اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آزادی بیان بدون اخلاق، زندگی را به جهنمی از رذالت‌ها تبدیل می‌کند

امام جمعه ساوه گفت: آزادی بیان بدون اخلاق، زندگی را به جهنمی از رذالت‌ها تبدیل خواهد کرد.

آزادی بیان بدون اخلاق، زندگی را به جهنمی از رذالت‌ها تبدیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اکرم (ص) گفت:  آیا به چنین پیامبر مهربان و دلسوزی باید اهانت شود؟ آزادی بیان بدون اخلاق، زندگی را به جهنمی از رذالت‌ها تبدیل خواهد کرد.

وی افزود: اگر این نوع اهانت‌ها به خاطر آزادی بیان است اولاً آزادی مطلق بدون رعایت اخلاق زندگی را جهنمی از رذائل اخلاقی خواهد کرد، ثانیاً پس چرا به دیگران چنین آزادی‌هایی را نه برای هتاکی بلکه برای بیان حقائق علمی و تاریخی نمی‌دهید.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه دولت رسوا و مفتضح فرانسوی یک دانشمند شهروند فرانسوی را به خاطر انکار یک افسانه جعلی به نام هولوکاست حبس و زندانی و جریمه نقدی کرد، ادامه داد: اگر اجازه هتاکی به خاطر تصورات غلط نسبت به پیامبر مهربانی‌ها و اسلام به خاطر عملیات خشن و تروریستی برخی افراطی‌ها مثل داعش است باید گفت که اینها دست پرورده خودتان بوده و مورد حمایت مادی و معنوی شماست،فرانسه، اروپا و آمریکا کانون  مرکزی حمایت و پرورش تروریست‌ها هستند.

 حسینی  به بیان دو علت مهم ریشه این کار پرداخت و افزود: اسلام هراسی و اسلام ستیزی ناشی از کمبود و نارسایی و همچنین بحران دموکراسی غربی و لیبرالیستی  و منطق قوی اسلام و رشد اسلام گرایی در غرب به خاطر منطق قوی اسلام از مهم‌ترین علل این اتفاق است.

وی از دولت‌های اسلامی خواست در این خصوص موضع گیری جدی بکنند و با کنار گذاشتن ملاحظات، دین خود را به پیامبر ادا کرده و نباید منتظر واکنش مردم باشند تا موضع گیری کنند.

خطیب نماز جمعه ساوه گفت: مسلمانان باید غیرت دینی داشته باشند و هرکسی که به پیغمبر ما اهانت کند کالاهایشان را تحریم کنند اما کار اساسی‌تر این است که اینها ابلیس‌های کوچک تر هستند و شیطان بزرگ امریکاست و صدای مرگ بر آمریکا باید بیش از گذشته طنین انداز شود.

وی سیاستی که اخلاق در آن رعایت نشود را سیاست شیطانی دانست و گفت: در سیاست غرب و شیطانی آنچه که ملاک است کسب قدرت، حفظ قدرت، گسترش قدرت، همه عزل و نصب‌ها و موضع گیری ها بر این اساس است لذا دغل بازی و نینرنگ یک هنر برای سیاست ورزی است.

  حسینی با تاکید بر اینکه در سیاست علوی دغلبازی ممنوع است تصریح کرد:  در سیاست ورزی اسلامی و اندیشه علوی حقه بازی جایز نیست و هدف خدمت بیشتر بوده و قدرت نمایی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم رعایت مسائل پزشکی تا رهایی از شر ویروس کرونا گفت و افزود: همه باید مسائل پزشکی را رعایت کنند دولت هم باید مراکزی مانند سفره خانه‌ها و سفرهایی که غیرضروری است را تعطیل کند  و در هر جایی که لازم است به فعالیتش ادامه دهد رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها به شدت رعایت و کنترل شود.

خطیب نماز جمعه ساوه بهترین کمک به کادر درمان را زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان سمبل مرجعیت تمامی پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند لذا مردم باید با الگو قرار دادن رهبر تا نابودی این ویروس به کادر درمان کمک کنند. 

امام جمعه ساوه خطاب به برخی مسئولان که راه حل مشکلات مردم را دعا کردن می‌دانند نیز گفت: برخی مسوولان بعد از 7 سال که نتوانسته‌اند کاری کنند می‌گویند برای پایین آمدن قیمت اجناس دعا کنید، خطاب به آنها می‌گوییم که شما باید برای معیشت و رفاه کار کنید و اگر نمی‌توانید به کنار بروید تا فرد بهتری مدیریت را بر عهده بگیرد، دعا سر جایش اما وظیفه شما کار کردن است.

حسینی همچنین از مسوولان ادارات خواست با تکریم ارباب رجوع امور مردم را به بعد محول نکنند و از بازاریان و کسبه خواست با رعایت انصاف ملاحظه مردم در این شرایط اقتصادی را بکنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول