اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آتش به اختیار عروس و مادرشوهر پشت سنگر مبارزه با کرونا + عکس

مادر یک خانواده در اراک پس از شیوع ویروس کرونا، کارگاه طراحی دوخت خود را تعطیل کرده و با همکاری اعضای خانواده‌اش اقدام به تولید ماسک و توزیع رایگان آن بین مردم می‌کند.

آتش به اختیار عروس و مادرشوهر پشت سنگر مبارزه با کرونا + عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حدود 13 روز از خبر تلخ شیوع کرونا در کشور می‌گذرد، خبر غم انگیزی که وحشت بسیاری با خود به همراه آورد و موجب ترس و نگرانی مردم شد.

انتشار این خبر کافی بود که بعضی از سودجویان برای یک مشت پول بیشتر شرف و انسانیت را زیرپا گذاشته و با احتکار ماسک و اقلام بهداشتی مردم را برای تامین این کالا به دردسر بیاندازند، اقدامی که در اخلاق انسانی جایی نداشته و  به دور از انسانیت است.

در مقابل این افراد که با سودجویی و منفعت طلبی سلامت و جان مردم را به بازی گرفتند،

از دوختن این ماسک‌ها انرژی مثبت می‌گیرم، امیدواریم به زودی این بیماری از جامعه ما رخت بر بسته و رو سیاهی آن بماند برای کسانی که در این شرایط سخت تنها به فکر دوتا کردن یکی خود از جیب بیماران هستند.

کسانی پیدا شدند که از جان و مالشان برای  سلامت مردم گذشتند و عاشقانه راه خدمت به جامعه را در این شرایط حساس در پیش گرفتند، نمونه بارز آن پزشکان و پرستاران و مدافعان سلامتی هستند که روزهاست خواب و خانواده را بر خود حرام کرده و شبانه روز در حال درمان بیماران هستند و یا اعضای خانواده 9 نفره ای در اراک که با تعطیل کردن کارگاه طراحی دوخت، اقدام به تولید ماسک کردند.

صاحب این کارگاه تولیدی بانوی هنرمند است که با درک شرایط حساس امروز جامعه دست به کار شده و با تولید ماسک و توزیع رایگان آن در بین مردم آتش به اختیار عمل کرده است.

خانم محرم خانی بانی این امر خیر به خبرنگار فارس در اراک می گوید: یک کارگاه طراحی دوخت داشتم که به منظور جلوگیری از ابتلا به کرونا از 12 روز گذشته کارگاه را تعطیل کردم.

وی می افزاید: بعد از شیوع کرونا و نایاب شدن ماسک تصمیم گرفتم برای اعضای خانواده ماسک بدوزم و اقدام به این کار کردم که بسیار مورد استقبال اعضای خانواده قرار گرفت.

این بانوی خیر بیان می کند: عروسم پرستار یکی از بیمارستان اراک و پسرم کارمند دانشگاه علوم پزشکی هستند، زمانی که این کار را دیدند از من خواستند با توجه به کمبود ماسک اقدام به تولید کرده و آن را در اختیار مردم قرار دهم که تمام اعضای خانواده با گرمی از این پیشنهاد استقبال کرده و  بعد از اعلام آمادگی هنرجویان تصمیم گرفتم این طرح را کلید بزنم.

محرم خانی می افزاید: با توجه به اینکه  به منظور پیشگیری از کرونا محیط کار باید کاملا بهداشتی و ایزوله باشد،  برای کار ابتدا مجوزهای لازم را از دانشگاه و مراجع ذی ربط اخذ و با ایزوله و بهداشتی کردن محیط کار و دستگاه ها طرح تولید ماسک را کلید زدم.

وی هدف از این کار را توشه ای برای آخرت و دعای خیر مردم عنوان کرده و ادامه می دهد: روزانه حدود 6 هزار ماسک را برش زده و با همکاری هنرجویان آماده و در بین دستگاه ها و مناطق محروم توزیع می کنیم.

روزانه حدود 6 هزار ماسک را برش زده و با همکاری هنرجویان آماده و در بین دستگاه ها و مناطق محروم توزیع می‌شود

این بانوی هنرمند می گوید: برای تولید ماسک ها 7 طاقه پارچه 40 متری به قیمت هر متر 20 هزار تومان با کمک مردم خریداری و نسبت به تولید ماسک اقدام کردیم که جا دارد از فروشنده پارچه ها که با تخفیف مناسب او هم در این کار خیر شریک شد، قدردانی کنم.

محرم خانی بیان می کند: 12 روز است که تمام اعضای خانواده به  کمک هنرجویان مشغول تولید این ماسک ها هستیم، عروسم پرستار  بیمارستان امیر المومنین است و بعد از اینکه از بیمارستان برای استراحت می آید با وجود خستگی  بلافاصله مشغول دوخت و دوز ماسک ها می شود.

وی ادامه می دهد: هر روز از ساعت 7 صبح تا 11 شب با کمک همسر، عروس ها، دامادها و هنرجویانم این ماسک ها را تهیه کرده و در اختیار مردم قرار می دهیم  و خوشحالم که ما هم در این امر خیر شریک شده و توشه ای برای آخرت خود اندوخته ایم.

این تولیدکننده بیان می کند: ماسک ها در شرایط کاملا بهداشتی و ایزوله تهیه و قابل شستشو هستند، از دوختن این ماسک ها انرژی مثبت می گیرم، امیدواریم به زودی این بیماری از جامعه ما رخت بر بسته و رو سیاهی آن بماند برای کسانی که در این شرایط سخت تنها به فکر دوتا کردن یکی خود از جیب بیماران هستند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول