واگذاری هپکو به شستا مرگ این شرکت را رقم می‌زند

کارشناس تولید و اقتصاد استان مرکزی گفت: واگذاری هپکو به شستا این شرکت را یک قدم به مرگ نزدیکتر خواهد کرد.
حسین دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در خصوص واگذاری سهام هپکو به تأمین اجتماعی، چون تأمین اجتماعی به پول نیاز دارد و هپکو به‌جای طلب ۵ هزارمیلیاردی از دولت به این سازمان واگذار می‌شود. وی تصریح کرد: در صورت واگذاری هپکو به شستا این خطر وجود دارد که سهام مدیریتی هپکو و یا سایر دارایی‌های این شرکت به فروش برسد. کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: احتمال اینکه شستا از محل فروش سهام اقدام به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کند وجود دارد. دلاوری گفت: هپکو ۱۰۰۰ میلیارد بدهی  دارد و علاوه بر آن برای راه‌اندازی نیاز به سرمایه در گردش هم دارد و فقط دیرکرد بدهی‌های هپکو و حقوق سالیانه بیش از ۳۰۰ میلیارد است که اصولاً تأمین اجتماعی علاقه و تخصصی برای راه‌اندازی این شرکت نخواهد داشت. وی تأکید کرد: راحت‌ترین کار برای شستا خرد کردن و فروش سهام و یا دارایی‌هاست تا به پول برسد و این نابودی هپکو را رقم خواهد زد. این کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: از نظر تجاری منطقی نیست که شستا پولش را نگیرد و سالی ۳۰۰ میلیارد هم به هزینه‌هایش اضافه کند و از طرفی به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هم هزینه دارد. دلاوری تأکید کرد: این نوع واگذاری و با این قیمت با هیچ مدل رونق کار و تولید در هپکو سازگار نیست، فروش احتمالی سهام کنترلی توسط تأمین اجتماعی، هپکو را به سمت آذرآب شدن خواهد برد و هیچ‌کس مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرد. انتهای پیام/ق
هپكو
10:41 - 19 تیر 1399

1 بازنشر
10 بازدید



1 پاسخ