اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ایجاد شهرک فرودگاهی در زرندیه/ پیشرفت 70 درصدی پروژه

مجری و سرمایه‌گذار پروژه احداث فرودگاه، شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه گفت: شهرک فرودگاهی پرندک با هدف امدادرسانی در مواقع بحران به استان تهران در دست راه‌اندازی است و هم اکنون 70 درصد پیشرفت فزیکی دارد.

ایجاد شهرک فرودگاهی در زرندیه/ پیشرفت 70 درصدی پروژه

کاپیتان محمد مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه اظهار کرد: طرح احداث شهرک فرودگاهی پرندک از سال 1396 در دستور کار قرار گرفت و با اخذ موافقت‌های لازم از ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان هواپیمائی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران، کار واگذاری زمین برای این پروژه انجام شد.

وی با بیان این که  این پروژه در دو فاز اجرا خواهد شد، افزود: فاز نخست شامل مجموعه هوانوردی عمومی با کاربری آموزشی، تفریحی، تعمیراتی و خدماتی در زمینی به وسعت  21 هکتار و در مرحله دوم با ارتقای کاربری‌ها، فرودگاهی سبک با هواپیماهای دارای گنجایش کمتر از 19 نفر و حمل بار و خدمات پستی تا 15 تن و برگزاری نمایشگاه سالانه هواپیما در زمینی به وسعت 21  هکتار احداث خواهد شد.

مجری و سرمایه‌گذار پروژه احداث فرودگاه، شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه با اشاره به این که این پروژه بستری مناسب برای ایجاد قطب هوایی در منطقه و جذب سرمایه‌گذار و گردشگر داخلی و خارجی به شمار می‌رود، افزود: بهره مندی مردم از خدمات پروازی و تفریحی با هواپیماهای  سبک و فوق سبک رونق اقتصادی استان مرکزی و کشور، برگزاری  دوره‌های آموزش خلبانی، مهمانداری، تعمیر و نگهداری، بازآموزی حین خدمت کارکنان فرودگاهی و پروازی، امکان انجام پرواز در مسافت‌های کوتاه با هواپیماهای ویژه، فراهم کردن زمینه امدادرسانی هوایی به استان‌های همجوار در زمان وقوع بحران‌ها از مزایای این پروژه  است.

مطلق اظهار کرد: برای احداث و تامین تجهیزات پروازی فاز نخست این پروژه در مجموع 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد و با همکاری مسئولان مربوطه بخشی از فاز اول (تامین تجهیزات پروازی و وسایل پروازی ) تا یک ماه و نیم آینده قابل افتتاح است.

وی با اشاره به ظرفیت رونق گردشگری در این شهرک گفت: جهت رونق بومگردی و توسعه گردشگری هوایی 12 واحد اقامتی در این شهرک احداث می‌شود.

مطلق نزدیکی به پایتخت، قرار داشتن در مسیر ترانزیتی و هوایی مرکز به غرب کشور، همجواری به شهرستان‌های ساوه و زرندیه به عنوان قطب صنعت کشور ، دسترسی به استان‌های مرکزی، قم، قزوین، همدان را از ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه پرندک زرندیه عنوان کرد.

مجری و سرمایه‌گذار پروژه احداث فرودگاه، شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه گفت: این فرودگاه از تمامی استانداردهای فرودگاهی، امنیتی و عملیاتی برخوردار بوده و تمامی مجوزات از سازمان هواپیمایی کشوری و مراکز نظامی را اخذ کرده است که با اجرای عملیاتی عمرانی درصدد اخذ مجوز بهره برداری از سازمان هواپیمایی کشوری است.

مطلق با اشاره به جانمایی 4 آشیانه در شهرک فرودگاهی پرندک تصریح کرد: بیش از 350 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این شهرک فرودگاهی مشغول بکار خواهند شد.

وی تصریح کرد: بخش آموزش برای دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان در این مجموعه راه‌اندازی می‌شود که یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در مجموعه هوانوردی پرندک است.

