اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

زخم کاری کرونا به گردشگری لرستان

معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه در عمل هیچ‌گونه کمک موثری به فعالان حوزه گردشگری نشده است، گفت: دریافت‌کنندگان تسهیلات هیچ درآمدی جهت پرداخت اقساط ندارند و این موضوع سبب از بین رفتن سرمایه اولیه افراد نیز شده است.

زخم کاری کرونا به گردشگری لرستان

خبرگزاری فارس لرستان_سعید سرشار؛  شیوع ویروس منحوس کرونا باعث آسیب رساندن به شغل های بسیاری در سراسر جهان شد.  برخی منابع تخمین زده‌اند که حدود ۵۰۰ میلیون شغل به واسطه کرونا از بین رفته است. 

گردشگری یکی از حوزه‌هایی است که به واسطه شیوع این ویروس منحوس آسیب جدی دیده است. در استان لرستان نیز فعالان این حوزه صدمات جبران ناپذیری دیده‌اند.

بسیاری از مراکز گردشگری به واسطه کرونا تعطیل شده‌اند و اکثر تورهای گردشگری نیز فعالیت ندارند و در کنار اینها بسیاری از مراکز تجاری که در کنار اماکن گردشگری هستند به واسطه عدم حضور گردشگر با نبود مشتری مواجه شده و آسیب جدی دیده‌اند.

دولت به منظور جبران بخشی از این خسارت‌ها تسهیلاتی پرداخت کرده است، اما با این وجود طولانی شدن شیوع کرونا میزان خسارت به حوزه گردشگری را روز به روز افزایش می دهد و از طرفی دریافت کنندگان تسهیلات کرونایی درآمدی برای پرداخت تسهیلات ندارند و به نوعی مشکلی بر مشکلات پیشین آنها افزوده شده است.

در هیمن راستا اسکندر فلاحوند چگنی معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به خسارت بالای کرونا به گردشگری لرستان، اظهار کرد: سیاست‌گذاری برای رونق گردشگری و جبران خسارات آسیب‌های کرونا به ستاد ملی کرونا برمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد ملی امهالاتی برای فعالان گردشگری پیش‌بینی کرد از جمله امهال تسهیلات بانکی مربوط به جبران کرونا، که متاسفانه در لرستان اجرایی نشد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه بانک‌ها به بهانه‌هایی همچون عدم ابلاغ مصوبات از پرداخت تسهیلات ممانعت می‌کردند، افزود: اگرچه از طریق بازرسی و استانداری موضوع را پیگیری کردیم اما به نتیجه نرسیدیم و از همین‌رو سرمایه‌گذاران و مدیران تاسیسات گردشگری دچار آسیب‌های دوچندان شدند.

فلاحوند چگنی ادامه داد: از زمان شیوع کرونا تا کنون بیشتر اماکن اقامتی و پذیرایی تعطیل شدند و هیچ‌گونه درآمدی برای پرداخت اقساط تسهیلات کرونا ستاد ملی کرونا را نداشتند.

وی با بیان اینکه در عمل هیچ‌گونه کمک موثری به فعالان حوزه گردشگری نشده است، گفت: دریافت‌کنندگان تسهیلات هیچ درآمدی جهت پرداخت اقساط ندارند و این موضوع سبب از بین رفتن سرمایه اولیه افراد نیز شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان بیان داشت: با شیوع کرونا و بالارفتن نرخ تورم، نه تنها موجب ضرر اقتصادی مدیران تاسیسات گردشگری شد، بلکه سبب توقف فعالیت سرمایه‌گذارنی شد که در حال ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول