صحن مجلس آورده شود، قطعا تصمیمی که به نفع مردم باشد را نماینده‌ها خواهند گرفت.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول