اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بروکراسی‌های دست و پا گیر اداری مانع سرمایه‌گذاری است

سرمایه‌گذار و مجری پروژه شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه گفت: بروکراسی دست و پاگیر اداری تسریع در اخذ مجوزهای سرمایه‌گذاری را کند کرده است.

بروکراسی‌های دست و پا گیر اداری مانع سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی رکن اصلی توسعه و مسیری برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی است، چراکه بازار پول و سرمایه به عنوان دو بال اقتصاد باید به‌طور هماهنگ حرکت کنند. 

کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای در حال توسعه برای تقویت اقتصاد که شامل جذب سرمایه، افزایش تولید و بالا بردن اشتغال و در نهایت رسیدن به رشد و توسعه است، برنامه‌های متعددی را به مرحله اجرا می‌گذارند.

بحث سرمایه و سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی در عرصه بین‌المللی در رشد و توسعه اهمیت بسیار بالایی دارد و همواره یکی از دغدغه‌های اساسی کارشناسان مالی در جهان، ایجاد بازارهای متنوع پول و سرمایه و همچنین اثرات متقابل این دو بازار است.

بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی برای رشد و توسعه اقتصادی و اجرای عدالت اجتماعی و فقرزدایی ضرورت دارد که بخش خصوصی فعال شود و علاوه بر اصل ۴۴، در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی هم به تقویت نقش مردم در اقتصاد توجه ویژه شده است.

عملیات اجرائی فرودگاه، شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه در بهمن‌ماه سال گذشته با حضور استاندار مرکزی، فرماندار زرندیه و جمعی از مسئولان استانی و محلی آغاز و اکنون وارد فاز اجرایی و عمرانی زیرساخت‌های فرودگاهی شده است.

سرمایه‌گذار و مجری پروژه شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه در خصوص روند این پروژه عظیم و منحصر به فرد در کشور به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: فاز نخست شامل مجموعه هوانوردی عمومی با هواپیماهای زیر ۱۹ نفر به همراه وسایل پروازی فوق سبک با کاربری آموزشی، تفریحی، تعمیراتی و خدماتی، محیط‌های ورزشی و برگزاری نمایشگاه و مسابقات هوایی سالانه است.

محمد مطلق اظهار کرد: بخشی از مجوزهای این پروژه در مرحله دوم مربوط به واگذاری اراضی با کاربری غیر کشاورزی است که بروکراسی دست و پاگیر اداری تسریع در اخذ آن را کند کرده و از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود با همراهی و همدلی مسیر آن را هموار سازند.

وی با اشاره به طرح جامع نقشه فرودگاهی از نظر عملیات پروازی، اداری، خدماتی و رفاهی گفت: سایت پروازی فرودگاه در سه حوزه (عملیات پروازی - خدمات زمینی - گردشگری و بوم گردی و رفاهی ورزشی) است و این طرح بنا به زیرساخت‌ها تا ۱۵ سال آینده توسعه آن پیش‌بینی شده است.

سرمایه‌گذار و مجری پروژه شهرک فرودگاهی و هوانوردی عمومی پرندک زرندیه با اشاره به ساخت و نصب ساختمان اداری تکنیکال بلاک برج مراقبت پرواز به‌صورت پیش‌ساخته با بیش از ۴۰۰ مترمربع در ۳ طبقه به ارتفاع ۱۵ متر اظهار کرد: این مهم شامل بخش سوئیچینگ ارتباطات رادیویی و سیستم IT است.

مطلق با اشاره به سازه برج مراقبت ادامه داد: این سازه از نظر ضریب ایمنی دیرسوز و مجهز به عایق گرمایشی، سرمایشی و ضد صدا بوده و همچنین مسیر خروج اضطراری جهت رفاه کادر متخصص با رعایت کامل اصول ایمنی طراحی و ساخته شده است و همچنین لابی فرودگاهی (CIP) در حدود ۳۰۰ متر جهت پذیرش مهمانان و همکاران متخصص به همراه امکانات رفاهی مانند رستوران و کافی شاپ و تجهیزات ورزشی به‌صورت کلاسیک در نظر گرفته شده است و نیز به لحاظ رعایت مسائل مدیریتی و نظارتی بنا به نظام‌نامه‌های ایمنی و حفاظتی با ایجاد مرکز فرماندهی کنترل بحران‌ها در مواقع اضطراری و تجهیزات پیشرفته(دوربین‌های مدار بسته) و وسایل ارتباطی (هوایی، زمینی) و تجهیزات امداد و نجات در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص توجه به رعایت مسائل زیست‌محیطی، زیباسازی و فضاهای سبز در بلوارها و میادین و همچنین نصب دکل برج روشنایی به ارتفاع ۱۲ متر تصریح کرد: حدود ۲۰ درصد از اراضی فرودگاهی با پوشش انواع گیاهان و درختان لحاظ شده و به جهت صرفه‌جوئی و جمع‌آوری آب‌های سطحی مخازن مورد نیاز ایجاد شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول