اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

ادامه داستان بلاتکلیفی برج‌های دوقلوی خرم‌آباد/ این قصه سر دراز دارد

سال ۹۴ بود که خبر کلنگ احداث برج‌های دوقلو در بهترین نقطه شهر یعنی کیو خرم‌آباد منتشر شد، اما حالا پس از حدود ۸ سال از شروع عملیات اجرایی سرنوشت این پروژه مبهم است.

ادامه داستان بلاتکلیفی برج‌های دوقلوی خرم‌آباد/ این قصه سر دراز دارد

خبرگزاری فارس لرستان_نسرین صفر بیرانوند؛ اعضای شورای شهر وقت و شهردار در بازه‌های زمانی در خصوص اهمیت و پیامدهای مثبت آن برای شهر صحبت می‌کردند.

روز شمار پروژه هم نوید تکمیل برج‌های دوقلو را در موعد مقرر می‌داد، اما دیری نپایید روز شمار جمع شد و امید مردم ناامید شد.

قرار بود پروژه ظرف سه سال به بهره‌برداری برسد، اما به یکباره پروژه متوقف شد، و مردم هیچگاه قد کشیدن دوقلوها را ندیدند تا سرنوشت این پروژه هم همچون هتل صخره‌ای و کتابخانه مرکزی خرم‌‌آباد و بسیاری دیگر از پروژه ها در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

اختلاف شهرداری و گروه اقتصادی معین کوثر وابسته به بنیاد شهید (سرمایه‌گذار پروژه ) سر زبان‌ها افتاد، شهرداری از نارضایتی سهم خود در قرار داد و پای کار نبودن سرمایه‌گذار سخن به میان می‌آورد، سرمایه‌گذار هم از عدم اجرای شهرداری به تعهداتش صحبت می‌کرد.

اختلاف‌ها هیچگاه به سازش منجر نشد و روز به روز تعیین تکلیف پروژه دست نیافتنی‌تر می‌شد، همه وارد گود شدند از استانداران قبلی تا استاندار فعلی ،اما کار به جایی نرسید.

بارها و بارها از تعیین تکلیف برج‌های دوقلو گفتند اما در عمل هیچ، و حالا ما مانده‌ایم و برج‌هایی که سر جای خود متوقف شدند و مردمی که نگران هستند مبادا تاورها سقوط کنند.

اینکه در این میان مقصر کیست قطعا نیاز به تحقیق و تفحص جدی توسط صاحبان فن دارد، اما می‌توان گفت یکی از ایرادهای پروژه‌های عمرانی عدم مطالعه است، همیشه دود کارهای کارشناسی نشده و بدون مطالعه هم به چشم مردم و شهر رفته است.

مکاتبات بی‌نتیجه

حسین زاهدی، مدیرعامل گروه معین کوثر در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه پروژه برج‌های دوقلو یکی از پروژه‌های اولویت دار این گروه ظرف یک سال و نیم گذشته بوده است، می‌گوید : بارها برای رفع مشکل و تعیین تکلیف پروژه به خرم‌آباد سفر کردیم و پیشنهاداتی را به شورای شهر و شهردار ارایه کردیم، اما تاکنون نتیجه‌ای شده است.

واقعیت این که پروژه برج‌های دوقلو در حال حاضر یک معضل اجتماعی است و تعیین تکلیف آن مطالبه شهروندان است.

عذرخواهی از مردم بابت کوتاهی‌ها 

او می‌گوید: ما در قبال کوتاهی و اشتباهات انجام شده از مردم معذرت خواهی می‌کنیم و هدفمان این است که راهکاری برای رفت از این چالش بیاندیشیم.

 پروژه سال ۹۴ با مشارکت شهرداری و معین کوثر شروع شد، قرار داد اولیه ساخت برج در ۱۹ طبقه بود اما با دو الحاقیه تعداد طبقات به ۲۵ و ۳۰ طریقه افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل گروه معین کوثر می‌گوید: اما باید بگویم ساخت ۳۰ طبقه اقتصادی نیست، متاسفانه این پروژه فاقد مطالعه امکان سنجی بوده و از طرفی پیوست فرهنگی و اجتماعی نداشته و در حال حاضر هم ندارد.

به هر روی پروژه سال ۹۷ به دلیل اختلاف بین شهرداری و معین کوثر در خصوص انتقال یک دنگ زمین به نام سرمایه گذار متوقف می‌شود ، پا در میانی استاندار هم کاری از پیش نمی‌برد.

پیشنهاد جدید به شورای شهر و شهرداری  

او می‌گوید: پس از روی کار آمدن مدیریت جدید در بنیاد شهید و سیاست ما مبنی بر عدم اجرای پروژه‌های اقتصادی برای تعیین تکلیف پروژه برج‌های دوقلو ورود کردیم.

ما پیشنهاد ادامه کار در قالب جدید و کاهش تعداد طبقات به یازده طبقه و خروج از پروژه را مطرح کردیم، که تاکنون با وجود پیگیری و مکاتبات هیچکدام عملیاتی نشده است، یعنی شهرداری پاسخی به این مکاتبات نداده است.

اگر با قالب جدید موافقت شود ما ظرف دو سال و نیم تا سه سال پروژه را تحویل می‌دهیم. البته در صورت خروج هم تعهد می‌کنیم که سرمایه از استان خارج نشود. دنبال سود هم نیستیم.

جمع آوری تاورها نیازمند حکم دادستان است

اما در خصوص نگرانی مسوولان و مردم به ویژه امام جمعه خرم‌‌آباد در مورد تاورها هم چندین جلسه با مدیر کل بازرسی داشته‌ایم و تاکید کردیم برداشتن تاورها نیاز به حکم دادستان دارد ، هزینه پایین آوردن تاور ها را خودمان پرداخت می‌کنیم. 

در جلسه بهمن ماه سال گذشته هم که در دفتر قاضی زاده با حضور استاندار ،معاون عمرانی، شهردار وقت و نماینده مردم خرم‌‌آباد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مصوبه‌ای مبنی بر تعیین سه کارشناس از طرف شهرداری و معین کوثر و یک کارشناس مرزی الطرفین انجام شده که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

ما به دنبال فرار از خرم‌آباد نیستیم، بلکه به دنبال فرار از شرایط موجود هستیم، اعلام کرده‌ایم بضاعت ما ساخت ۳۰ طبقه نیست، ما به دنبال سود و یا متضرر کردن شهرداری نیستیم، هدفمان رفع دغدغه مردم است.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول