اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تنها ۴ درصد از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی هستند/ ایجاد 10 دهکده فناوری و نوآوری تا پایان سال

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: قرار است تا پایان سال جاری ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری در مراکز تحقیقات ، آموزش و ترویج ایجاد شود.

تنها ۴ درصد از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی هستند/ ایجاد 10 دهکده فناوری و نوآوری تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد،علی اکبر مویدی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با اشاره به شعار سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی، اظهار کرد: اگر قرار است از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی پیشرفته حرکت کنیم، هیچ راهی جز این  نداریم که کشاورزی را به سمت  دانش بنیان سوق دهیم.

وی بیان کرد: گواه این ادعا هم افزایش تولید و بهره‌وری در برخی مزارع است، یعنی ما می‌بینیم که بخش زیادی از  افزایش تولید و راندمان مربوط به دانش کشاورزی است.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها چهار درصد از شرکت‌ها دانش بنیان در حوزه کشاورزی است، خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل حوزه کشاورزی این رقم بسیار کم است.

مویدی تاکید کرد: اگر حرکت و توجه جدی به مقوله دانش بنیان داشته باشیم قطعا شاهد اثر مثبت‌تری در حوزه کشاورزی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت جهاد و به تبع سازمان تحقیقات توسعه شرکت‌های دانش بنیان و  توسعه حوزه نوآوری است، افزود: نیاز این رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان یک کارگروه جدی در حوزه مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان تشکیل و ورود جدی داشته باشد.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان راه گسترش و توسعه است،اظهار کرد:  قرار است تا پایان سال ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری در مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ایجاد شود، همچنین قرار است اولین پارک علمی کشاورزی یک ماه آینده در تهران افتتاح شود که اتفاق مهمی در حوزه کشاورزی است.

مویدی بر تسهیل نفوذ و رسوخ دانش در عرصه کشاورزی تاکید کرد و گفت: در قالب فرصت مطالعاتی مزرعه  محققان ما مامور به عرصه‌ها، شرکت‌ها و کشت و صنعت هستند و باید پس از یکسال اثر بخشی باید دیده شود.

وی به راه اندازی مزارع و پایگاه نو آوری هم اشاره کرد و افزود: در هر استانی قرار است تعدادی مزارع و پایگاه نوآوری ایجاد، تقویت و توسعهداده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول