به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حمایت از سرمایهگذاران داخلی رکن اصلی توسعه و مسیری برای جذب سرمایهگذاران خارجی است، چراکه بازار پول و سرمایه به عنوان دو بال اقتصاد باید بهطور هماهنگ حرکت کنند.
کشورهای جهان بهویژه کشورهای در حال توسعه برای تقویت اقتصاد که شامل جذب سرمایه، افزایش تولید و بالا بردن اشتغال و در نهایت رسیدن به رشد و توسعه است، برنامههای متعددی را به مرحله اجرا میگذارند.
بحث سرمایه و سرمایهگذاریهای خارجی و داخلی در عرصه بینالمللی در رشد و توسعه اهمیت بسیار بالایی دارد و همواره یکی از دغدغههای اساسی کارشناسان مالی در جهان، ایجاد بازارهای متنوع پول و سرمایه و همچنین اثرات متقابل این دو بازار است.
بر اساس سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی برای رشد و توسعه اقتصادی و اجرای عدالت اجتماعی و فقرزدایی ضرورت دارد که بخش خصوصی فعال شود و علاوه بر اصل ۴۴، در سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی هم به تقویت نقش مردم در اقتصاد توجه ویژه شده است.
عملیات اجرائی فرودگاه، شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه در بهمنماه سال گذشته با حضور استاندار مرکزی، فرماندار زرندیه و جمعی از مسئولان استانی و محلی آغاز و اکنون وارد فاز اجرایی و عمرانی زیرساختهای فرودگاهی شده است.
سرمایهگذار و مجری پروژه شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه در خصوص روند این پروژه عظیم و منحصر به فرد در کشور به خبرنگار فارس در اراک میگوید: فاز نخست شامل مجموعه هوانوردی عمومی با هواپیماهای زیر ۱۹ نفر به همراه وسایل پروازی فوق سبک با کاربری آموزشی، تفریحی، تعمیراتی و خدماتی، محیطهای ورزشی و برگزاری نمایشگاه و مسابقات هوایی سالانه است.
محمد مطلق اظهار کرد: بخشی از مجوزهای این پروژه در مرحله دوم مربوط به واگذاری اراضی با کاربری غیر کشاورزی است که بروکراسی دست و پاگیر اداری تسریع در اخذ آن را کند کرده و از مسئولان مربوطه انتظار میرود با همراهی و همدلی مسیر آن را هموار سازند.
وی با اشاره به طرح جامع نقشه فرودگاهی از نظر عملیات پروازی، اداری، خدماتی و رفاهی گفت: سایت پروازی فرودگاه در سه حوزه (عملیات پروازی - خدمات زمینی - گردشگری و بوم گردی و رفاهی ورزشی) است و این طرح بنا به زیرساختها تا ۱۵ سال آینده توسعه آن پیشبینی شده است.
سرمایهگذار و مجری پروژه شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه با اشاره به ساخت و نصب ساختمان اداری تکنیکال بلاک برج مراقبت پرواز بهصورت پیشساخته با بیش از ۴۰۰ مترمربع در ۳ طبقه به ارتفاع ۱۵ متر اظهار کرد: این مهم شامل بخش سوئیچینگ ارتباطات رادیویی و سیستم IT است.
مطلق با اشاره به سازه برج مراقبت ادامه داد: این سازه از نظر ضریب ایمنی دیرسوز و مجهز به عایق گرمایشی، سرمایشی و ضد صدا بوده و همچنین مسیر خروج اضطراری جهت رفاه کادر متخصص با رعایت کامل اصول ایمنی طراحی و ساخته شده است و همچنین لابی فرودگاهی (CIP) در حدود ۳۰۰ متر جهت پذیرش مهمانان و همکاران متخصص به همراه امکانات رفاهی مانند رستوران و کافی شاپ و تجهیزات ورزشی بهصورت کلاسیک در نظر گرفته شده است و نیز به لحاظ رعایت مسائل مدیریتی و نظارتی بنا به نظامنامههای ایمنی و حفاظتی با ایجاد مرکز فرماندهی کنترل بحرانها در مواقع اضطراری و تجهیزات پیشرفته(دوربینهای مدار بسته) و وسایل ارتباطی (هوایی، زمینی) و تجهیزات امداد و نجات در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص توجه به رعایت مسائل زیستمحیطی، زیباسازی و فضاهای سبز در بلوارها و میادین و همچنین نصب دکل برج روشنایی به ارتفاع ۱۲ متر تصریح کرد: حدود ۲۰ درصد از اراضی فرودگاهی با پوشش انواع گیاهان و درختان لحاظ شده و به جهت صرفهجوئی و جمعآوری آبهای سطحی مخازن مورد نیاز ایجاد شده است.
انتهای پیام/ح