مجری و سرمایه‌گذار پروژه احداث فرودگاه، شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه با اشاره به فعالیت این شهرک فرودگاهی در حوزه ترانزیت کالاها بیان کرد: زیرساخت شهرک فرودگاهی پرندک امکان حضور فعالان و شرکت‌های دانش بنیان برای فعالیت در حوزه صنعت، محیط زیست، کشاورزی و خدماتی را فراهم می‌کند.

مطلق سپس ادامه داد: در حوزه تفریحات هوانوردی نیز تمامی امکانات برای مردم و علاقمندان فراهم می‌شود و دو مجموعه سایت پروازی در این شهرک فرودگاهی در زمینی به مساحت حدودا  40  هکتار ساخته می‌شود تا از ظرفیت‌های داخل کشور استفاده کرده و مردم برای تفریح هوانوردی به سایر کشورها سفر نکنند.

مجری و سرمایه گذار پروژه احداث فرودگاه، شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه در خصوص دلیل انتخاب این نقطه برای احداث این طرح هوانوردی گفت: گزارشات هواشناسی از 15 سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است و بر مبنای سوابق اقلیمی منطقه، شرایط آب و هوایی که شامل باد، درجه حرارت، بارش‌های فصلی و سالانه بررسی و محاسبه صورت گرفته که معیار مشخص شدن اماکن و ابنیه فرودگاهی است.

وی، با یادآوری آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی این پروژه با حضور استاندار مرکزی و برخی مقامات استانی و شهرستان همزمان با دهه فجر سال 98 گفت: با آغاز عملیات اجرایی این پروژه کار احداث ساختمان اداری شهرک فرودگاهی نیز آغاز شده و تاکنون 70 درصد پیشرفت داشته است و احداث برج مراقبت نیز به اتمام رسیده و امیدواریم با اخذ مجوزهای لازم از امور اراضی استان کار انتقال سند بزودی انجام شود.

وی بیان کرد: همزمان با نصب برج مراقبت به منظور کنترل پروازها و نیز راه‌اندازی ساختمان اداری بلافاصله باند پروازی به طول بیش از 850 متر به همراه راه‌های ارتباطی، تاکسی وی، پارکنیگ هواپیماها، پد هلیکوپتر برای خدمترسانی در بخش‌های اورژانسی و کنترل ترافیکی استان های مرکزی و تهران در فاز اول احداث می‌شود.

مجری و سرمایه‌گذار پروژه احداث فرودگاه، شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه  با اشاره به اینکه شهرستان زرندیه و استان مرکزی به عنوان معین استان تهران به شمار می‌روند، افزود: از جمله مهم‌ترین اهداف راه اندازی این شهرک فرودگاهی امدادرسانی در مواقع بحران به استان تهران است.

مطلق گفت: محاسبه استاندارد باند فرودگاه شهر پرندک بر مبنای مطالعات دو منطقه شامل ایستگاه هواشناسی فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) و ایستگاه هواشناسی ساوه صورت گرفته است.

وی به تکمیل تجهیزات ایمنی و حفاظتی این مجموعه و استقرار نیروهای حفاظتی در دو حوزه انفرادی و گروهی به عنوان یکی دیگر از زیرساخت‌های مهم شهرک فرودگاهی اشاره کرد و افزود: تامین زیرساخت‌ها و چیدمان صحیح ساختاری مجموعه هوانوردی عاملی در راستای تسریع در بهره‌برداری این طرح خواهد شد.

مجری و سرمایه‌گذار پروژه احداث فرودگاه، شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه  توسعه شهرک پرندک و شهرستان زرندیه را از جمله مزایای مهم اجرای این طرح بیان کرد و افزود: خوشبختانه نگاه مردم منطقه به حوزه هوانوردی یک نگاه خوشبینانه توام با شور وشوق است و خیلی مشتاق هستند که بزودی فعالیت‌های این مجموعه آغاز شود.

 انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول