اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

قرنطینه ۲ روستای لرستان به دلیل مشکوک بودن به کرونای انگلیسی/ خطر شیوع بیخ گوش پل‌دختر

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان گفت: باید جلوی سرعت انتشار ویروس کرونای انگلیسی را با جدیت و به شدت گرفت.

قرنطینه ۲ روستای لرستان به دلیل مشکوک بودن به کرونای انگلیسی/ خطر شیوع بیخ گوش پل‌دختر

به گزارش خبرگزاری فارس ازپل‌دختر، علی سیف عصر امروز در جلسه ستاد مقابله باکرونای شهرستان، اظهارداست: تنها راه جلوگیری از انتشار ویروس جدید کرونای انگلیسی، قطع ارتباط افراد سالم با افراد مبتلا و آلوده است.

وی خاطرنشان کرد: تست گرفتن از تمام افراد شهرستان هر چند میسر نیست، اما تا اعلام نتیجه تست نیاز به گذر زمان دارد که با توجه به سرعت انتشار این ویروس نسبت به کووید ۱۹ ابتدای سال، تعداد زیادی مبتلا می‌شوند، که درآن صورت مقابله امکان پذیر نیست.

مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان گفت:در صورت انتشار ویروس کرونا انگلیسی در شهرستان پل.دختر و استان لرستان به هیچ وجه بیمارستان‌ها، امکانات و تجهیزات، پاسخگوی پذیرش بیماران نیست، کما اینکه هم اکنون ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌های سطح استان خوزستان پر شده است.

سیف افزود: با توجه به این‌که ۱۱ شهرستان استان خوزستان به شدت درگیر ویروس کرونای انگلیسی هستند و هم‌چنین شیوع این ویروس در استان‌های ایلام و به طور کلی در غرب کشور مشاهده شده، تنها راه پیش‌گیری و جلوگیری از انتشار آن در شهرستان پل‌دختر بستن ورودی‌های این شهرستان به ویژه از سمت جنوب است.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از خودروهای غیر بومی در راستای پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا انگلیسی به شهرستان پل‌دختر هرچند کار سختی است، اما نیروهای پلیس راه و متولیان باید در محل تلاقی جاده قدیم با آزادراه خرم آباد-پل زال مستقر شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان با بیان اینکه این اقدام نیاز به امکانات زیرساختی دارد که مرکز استان در این راستا همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد، گفت: برای تحقق این امر دستگاه‌های شهرستان پل‌دختر لیست امکانات مورد نیاز را در اسرع وقت صورت‌جلسه کنند تا با ابلاغ به مرکز استان تهیه و به محل منتقل شوند.

سیف، گفت: در حال حاضر ۲ روستای استان لرستان واقع در شهرستان‌های دورود و نورآباد به دلیل مشکوک بودن به انتشار ویروس کرونا انگلیسی قرنطینه شدند تا موجب انتشار به سایر روستاها و مناطق استان نشوند.

وی افزود: ویروس کرونای انگلیسی قدرت سرایت فوق العاده‌ای دارد، به صورت عفونی است و به شدت علائم آن خود را نشان می‌دهد و فرد را راهی آی‌سی‌یو می‌کند، به همین خاطر کشندگی آن ۶ برابر ویروس کرونای قبلی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان اظهار کرد: این ویروس هم‌چنین افراد با سنین پایین را بیشتر درگیر می‌کند که درگیری آنها موجب سرایت بیشتر به افراد مسن و با بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود.

سیف یادآور شد: ویروس کرونای انگلیسی در تمام شهرهای کشور عراق انتشار پیدا کرده و از طرفی ویروس افریقایی نیز در کشور امارات شیوع دارد و به طور کلی باید منتظر انتشار مجدد پیک چهارم در تمام شهرهای ایران باشیم و تنها راه مقابله جلوگیری از تماس افراد آلوده با افراد سالم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول