اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

جزئیات اکتشاف معدن مس در دلفان از زبان رئیس صمت لرستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با رد این موضوع که ذخایر عظیمی از مس در دلفان وجود دارد، گفت: تا زمانی که کارهای تحقیقاتی و عملیات مربوط به اکتشاف انجام نگیرد، نمی‌توان اظهارنظری در این مورد داشت.

جزئیات اکتشاف معدن مس در دلفان از زبان رئیس صمت لرستان

بهمن جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، در خصوص جزئیات اکتشاف مس در دلفان، اظهار کرد: در شهرستان دلفان شخصی به نام آقای کرمی محدوده معدنی را ثبت کرده و سازمان صمت لرستان نیز پروانه اکتشاف را برای وی صادر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پروانه اکتشاف یک جواز اولیه بوده و هنوز هیچ چیزی مبنی بر وجود یا عدم وجود مس مشخص نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه تنها استعلام‌های لازم برای انجام عملیات اکتشاف گرفته شده، افزود: اکنون عملیات نمونه‌گیری در این محدوده اکتشاف در حال انجام است.

جعفری بیان داشت: پس از پایان نمونه‌گیری مشخص خواهد شد که آیا ماده معدنی مس وجود دارد یا خیر و اگر وجود دارد، میزان ذخیره و عیار آن چقدر است.

وی با رد این موضوع که ذخایر عظیمی از مس در دلفان وجود دارد، گفت: تا زمانی که کارهای تحقیقاتی و عملیات مربوط به اکتشاف انجام نگیرد، نمی‌توان اظهارنظری در این مورد داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: در حال حاضر بخش خصوصی مشغول کار بوده و تا ۲ ماه آینده نتایج را در اختیار سازمان قرار خواهد داد.

جعفری خاطرنشان کرد: چنانچه پس از پایان عملیات اکتشاف و وجود مس، چنانچه ذخیره این ماده معدنی قابل ملاحظه باشد، آن زمان پرواه بهره‌برداری صادر و بخش خصوصی می‌تواند اقدام به استخراج سنگ مس‌دار و فروش به کارخانجات فراوری نماید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول